Допомога під час воєнного стану
Наразі багато підприємств мають бажання допомогти Збройним Силам України, Міністерству оборони України, Службі безпеки України, добровольчим формуванням, іншим військовим формуванням (далі разом – військові формування) та постраждалим особам.
Деякі питання оподаткування допомоги військовим формуванням України, постраждалим особам були врегульовані Законом України від 03.03.2022 року № 2118-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану» (набрав чинності 07.03.2022 року) та Законом України від 15.03.2022 року № 2120-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» (набрав чинності 17.03.2022 року).
Пропонуємо зупинитись на деяких із них.
Допомога фізичним особам
З урахуванням змін, внесених до пп. 165.1.54 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), від оподаткування податком із доходів фізичних осіб звільняється благодійна допомога, надана або виплачена протягом дії воєнного, надзвичайного стану наступним категоріям осіб:
- учасникам бойових дій;
- працівникам підприємств/установ, організацій, сил цивільного захисту, які залучаються (залучалися) та беруть (брали) безпосередню участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, або на користь членів їхніх сімей;
- фізичних осіб, які мешкають (мешкали) на території населених пунктів, де проводяться (проводилися) бойові дії, та/або які вимушено покинули місце проживання у зв'язку з проведенням бойових дій у таких населених пунктах.
Втім, межі та види допомоги, яка не розглядається як дохід вказаних осіб, що не підлягає оподаткуванню, визначені п. 170.7.8 ПКУ.
Зокрема, до оподаткованого доходу не включається благодійна допомога у вигляді надання спеціальних засобів захисту для учасників бойових дій, а також допомога, пов’язана з лікуванням. При цьому розмір такої допомоги необмежений.
Втім, благодійна допомога на відновлення втраченого майна та на інші потреби постраждалих, яка не вважається оподатковуваним доходом, обмежена сумою 500 розмірів мінімальної заробітної плати (станом на 01.01.2022 року 6 500 * 500= 3 250 000 грн) на рік та переліком потреб, визначеним Кабінетом Міністрів України.
Наразі існує лише Постанова Кабінету Міністрів України від 26.11.2014 року № 653 «Про затвердження переліку потреб, сума благодійної допомоги для задоволення яких не включається до оподатковуваного доходу платників податку на доходи фізичних осіб» (далі – Постанова № 653), яка з моменту прийняття у 2014 році до сьогодні ще не змінювалась.
За переліком Постанови № 653 до благодійної допомоги відносяться (за певними виключеннями): продукти харчування, речі індивідуального користування (взуття, одяг, білизна тощо), засоби особистої гігієни, предмети домашнього вжитку, товари для особистого селянського господарства, забезпечення здобуття певного освітнього рівня, заходи, спрямовані на психологічну та соціальну реабілітацію постраждалих осіб, певна юридична допомога постраждалим особам.
Також перелік Постанови № 653 передбачає допомогу щодо відновлення втраченого майна: закупівлю товарів (послуг), необхідних для відбудови пошкодженого житла, забезпечення певною побутовою технікою, меблями, транспортними засобами.
Окремим питанням є допомога на забезпечення вимушених переселенців житлом, яке, зокрема, хвилює і багатьох працедавців, які зацікавлені якимось чином допомогти своїм співробітникам, змушеним покинути власні домівки.
...
Повний текст статті доступний лише передплатникам сайту.
МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ
Виїзд чоловіків за кордон в умовах воєнного стану – чи є заборона?
14253
Верховний Суд: перевірки, проведені всупереч мораторію за ПКУ з посиланням на Постанову КМУ № 89, є незаконними
1683
Негативні наслідки збільшення вдвічі ставки військового збору,
і
Як забезпечити, щоб те, що ми [вважаємо] сплачуємо на армію, йшло дійсно на армію, і чому ще це може бути корисно
5900
Непрацююча СЕА ПДВ – хто має нести відповідальність?
2616
Юлія Кривомаз виступила з доповіддю на засіданні Комітету АПУ з податкового та митного права
684
Деякі зміни у кримінальній юстиції в період воєнного стану
2065
Пропозиція Єврокомісії щодо тимчасової лібералізації торгівлі з Україною в умовах війни
470
Нас почули: Україна денонсує Угоду про уникнення подвійного оподаткування з рф
663
Податки на землю та нерухомість: що робити, якщо відсутній доступ до земельної ділянки чи нерухомості?
7669
Щодо проведення перевірок платників податків під час воєнного стану
3338
Первинні документи втрачені чи знаходяться у зоні бойових дій: як бути із підтвердженням даних податкового обліку?
2151
