ДФСУ оприлюднила проект нової форми та порядку складання Звіту про контрольовані операції
Державна фіскальна служба України (далі – «ДФСУ») розмістила на своєму сайті проект нової форми та порядку складання Звіту про контрольовані операції (далі – «Звіт»). Наразі проект направлений на затвердження до Міністерства фінансів України. Нижче наводимо огляд основних змін, які, ймовірно, будуть прийняті.
Ключовим моментом є те, що нова форма Звіту значно розширила коло випадків, коли контрольовані операції дозволяється відображати узагальнено. Так, якщо платник податків планує використовувати в економічному аналізі будь-який метод трансфертного ціноутворення, окрім методу порівняльної неконтрольованої ціни (який потребує значної деталізації предмета операції), дозволяється наводити у Звіті узагальнені дані щодо сукупності таких операцій. Фактично мова йде про узагальнення за кодом УКТ ЗЕД (КЗЕП для послуг), при цьому проект порядку детально визначає правила такого узагальнення.
Ще одним позитивним моментом є те, що в графі «ціна за одиницю виміру» дозволяється зазначати відсоткову ставку, однак, лише для фінансових послуг. Роялті, на жаль, опинилися поза увагою.
Новелою є введення нової графи з кодом показника рентабельності, який платник планує використовувати при застосуванні методів трансфертного ціноутворення. Також уточнили, що при заповненні графи «код сторони операції» повинен зазначатися саме нерезидент, який бере участь у контрольованій операції разом із платником податків.
Ще одним нововведенням є 4-й абзац пункту 1.3 проекту порядку, який визначає, що: «… Подання уточнюючого Звіту не звільняє платника податків від відповідальності, визначеної підпунктом 120.3 статті 120 Кодексу».
Таке уточнення викликає питання. По-перше, не зрозуміло як питання застосування штрафних санкцій стосується затвердження форми Звіту про контрольовані операції та порядку його складання. Очевидно, що врегульовуючи даний момент, ДФСУ виходить за рамки своєї компетенції. По-друге, виникає питання, чи означає вказане формулювання, що контролюючі органи ДФСУ будуть намагатися застосувати штраф у випадках, коли платник податків випадково не задекларував у Звіті контрольовану операцію та подає уточнюючий звіт для виправлення такої помилки. Якщо так, то, знову ж таки, ДФСУ виходить за рамки своєї компетенції, адже застосування штрафної санкції в такому варіанті не передбачається Податковим кодексом. Сподіваємось, що вказане нововведення не увійде до остаточного тексту порядку складання Звіту.
Звертаємо Вашу увагу на те, що наведений вище коментар не є консультацією і пропонується з інформаційною метою. В конкретних ситуаціях рекомендується отримання повної фахової консультації.
З повагою,
МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ
Узагальнююча податкова консультація Міністерства фінансів України про оподаткування доходів нерезидентів, що прирівнюються до дивідендів
Окремі питання трансфертного ціноутворення: роз’яснює Мінфін
Нові правила трансфертного ціноутворення в Україні розширюють перелік обов’язків платників податків
Чергова реінкарнація спецправил ТЦУ щодо сировинних товарів. Чи спрацює в цей раз?
Глобальний тренд: операції з сировинними товарами та традиційною продукцією важкої промисловості під прицілом ТЦУ
Паралельний імпорт: приховані податкові ризики для офіційних імпортерів в контексті правил трансфертного ціноутворення
Чим дихає міжнародна спільнота професіоналів ТЦУ
Враження від участі в Глобальному форумі з трансфертного ціноутворення в Мюнхені під егідою International Tax Review
WTS Global Country TP Guide:
Комплексне дослідження з ТЦУ у 73 країнах
Болгарію виключено з переліку «низькоподаткових» юрисдикцій для цілей ТЦУ
Штрафи з ТЦУ: чи правомірно штрафують за несвоєчасне подання звіту у періоді до 01 січня 2017 р.?
Штрафи в ТЦУ: загальний огляд
Оновлено перелік «низькоподаткових» юрисдикцій, операції з якими визнаватимуться контрольованими