Краще пізно, ніж ніколи! 13.05.2014 року був прийнятий Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення трансфертного ціноутворення»
13 травня 2014 року Верховна рада зрештою прийняла Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення трансфертного ціноутворення» (далі – «Закон»).
Відповідно до тексту законопроекту (№4527 від 24.03.2014 р.), який був поданий на голосування, у 2014 році звіт про контрольовані операції за період з 1 вересня по 31 грудня 2013 року подається до 1 жовтня 2014 р. Дуже «своєчасна» зміна з урахуванням того, що раніше крайній строк подання звіту був встановлений як 1 травня. Тобто уважні платники податків, здебільшого, такий звіт вже подали.
Той факт, що цей Закон все ж таки прийняли, може бути констатацією неготовності контролюючих органів до обробки поданих звітів як і визнання необхідності доопрацьовувати форму і порядок складання звіту. Тобто, принаймні, є сподівання на те, що документацію на підтвердження рівня цін не будуть запитувати до кінця 2014 р. Однак, з урахуванням загальновідомої ситуації з бюджетом, сильно розраховувати на це не радили б, а тому бажано не відкладати процес підготовки документації, яку згідно з Податковим кодексом контролюючий орган все ще має право запитати після 1 травня, незважаючи на перенесення строків подання звіту.
Змінено і розмір штрафів за неподання звіту і документації на підтвердження рівня цін. Зокрема, за неподання звіту встановлено штраф на рівні 100 мінімальних заробітних плат замість «драконівських» 5 % від суми контрольованих операцій, а за неподання документації встановлено штраф у 10 мінімальних заробітних плат.
Що стосується інших змін, то варто згадати уточнення, згідно з яким контролюватися мають все ж таки господарські операції, які і мають враховуватися для визначення того, чи досягла сума операцій з контрагентом 50 млн грн. Це знімає питання про те, чи мають враховуватися при розрахунку суми операцій вартість інвестиції.
Також уточнено, що перехідні штрафи у розмірі 1 гривні стосуються саме помилок при розрахунку грошових зобов’язань по операціях за період з 1 вересня 2013 року по 31 грудня 2014 року. Тобто за неподання звіту та документації штрафи застосовують за загальними правилами.
Звертаємо Вашу увагу на те, що наведений вище коментар не є консультацією і пропонується з інформаційною метою. В конкретних ситуаціях рекомендується отримання повної фахової консультації.
З повагою,
МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ
Узагальнююча податкова консультація Міністерства фінансів України про оподаткування доходів нерезидентів, що прирівнюються до дивідендів
2205
Окремі питання трансфертного ціноутворення: роз’яснює Мінфін
3037
Нові правила трансфертного ціноутворення в Україні розширюють перелік обов’язків платників податків
12320
Чергова реінкарнація спецправил ТЦУ щодо сировинних товарів. Чи спрацює в цей раз?
4756
Глобальний тренд: операції з сировинними товарами та традиційною продукцією важкої промисловості під прицілом ТЦУ
1352
Паралельний імпорт: приховані податкові ризики для офіційних імпортерів в контексті правил трансфертного ціноутворення
4428
Чим дихає міжнародна спільнота професіоналів ТЦУ
Враження від участі в Глобальному форумі з трансфертного ціноутворення в Мюнхені під егідою International Tax Review
3125
WTS Global Country TP Guide:
Комплексне дослідження з ТЦУ у 73 країнах
16714
Болгарію виключено з переліку «низькоподаткових» юрисдикцій для цілей ТЦУ
7112
Штрафи з ТЦУ: чи правомірно штрафують за несвоєчасне подання звіту у періоді до 01 січня 2017 р.?
1391
Штрафи в ТЦУ: загальний огляд
35457
Оновлено перелік «низькоподаткових» юрисдикцій, операції з якими визнаватимуться контрольованими
6225
