+ Слово має бути в результатах пошуку. - Видалення слова з результатів пошуку. * Слово починається/закінчується на текст перед/після символу. ""Пошук слів у складі фрази.

 

Самостійне коригування для цілей ТЦУ до граничних значень діапазону: застосовуємо лише до операцій з 2017 року?

20 червня, 2017 Інформаційні листи

З 01.01.2017 р. набули чинності зміни до ст. 39 Податкового кодексу України (далі – «ПК України»), які стосуються механізму здійснення самостійного коригування податкових зобов’язань платника податків для цілей трансфертного ціноутворення (далі – «ТЦУ»).

Відтепер платникам податків надано право у випадку самостійного виявлення невідповідності умов здійснення контрольованих операцій (далі – «КО») принципу «витягнутої руки» коригувати ціну чи рентабельність КО не до медіани діапазону, а до його граничних значень.

Ці зміни покликані заохотити платників податків самостійно виправляти свої податкові зобов’язання. Адже у разі, якщо невідповідність принципу «витягнутої руки» виявить Державна фіскальна служба України (далі – «ДФС») під час перевірки, коригування буде здійснюватися вже до медіани діапазону.

Не так давно в публічному доступі з’явився Лист ДФС від 10.04.2017 р. № 7384/6/99-99-15-02-02-15, у якому зазначено, що самостійне коригування для цілей ТЦУ за новими правилами, передбаченими пп. 39.5.4.1 ст. 39 ПК України, може здійснюватись лише стосовно тих контрольованих операцій, які були здійснені після 01.01.2017 р.

За логікою ДФС це пояснюється тим, що зміни до ст. 39 ПК України, які дозволили здійснювати самостійне коригування до нижньої чи верхньої межі діапазону, були введені окремим законом, який набув чинності саме 01.01.2017 р. А звідси, начебто, випливає, що і застосовуватися вони мають до операцій, які здійснюються вже після 01.01.2017 р.

Тобто в розумінні представників ДФС платники податків, які наразі будуть, наприклад, подавати уточнюючий додаток ТЦ до Податкової декларації з податку на прибуток підприємств за 2016 р., за рекомендацією ДФС мають його подати за «старими» правилами та відкоригуватись до медіани діапазону, а не до граничних значень.

Такий підхід ДФС ми вважаємо некоректним.

Так, в даному випадку правовідносинами, які регулює пп. 39.5.4.1 ст. 39 ПК України у новій редакції, є процедури самостійного визначення податкових зобов’язань у випадку виявлення платником податків невідповідності вимогам ст. 39 ПК України.

Відповідно до ч. 1 ст. 19 Конституції України:

«Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством».

На час здійснення дій, направлених на самостійне коригування податкових зобов’язань за правилами ст. 39 ПК України, єдиним встановленим на рівні чинного закону правилом, яке визначає порядок розрахунку податкових зобов’язань при самостійному виправленні, є пп. 39.5.4.1 у редакції з 01.01.2017 р.

Всі попередні редакції правил самостійного коригування за ст. 39 ПК України втратили чинність з моменту набрання чинності новими нормами. Будь-яких «перехідних положень» в цій частині не передбачено.

Таким чином, на рівні закону з 01.01.2017 р. відсутні правила розрахунку податкових зобов’язань при самостійному коригуванні, які б зобов’язували платника податків розраховувати зобов’язання до медіани діапазону. Ми не бачимо законних підстав розраховувати зобов’язання при самостійному коригуванні до медіани діапазону.

Позиція ДФС стосовно періодів до 01.01.2017 р., як вона випливає з листа, є спробою примусити платників здійснювати самостійне коригування у спосіб, не передбачений чинним законом. А це – пряме порушення наведеної вище ч. 1 ст. 19 Конституції України.

Звертаємо Вашу увагу на те, що наведений вище коментар не є консультацією і пропонується з інформаційною метою. В конкретних ситуаціях рекомендується отримання повної фахової консультації.

З повагою,

© WTS Consulting LLC, 2017

Перегляди 1219

МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ

Узагальнююча податкова консультація Міністерства фінансів України про оподаткування доходів нерезидентів, що прирівнюються до дивідендів 01 жовтня, 2021    1213

Окремі питання трансфертного ціноутворення: роз’яснює Мінфін 16 червня, 2021    2031

Нові правила трансфертного ціноутворення в Україні розширюють перелік обов’язків платників податків 19 травня, 2021    10890

Чергова реінкарнація спецправил ТЦУ щодо сировинних товарів. Чи спрацює в цей раз? 09 вересня, 2020    3273

Глобальний тренд: операції з сировинними товарами та традиційною продукцією важкої промисловості під прицілом ТЦУ 20 листопада, 2018    998

Паралельний імпорт: приховані податкові ризики для офіційних імпортерів в контексті правил трансфертного ціноутворення 24 жовтня, 2018    2904

Чим дихає міжнародна спільнота професіоналів ТЦУ

Враження від участі в Глобальному форумі з трансфертного ціноутворення в Мюнхені під егідою International Tax Review
17 жовтня, 2018    2700

WTS Global Country TP Guide:
Комплексне дослідження з ТЦУ у 73 країнах
12 жовтня, 2018    1780

Болгарію виключено з переліку «низькоподаткових» юрисдикцій для цілей ТЦУ 27 квітня, 2018    3727

Штрафи з ТЦУ: чи правомірно штрафують за несвоєчасне подання звіту у періоді до 01 січня 2017 р.? 26 квітня, 2018    1086

Штрафи в ТЦУ: загальний огляд 12 березня, 2018    34805

Оновлено перелік «низькоподаткових» юрисдикцій, операції з якими визнаватимуться контрольованими 07 березня, 2018    5345

Прокоментувати