+ Слово має бути в результатах пошуку. - Видалення слова з результатів пошуку. * Слово починається/закінчується на текст перед/після символу. ""Пошук слів у складі фрази.

 

Самостійне коригування для цілей ТЦУ до граничних значень діапазону: застосовуємо лише до операцій з 2017 року?

20 червня, 2017 Інформаційні листи

З 01.01.2017 р. набули чинності зміни до ст. 39 Податкового кодексу України (далі – «ПК України»), які стосуються механізму здійснення самостійного коригування податкових зобов’язань платника податків для цілей трансфертного ціноутворення (далі – «ТЦУ»).

Відтепер платникам податків надано право у випадку самостійного виявлення невідповідності умов здійснення контрольованих операцій (далі – «КО») принципу «витягнутої руки» коригувати ціну чи рентабельність КО не до медіани діапазону, а до його граничних значень.

Ці зміни покликані заохотити платників податків самостійно виправляти свої податкові зобов’язання. Адже у разі, якщо невідповідність принципу «витягнутої руки» виявить Державна фіскальна служба України (далі – «ДФС») під час перевірки, коригування буде здійснюватися вже до медіани діапазону.

Не так давно в публічному доступі з’явився Лист ДФС від 10.04.2017 р. № 7384/6/99-99-15-02-02-15, у якому зазначено, що самостійне коригування для цілей ТЦУ за новими правилами, передбаченими пп. 39.5.4.1 ст. 39 ПК України, може здійснюватись лише стосовно тих контрольованих операцій, які були здійснені після 01.01.2017 р.

За логікою ДФС це пояснюється тим, що зміни до ст. 39 ПК України, які дозволили здійснювати самостійне коригування до нижньої чи верхньої межі діапазону, були введені окремим законом, який набув чинності саме 01.01.2017 р. А звідси, начебто, випливає, що і застосовуватися вони мають до операцій, які здійснюються вже після 01.01.2017 р.

Тобто в розумінні представників ДФС платники податків, які наразі будуть, наприклад, подавати уточнюючий додаток ТЦ до Податкової декларації з податку на прибуток підприємств за 2016 р., за рекомендацією ДФС мають його подати за «старими» правилами та відкоригуватись до медіани діапазону, а не до граничних значень.

Такий підхід ДФС ми вважаємо некоректним.

Так, в даному випадку правовідносинами, які регулює пп. 39.5.4.1 ст. 39 ПК України у новій редакції, є процедури самостійного визначення податкових зобов’язань у випадку виявлення платником податків невідповідності вимогам ст. 39 ПК України.

Відповідно до ч. 1 ст. 19 Конституції України:

«Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством».

На час здійснення дій, направлених на самостійне коригування податкових зобов’язань за правилами ст. 39 ПК України, єдиним встановленим на рівні чинного закону правилом, яке визначає порядок розрахунку податкових зобов’язань при самостійному виправленні, є пп. 39.5.4.1 у редакції з 01.01.2017 р.

Всі попередні редакції правил самостійного коригування за ст. 39 ПК України втратили чинність з моменту набрання чинності новими нормами. Будь-яких «перехідних положень» в цій частині не передбачено.

Таким чином, на рівні закону з 01.01.2017 р. відсутні правила розрахунку податкових зобов’язань при самостійному коригуванні, які б зобов’язували платника податків розраховувати зобов’язання до медіани діапазону. Ми не бачимо законних підстав розраховувати зобов’язання при самостійному коригуванні до медіани діапазону.

Позиція ДФС стосовно періодів до 01.01.2017 р., як вона випливає з листа, є спробою примусити платників здійснювати самостійне коригування у спосіб, не передбачений чинним законом. А це – пряме порушення наведеної вище ч. 1 ст. 19 Конституції України.

Звертаємо Вашу увагу на те, що наведений вище коментар не є консультацією і пропонується з інформаційною метою. В конкретних ситуаціях рекомендується отримання повної фахової консультації.

З повагою,

© WTS Consulting LLC, 2017

Перегляди 411

МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ

Спеціальні правила щодо постійних представництв нерезидентів у змінах ТЦУ з 01 січня 2018 року. До чого готуватися? 06 лютого, 2018    202

Розширено коло операцій, які потенційно підпадають під 30 % коригування за пп. 140.5.4 ПК України та думки щодо практичного застосування цієї норми 22 січня, 2018    197

Перелік організаційно-правових форм нерезидентів, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі податок з доходів, отриманих за межами держави реєстрації таких нерезидентів, та/або не є податковими резидентами держави, в якій вони зареєстровані як юридичні особи 22 січня, 2018    95

Перелік держав (територій), які відповідають критеріям, установленим підпунктом 39.2.1.2 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Податкового кодексу України 22 січня, 2018    57

Нові перехідні положення щодо самостійного коригування ТЦУ: знову більше питань ніж відповідей? 19 січня, 2018    207

«Звичайна ціна» Vs. «Ціна, визначена за принципом «витягнутої руки»». Чи поставлені крапки над «і»? 16 січня, 2018    199

Індивідуальна податкова консультація ДФС «Про порядок визначення звичайних цін» від 12.06.2017 р. 16 січня, 2018    78

Традиційні податкові подарунки «під ялинку» 05 січня, 2018    651

Кабмін затвердив новий перелік «низькоподаткових» юрисдикцій, операції з якими визнаватимуться контрольованими з нового року 29 грудня, 2017    468

Чекаємо на зміни в правилах ТЦУ в 2018 році. До чого готуватися? 22 грудня, 2017    195

Новий законопроект щодо імплементації плану BEPS 19 грудня, 2017    205

На горизонті вихід спорів щодо ТЦУ на міждержавний рівень? На виконання Дії 14 плану BEPS опублікована перша статистика щодо ефективності процедур взаємного узгодження за 2016 рік 11 грудня, 2017    278

Прокоментувати