Проект Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо трансфертного ціноутворення» (для попереднього ознайомлення)
Розміщуємо на сайті текст проекту Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо трансфертного ціноутворення» у редакції, представленій до другого читання (воно ж виявилося останнім), а також протокол стенограми засідання Верховної Ради України (стенограму всього засідання можна знайти тут) про обговорення змін до проекту і його прийняття.
В принципі, разом ці документи мають забезпечити чітку картину фінального тексту закону. Наскільки офіційний текст після підпису буде відповідати такій картині – окреме питання. Може, там виявиться і щось, що не приймалося Верховною Радою.
Цікаво зазначити, що під час засідання Верховної Ради України мало місце зауваження одного із депутатів щодо порушення норм Регламенту при прийнятті Законопроекту. Так під час засідання Агафонова Н.В. зазначила (за стенограмою):
«… заяву в порядку 48 статті Регламенту про порушення, вибачте, вами норм Регламенту. Ви розглядаєте законопроекти в другому читанні без обговорення, без доповіді – це стосується законопроекту 2341а, 2847. І ви знаєте …, що це в майбутньому може потягнути скасування цих законів. … таки наполягала на тому, щоб ви дотримувались норм Регламенту і давали слово не тільки тим, чиї поправка відхилені, а і також ставили на підтвердження, якщо вони враховані».
Від себе зауважимо: а чому б і ні? Особливо якщо в кінцевому тексті виявиться щось «незрозуміло звідки».
Нагадаємо також, що порушення процедури прийняття виявилося достатнім для Конституційного Суду для скасування змін до Конституції, незважаючи на їх на той час вже тривале застосування. Мова йде про рішення № 20-рп/2010 від 30.09.2010 р. у справі про додержання процедури внесення змін до Конституції України1 – у справі про «реверс» конституційної реформи, який набув широкого розголосу.
Так, Конституційний суд визнав неконституційним Закон України «Про внесення змін до Конституції України» від 8 грудня 2004 року № 2222-IV (далі – «Закон № 2222») «у зв’язку з порушенням конституційної процедури його розгляду та прийняття».
Визнаючи закон № 2222 неконституційним, Конституційний суд керувався тим, що при його прийнятті була порушена сама процедура розгляду, ухвалення та набрання чинності. Зокрема, Конституційний суд зазначив, що:
«Таким чином, Верховна Рада України прийняла Закон № 2222, не дотримавши встановленої Конституцією України процедури його розгляду та ухвалення, чим порушила положення її частини другої статті 6, частини другої статті 19, пункту 1 частини першої статті 85, статті 159».
Окремо зазначимо також, що 5 липня 2013 року народними депутатами України Махніцьким О.І., Петренком П.Д. та Карпунцовим В.В. було подано Проект Постанови про скасування рішення Верховної Ради України про прийняття у другому читанні та в цілому проекту Закону України про внесення змін до Податкового кодексу України щодо трансфертного ціноутворення (№ 2515) від 4 липня 2013 року. У пояснювальній записці Народні депутати посилаються на грубе порушення вимог Конституції України та положень Регламенту Верховної Ради України.
Завантажити pdf-файл законопроекту до другого читання 04.07.2013 р. (221,0 Kb)
Примітки:
МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ
Узагальнююча податкова консультація Міністерства фінансів України про оподаткування доходів нерезидентів, що прирівнюються до дивідендів
Окремі питання трансфертного ціноутворення: роз’яснює Мінфін
Нові правила трансфертного ціноутворення в Україні розширюють перелік обов’язків платників податків
Чергова реінкарнація спецправил ТЦУ щодо сировинних товарів. Чи спрацює в цей раз?
Глобальний тренд: операції з сировинними товарами та традиційною продукцією важкої промисловості під прицілом ТЦУ
Паралельний імпорт: приховані податкові ризики для офіційних імпортерів в контексті правил трансфертного ціноутворення
Чим дихає міжнародна спільнота професіоналів ТЦУ
Враження від участі в Глобальному форумі з трансфертного ціноутворення в Мюнхені під егідою International Tax Review
WTS Global Country TP Guide:
Комплексне дослідження з ТЦУ у 73 країнах
Болгарію виключено з переліку «низькоподаткових» юрисдикцій для цілей ТЦУ
Штрафи з ТЦУ: чи правомірно штрафують за несвоєчасне подання звіту у періоді до 01 січня 2017 р.?
Штрафи в ТЦУ: загальний огляд
Оновлено перелік «низькоподаткових» юрисдикцій, операції з якими визнаватимуться контрольованими