Юлія Кривомаз виступила з доповіддю на засіданні Комітету АПУ з податкового та митного права
04 травня 2022 року відбулась онлайн-дискусія Комітету АПУ з податкового та митного права, присвячена оподаткуванню в умовах воєнного стану.

Це перша онлайн-зустріч членів Комітету з початку вторгнення рф на територію України. За цей час було прийнято низку законів, направлених на функціонування держави в умовах воєнного стану. За два місяці уже є можливість бачити дію відповідних змін та над чим варто працювати далі.
Юлія Кривомаз, старший радник  , виступила з доповіддю на тему «Як працює система ПДВ під час воєнного стану?». І цим вкотре підняла важливе питання: чи не на часі взагалі скасувати цей податок?
, виступила з доповіддю на тему «Як працює система ПДВ під час воєнного стану?». І цим вкотре підняла важливе питання: чи не на часі взагалі скасувати цей податок?
«Система справляння ПДВ не працює та знаходиться в дисбалансі. Для багатьох платників податків суттєво змінилися правила гри, виникло безліч виключень, заблоковано бюджетне відшкодування ПДВ, заблоковано реєстрацію податкових накладних, що призводить до невизначеності щодо права на податковий кредит у покупців. А найбільший тягар ПДВ лягає на найбідніше населення, у якого більша частина статків йде саме на повсякденне споживання», – зазначає Юлія.
Але поки ще існує ПДВ, йдемо далі по основних змінах. Юлія звернула увагу, що законодавцем введено нові норми щодо звільнення від самонарахування ПДВ у разі знищення / пошкодження товарів внаслідок обставин непереборної сили. Але оскільки Податковим кодексом не врегульовано перелік документів на підтвердження знищення майна, слід відповідально підійти до питання документування факту такого знищення / пошкодження (на які документи краще орієнтуватися, можна переглянути у презентації Юлії за посиланням нижче).
Сподіваємося на більш ліберальний підхід податкового органу до вимог щодо проведення інвентаризації для списання знищених / пошкоджених товарів, основних засобів, адже проведення інвентаризації може бути пов’язано з рядом ризиків для членів комісії (нерозірвані снаряди, руйнування пошкоджених конструкцій).
А якщо понесені збитки не пов’язані напряму із веденням бойових дій? Якщо, наприклад, продукція стала некондиційною внаслідок неможливості покупця виконати договір опосередковано через бойові дії (перебування покупця в зоні бойових дій, зміна потреб ринку внаслідок війни). За словами Юлії, у таких випадках йдеться швидше про суттєву зміну обставин для сторін договору, яка й зумовила відступ від зобов’язань за договором / втрату продукції, оскільки відсутній причинно-наслідковий зв’язок між втратою майна та дією обставин непереборної сили (форс-мажору). Тож є підстави говорити, що ПДВ не підлягає нарахуванню і в такому випадку. Але знову наголошуємо, що платник податків має правильно підійти до документування втрати майна.
Більше детально з цими питаннями можна ознайомитися у презентації Юлії за посиланням.
МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ
		Бронювання працівника неможливе: «розшук» військовозобов’язаного		 3644
			 3644		
		Бронювання працівників: оновлені критерії важливості		 1480
			 1480		
		Критерії визначення підприємств критично важливими та порядок бронювання: що змінюється з 01.12.2024 р. (оновлено станом на 16.12.2024 р.)		 7961
			 7961		
		Виїзд чоловіків за кордон: оформлена відстрочка, як підстава для перетину кордону		 4067
			 4067		
		Бронювання працівників через Портал Дія: з якими проблемами вже стикнувся бізнес		 2509
			 2509		
		Бронювання через Портал Дія		 2016
			 2016		
		Чому та коли можлива мобілізація чоловіків до 25 років		 6373
			 6373		
		Зміни до процедури бронювання військовозобов’язаних		 9798
			 9798		
		Обов’язок уточнення військово-облікових даних з 18.05.2024 р.		 7931
			 7931		
		Мобілізація засуджених, осіб із судимістю, підозрюваних та обвинувачених		 29837
			 29837		
		Нові правила мобілізації: Закон прийнято		 6448
			 6448		
		Запровадження електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста		 1761
			 1761		
 Прокоментувати
Прокоментувати










