Нові перехідні положення щодо самостійного коригування ТЦУ: знову більше питань ніж відповідей?
З 01 січня 2018 року в Податковому кодексі України зрештою з’явилися перехідні положення стосовно застосування сприятливих для платників податків правил самостійного коригування у редакції пп. 39.5.4.1 від 01 січня 2017 року.
Так, ще з початку минулого року правила самостійного коригування виклали в новій редакції, яка дозволяє платникам податків здійснювати самостійне коригування не до медіани ринкового діапазону, як це робилося раніше, а до його верхньої чи нижньої границі (залежно від типу контрольованої операції).
Такі правила самостійного коригування є сприятливими для платників податків, адже дозволяють «зекономити», якщо за результатами аналізу ТЦУ виявилося, що ціни в певних операціях не відповідають принципу «витягнутої руки».
Однак майже одразу постало питання: на які періоди поширюються оновлені правила самокоригування? Це питання виникло не стільки з об’єктивної точки зору, як у зв’язку з появою листа ДФС від 10 квітня 2017 року, у якому стверджувалося про те, що нові правила самокоригування поширюються виключно на контрольовані операції, здійснені після 01 січня 2017 року.
Важко зрозуміти, яке юридичне підґрунтя слугує для такого висновку. Адже будь-якої іншої процедури, аніж оновлена процедура коригування з 01 січня 2017 року, в Податковому кодексі України немає. Детальніше це питання ми розглядали в нашому матеріалі «Самостійне коригування для цілей ТЦУ до граничних значень діапазону: застосовуємо лише до операцій з 2017 року?».
Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» № 2245-VIII від 07 грудня 2017 року законодавець «розщедрився» на перехідні положення стосовно самостійного коригування.
Спробуємо розібратися, що це означає. ...
Повний текст статті доступний лише передплатникам сайту.
МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ
Узагальнююча податкова консультація Міністерства фінансів України про оподаткування доходів нерезидентів, що прирівнюються до дивідендів
Окремі питання трансфертного ціноутворення: роз’яснює Мінфін
Нові правила трансфертного ціноутворення в Україні розширюють перелік обов’язків платників податків
Чергова реінкарнація спецправил ТЦУ щодо сировинних товарів. Чи спрацює в цей раз?
Глобальний тренд: операції з сировинними товарами та традиційною продукцією важкої промисловості під прицілом ТЦУ
Паралельний імпорт: приховані податкові ризики для офіційних імпортерів в контексті правил трансфертного ціноутворення
Чим дихає міжнародна спільнота професіоналів ТЦУ
Враження від участі в Глобальному форумі з трансфертного ціноутворення в Мюнхені під егідою International Tax Review
WTS Global Country TP Guide:
Комплексне дослідження з ТЦУ у 73 країнах
Болгарію виключено з переліку «низькоподаткових» юрисдикцій для цілей ТЦУ
Штрафи з ТЦУ: чи правомірно штрафують за несвоєчасне подання звіту у періоді до 01 січня 2017 р.?
Штрафи в ТЦУ: загальний огляд
Оновлено перелік «низькоподаткових» юрисдикцій, операції з якими визнаватимуться контрольованими