Юлія Кривомаз виступила з доповіддю на засіданні Комітету АПУ з податкового та митного права
04 травня 2022 року відбулась онлайн-дискусія Комітету АПУ з податкового та митного права, присвячена оподаткуванню в умовах воєнного стану.

Це перша онлайн-зустріч членів Комітету з початку вторгнення рф на територію України. За цей час було прийнято низку законів, направлених на функціонування держави в умовах воєнного стану. За два місяці уже є можливість бачити дію відповідних змін та над чим варто працювати далі.
Юлія Кривомаз, старший радник  , виступила з доповіддю на тему «Як працює система ПДВ під час воєнного стану?». І цим вкотре підняла важливе питання: чи не на часі взагалі скасувати цей податок?
, виступила з доповіддю на тему «Як працює система ПДВ під час воєнного стану?». І цим вкотре підняла важливе питання: чи не на часі взагалі скасувати цей податок?
«Система справляння ПДВ не працює та знаходиться в дисбалансі. Для багатьох платників податків суттєво змінилися правила гри, виникло безліч виключень, заблоковано бюджетне відшкодування ПДВ, заблоковано реєстрацію податкових накладних, що призводить до невизначеності щодо права на податковий кредит у покупців. А найбільший тягар ПДВ лягає на найбідніше населення, у якого більша частина статків йде саме на повсякденне споживання», – зазначає Юлія.
Але поки ще існує ПДВ, йдемо далі по основних змінах. Юлія звернула увагу, що законодавцем введено нові норми щодо звільнення від самонарахування ПДВ у разі знищення / пошкодження товарів внаслідок обставин непереборної сили. Але оскільки Податковим кодексом не врегульовано перелік документів на підтвердження знищення майна, слід відповідально підійти до питання документування факту такого знищення / пошкодження (на які документи краще орієнтуватися, можна переглянути у презентації Юлії за посиланням нижче).
Сподіваємося на більш ліберальний підхід податкового органу до вимог щодо проведення інвентаризації для списання знищених / пошкоджених товарів, основних засобів, адже проведення інвентаризації може бути пов’язано з рядом ризиків для членів комісії (нерозірвані снаряди, руйнування пошкоджених конструкцій).
А якщо понесені збитки не пов’язані напряму із веденням бойових дій? Якщо, наприклад, продукція стала некондиційною внаслідок неможливості покупця виконати договір опосередковано через бойові дії (перебування покупця в зоні бойових дій, зміна потреб ринку внаслідок війни). За словами Юлії, у таких випадках йдеться швидше про суттєву зміну обставин для сторін договору, яка й зумовила відступ від зобов’язань за договором / втрату продукції, оскільки відсутній причинно-наслідковий зв’язок між втратою майна та дією обставин непереборної сили (форс-мажору). Тож є підстави говорити, що ПДВ не підлягає нарахуванню і в такому випадку. Але знову наголошуємо, що платник податків має правильно підійти до документування втрати майна.
Більше детально з цими питаннями можна ознайомитися у презентації Юлії за посиланням.
МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ
		Бронювання працівника неможливе: «розшук» військовозобов’язаного		 3654
			 3654		
		Бронювання працівників: оновлені критерії важливості		 1481
			 1481		
		Критерії визначення підприємств критично важливими та порядок бронювання: що змінюється з 01.12.2024 р. (оновлено станом на 16.12.2024 р.)		 7966
			 7966		
		Виїзд чоловіків за кордон: оформлена відстрочка, як підстава для перетину кордону		 4071
			 4071		
		Бронювання працівників через Портал Дія: з якими проблемами вже стикнувся бізнес		 2512
			 2512		
		Бронювання через Портал Дія		 2017
			 2017		
		Чому та коли можлива мобілізація чоловіків до 25 років		 6379
			 6379		
		Зміни до процедури бронювання військовозобов’язаних		 9802
			 9802		
		Обов’язок уточнення військово-облікових даних з 18.05.2024 р.		 7942
			 7942		
		Мобілізація засуджених, осіб із судимістю, підозрюваних та обвинувачених		 29860
			 29860		
		Нові правила мобілізації: Закон прийнято		 6465
			 6465		
		Запровадження електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста		 1766
			 1766		
 Прокоментувати
Прокоментувати










