Пропозиція Єврокомісії щодо тимчасової лібералізації торгівлі з Україною в умовах війни
В екстреному порядку та без проходження численних бюрократичних процедур Європейська комісія розробила та подала 27 квітня на розгляд Європейському парламенту та Європейській раді проект Регламенту Ради ЄС.
Регламент стосується тимчасової лібералізації торгівлі додатково до торгових поступок для українських товарів, що вже надані за Угодою про асоціацію між Україною та ЄС.
Символічно, що підтримка України з боку ЄС у ці важкі для нашої країни часи, зокрема і цей крок, спирається саме на Угоду про асоціацію. Загальні фрази в Угоді про повагу до суверенітету, прав людини й гідності, які раніше сприймалися як малозначущі, як виявилося, мають вагу. І надважливе історичне значення Угоди повною мірою ми починаємо усвідомлювати лише зараз.
Отже, що ж пропонують наші союзники з ЄС? Регламент передбачає здійснити три кроки, спрямовані на підтримку нашого експорту, а саме:
- тимчасове скасування імпортних тарифів, які ще залишилися у межах функціонування зони вільної торгівлі для трьох категорій товарів:
- промислових товарів, для яких імпортні тарифи поступово знижувалися відповідно до Угоди про асоціацію;
- фрукти та овочі, на які поширюється система цін ввезення (спеціальна система, що передбачає захисне специфічне мито для 15 категорій овочів та фруктів, що ввозяться за цінами, нижчими за встановлені орієнтири). Дія цієї системи для українських овочів та фруктів також призупиняється;
- сільськогосподарська продукція та продукти її переробки, для яких також відміняються квоти на ввезення в ЄС;
- тимчасове незастосування антидемпінгового мита для товарів українського походження;
- тимчасове незастосування спільних захисних правил щодо імпорту.
Останні два пункти є особливо важливими для українських виробників сталі.
Ці заходи з лібералізації торгівлі пропонується запровадити на строк в один рік з моменту публікації Регламенту.
Проект Регламенту передбачає також умови застосування звільнень, а саме:
- відповідність правилам походження продукції і відповідних процедур. Тобто продукція має визнаватися такою, що походить з України;
- Україна має утримуватися від запровадження нових мит або кількісних обмежень для товарів походженням з ЄС або ж від підвищення існуючих мит, а також інших внутрішніх адміністративних заходів, що можуть мати дискримінаційний вплив, якщо тільки вони не обґрунтовані війною;
- повага Україною демократичних принципів, прав людини та фундаментальних свобод, а також верховенства права та «триваючі й змістовні зусилля» щодо боротьби з корупцією та іншою незаконною діяльністю.
Вказані кроки щодо лібералізації умов торгівлі з Україною можуть стати вагомою підтримкою для експортоорієнтованих галузей економіки України та забезпечити впевненість виробників у можливості збуту своєї продукції. Не менш корисним для країни є і прозоре нагадування про необхідність триваючих й змістовних зусиль по боротьбі з корупцією, незважаючи на війну. Тож очікуємо на прийняття Регламенту Європейським парламентом та радою.
Звертаємо Вашу увагу на те, що наведений вище коментар не є консультацією і пропонується з інформаційною метою. В конкретних ситуаціях рекомендується отримання повної фахової консультації.
З повагою,
МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ
Виїзд чоловіків за кордон в умовах воєнного стану – чи є заборона?
15401
Верховний Суд: перевірки, проведені всупереч мораторію за ПКУ з посиланням на Постанову КМУ № 89, є незаконними
1722
Негативні наслідки збільшення вдвічі ставки військового збору,
і
Як забезпечити, щоб те, що ми [вважаємо] сплачуємо на армію, йшло дійсно на армію, і чому ще це може бути корисно
6070
Непрацююча СЕА ПДВ – хто має нести відповідальність?
2699
Юлія Кривомаз виступила з доповіддю на засіданні Комітету АПУ з податкового та митного права
719
Деякі зміни у кримінальній юстиції в період воєнного стану
2104
Нас почули: Україна денонсує Угоду про уникнення подвійного оподаткування з рф
691
Податки на землю та нерухомість: що робити, якщо відсутній доступ до земельної ділянки чи нерухомості?
7809
Щодо проведення перевірок платників податків під час воєнного стану
3377
Первинні документи втрачені чи знаходяться у зоні бойових дій: як бути із підтвердженням даних податкового обліку?
2257
Чи потрібна нам податкова угода з Росією (країною-агресором)? А вона є!
1016
