Верховний Суд легітимізував транзитні автомобілі на єврономерах?
Іван Шинкаренко
партнер КМ Партнери
Свіжа Постанова Верховного Суду (далі – ВС) від 01 жовтня 2018 року в справі № 689/1980/16-а спричинила величезний інтерес серед громадськості, небайдужої до «гарячого» питання авто на єврономерах. А насправді – не так сама постанова, як її висвітлення в ЗМІ та новина на сайті ВС, озаглавлена «Користування власним авто з єврономерами, ввезеним як транзитне, не є правопорушенням, передбаченим ст. 469 МК України». Особливо, якщо читати заголовок без уточнення – якого саме правопорушення.
Тож чи легітимізував ВС транзитні автомобілі на єврономерах?
Ні.
ВС дійшов цілком справедливого висновку – такі дії не становлять конкретного правопорушення, а саме: правопорушення, передбаченого ст. 469 Митного Кодексу України (далі – МК України). А видів правопорушень та відповідальності за них МК України передбачає аж 18 видів (ст.ст. 468-485 МК України).
Так, диспозиція ч. 2 ст. 469 МК України (відповідальність за якою застосувала Хмельницька митниця ДФС) визначає такий склад правопорушення:
Тобто, мова йде про певні дії/невжиття заходів щодо
(1) товарів, митне оформлення яких не закінчено,
(2) товарів, що перебувають на тимчасовому зберіганні під митним контролем на складі тимчасового зберігання, на складі отримувача гуманітарної допомоги або на митному складі.
Як автомобілі, оформлені в митний режим транзиту, співвідносяться з наведеними групами товарів?
Правильно – ніяк.
Чому ж митниця застосувала відповідальність саме за цією статтею?
Риторичне запитання. Але відчуваю, що відповідь на нього створює склад іншого правопорушення з вищою санкцією, аніж передбачена ст. 469 МК України…
Тож крапка в питанні легітимності використання автомобілів на єврономерах аж ніяк не поставлена. Є лише знак питання. І основний для мене знак питання: як так трапляється, що в певних випадках митниці застосовують штраф 8 500 грн, ще й з неправильною кваліфікацією правопорушення, а за неочевидну помилку в складному випадку класифікації з недоплатою умовно 10 000 грн митниці впевнено застосовують штраф 300 %?
МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ
Дотримання режиму експортного забезпечення під час митного оформлення: рух проти вітру
Повторна криміналізація контрабанди товарів: добре забуте старе
Чергові митні новели в умовах воєнного стану. Призупинення стягнення митних платежів та митне оформлення за спрощеною процедурою
Обмеження щодо експорту харчової продукції з України, введені під час дії воєнного стану
Спрощення оформлення митних вантажів в умовах воєнного стану
Спори щодо класифікації товару за кодом УКТ ЗЕД: актуальна судова практика, що може стати у нагоді при «запеклій боротьбі» з митним органом
Спори щодо митної вартості: огляд свіжих рішень Верховного Суду
Податкові пільги для нових значних інвестицій
ЗДП (загальна декларація прибуття) підкралась непомітно
Авторизовані економічні оператори (АЕО): хто може отримати цей статус?
В Україні з 01 січня 2020 р. змінено Перелік організаційно-правових форм нерезидентів, які не сплачують податок на прибуток та/або не є податковими резидентами держав своєї реєстрації
Статус авторизованого економічного оператора (АЕО) та його переваги