+ Слово має бути в результатах пошуку. - Видалення слова з результатів пошуку. * Слово починається/закінчується на текст перед/після символу. ""Пошук слів у складі фрази.

 

Пороги для притягнення до кримінальної відповідальності за ст. 212 КК України у 2021 році

15 березня, 2021 Інформаційні листи

Із року в рік вже традиційно Законом України «Про державний бюджет на 2021 рік» № 1082-IX від 15 грудня 2020 року було збільшено розмір прожиткового мінімуму для працездатної особи на 2021 рік, який з 01 січня 2021 року становить 2270 грн.

Як відомо, саме такий показник є вирішальним для визначення порогів кримінальної відповідальності за ухилення від сплати податків, яка передбачена ст. 212 Кримінального Кодексу України (далі – КК України).

Зокрема, ухилення від сплати податків у значних, великих та особливо великих розмірах визначається в разі ненадходження до державного бюджету податків у сумі, яка в 3000 і більше, 5000 і більше, 7000 і більше разів відповідно перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян (далі – НМДГ), як встановлено у Примітці до ст. 212 КК України.

У свою чергу, відповідно до п. 5 підрозділу 1 Розділу ХХ та п.п. 169.1.1 Податкового кодексу України НМДГ дорівнює 50 % розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи. Тобто НМДГ на 2021 рік становить 1 135 грн (50 % від 2270 грн).

Таким чином, кваліфікація відповідальності за ст. 212 КК України в 2021 році буде здійснюватися за такими пороговими показниками (для зручності, надається в порівнянні з порогами в попередніх роках):

Як бачимо, нижня межа для притягнення до кримінальної відповідальності за ст. 212 КК України в 2021 році становить вже 3 405 000 грн.

Нагадаємо, що кваліфікація здійснюється за тими пороговими показниками, які діяли в році вчинення правопорушення. Докладніше щодо цього в нашому оглядовому листі «Кримінальна відповідальність за ухилення від сплати податків (ст. 212 Кримінального кодексу України) – вартісні рамки, в яких настає відповідальність, та деякі інші суттєві аспекти».

Звертаємо Вашу увагу на те, що наведений вище коментар не є консультацією і пропонується з інформаційною метою. В конкретних ситуаціях рекомендується отримання повної фахової консультації.

Примітки:

1Набрання чинності Законом України № 101-IX від 18 вересня 2019 року «Про внесення змін до Кримінального кодексу України та Кримінального процесуального кодексу України щодо зменшення тиску на бізнес»

З повагою,

© WTS Consulting LLC, 2021

Перегляди 40574

МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ

Подвійне дно Законопроєкту про комунікацію між бізнесом та податковою № 9662 (з оновленням від 15 березня 2024 року) 15 березня, 2024    338

Не обійшлося: скасовано граничні строки здійснення досудового розслідування до підозри 14 грудня, 2023    331

Пороги для притягнення до кримінальної відповідальності за ст. 212 ККУ з 01 січня 2024 року 05 грудня, 2023    747

Спроба скасування «поправок Лозового» – бізнесу приготуватися! 14 листопада, 2023    369

Строки досудового розслідування у воєнний час: зміни за Законом № 3341-IX – чи розставлені крапки над «і» 11 жовтня, 2023    368

Строки досудового розслідування [у ВСІХ провадженнях, в яких жодній особі не було повідомлено про підозру] зупинені на час дії воєнного стану. А якщо подивитися під іншим кутом? 18 серпня, 2023    1100

Кримінальні провадження за ухилення від сплати податків: що змінилось за час роботи БЕБУ? 21 березня, 2022    1003

«Поїхали!»: Бюро економічної безпеки України розпочало свою діяльність 01 грудня, 2021    1474

З якими показниками податкова міліція завершує свою роботу?
Статистика кримінальних проваджень стосовно ухилення від сплати податків за перше півріччя 2021 року
06 вересня, 2021    1070

Статистика кримінальних проваджень за ухилення від сплати податків у першому кварталі 2021 року 31 травня, 2021    2000

Ілюзія відсутності вини при закритті кримінального провадження у зв’язку із закінченням строків давності 10 березня, 2021    20729

Статистика кримінальних проваджень з податків за 2020 рік: прощавай, міліціє! Привіт, БЕБУ! 17 лютого, 2021    1879

Прокоментувати