+ Слово має бути в результатах пошуку. - Видалення слова з результатів пошуку. * Слово починається/закінчується на текст перед/після символу. ""Пошук слів у складі фрази.

 

Класифікація без правил або хто заплатить за контрабандистів?

19 Липня, 2018 Блог

Ivan Shynkarenko_

Іван Шинкаренко

Партнер КМ Партнери

Останнім часом можна споглядати надзвичайну активність фіскальних органів у здійсненні контролю класифікації товарів.

При цьому у випадках, з якими безпосередньо мали справу, націлений цей контроль на «білих» імпортерів. Класифікацію змінюють щодо товарів, які вже не один рік імпортувалися в Україну без претензій до класифікації зі сторони митниці. Звичайно ж, застосовуються коди УКТ ЗЕД, які передбачають вищу ставку мита.

Активність фіскальних органів, дійсно, неординарна. Особливо, якщо порівнювати з частотою перевірок класифікації за попередні роки.

Товари або «перекласифіковуються» на митниці, а «другим ешелоном» слідує митний аудит територіальних органів ДФС з метою перекласифікації товарів за три попередні роки. Або ж, навпаки, спершу відбувається пост-аудит, а вже за результатами підхід до класифікації змінюється й на митниці.

Таке собі соціалістичне змагання.

Принагідно зауважимо, що з правовими підставами для митного аудиту органами ДФС (а не митницями) є великі питання (про що ми, зокрема, писали в матеріалі «Контролери без повноважень, або до чого призводять евфемізми у законотворчості (митний пост-аудит зараз незаконний?)»). Особливо, коли проводять незаплановані планові перевірки. А як ще назвати підхід з періодичним «коригуванням» плану перевірок й включення в план «потрібних» підприємств?

Чи є це частиною проголошеної Урядом боротьби з «контрабандою»?

Перевіряти «білі» підприємства, які й так сплачують немалі податки, це, звичайно, не в «кущах сидіти» й виловлювати контрабандистів.

Хотілося б вірити, що ні. І це не є частиною зусиль щодо виконання анонсованих планових надходжень від доблесної боротьби з контрабандистами.

Ні. Я не скаржуся. Класифікація мені цікава з професійної точки зору. Нагода дізнатися про цікаві речі з таких дисциплін, як-от органічна й неорганічна хімія, навіть кулінарія. Але часто достатньо звичайної логіки.
Так, підходи борців за «правильну» для бюджету класифікацію подекуди дивують.

Якщо в процесі «хвилі» боротьби з заниженням митної вартості з методами її визначення більш менш розібралися (акцент на більш менш), то іноді складається враження, що про Основні правила інтерпретації УКТ ЗЕД1, якщо щось чули, то добре.

І коли наводиш доводи, що послідовне застосування Основних правил інтерпретації, які є цілісною логічною системою, надає однозначні підстави для висновку, що класифікація підприємства є правильною, часто отримуєш відповідь: а ми застосовуємо правило 4 – класифікацію за найбільш подібними товарами.

А нічого, що цей метод застосовується тільки за неможливості класифікувати за попередніми правилами?! Чи кажемо «правило 4», а на думці маємо незакріплене «правило» про класифікацію за кодом з найбільшою ставкою?

Один з найулюбленіших прийомів перекласифікаторів – класифікуємо за призначенням товару, а інші доводи щодо сутності товару відкидаємо. Якщо навести приклад такої логіки, то, скажімо, лопата та екскаватор мають класифікуватися за одним кодом. Адже призначення одне – рити землю.

При перевірці виявили «помилку» в класифікації на незначну суму? Теж добре – підприємство заплатить, бо судитися дорожче. А потім – протокол про порушення митних правил на брокера. І спробуй захиститися, коли з класифікацією, фактично, погодилися.

Один раз вистрілили – двох зайців вбили. Покращили статистику й щодо перевірок і щодо виявлення порушень митних правил.

І хоча все це виглядає комічним, ситуація, якщо вдуматися, зовсім невесела.

Адже ці зусилля можна було б спрямувати в конструктивніше русло. Адже проблема з контрабандою, чорним, сірим, тимчасово ввезеним і ще бозна яким імпортом є очевидною і кричущою.

Та й просто інструментом для наповнення бюджету це назвати важко.

У можновладців є впевненість, що більшість таких «перекласифікацій» буде визнана правомірною судовою гілкою влади? А про відшкодування витрат на правову допомогу теж не чули?

Може так трапитися, що ця класифікаційна кампанія не тільки не допоможе наповнити бюджет, а бюджет ще й в мінусі залишиться.

Я вже не кажу про шкоду правовій певності та іміджеві втрати, що аж ні як не допомагають зусиллям по залученню іноземних інвестицій та активізації економічного зростання.

Тут є над чим замислитися.

Примітки:

1Затверджені Законом «Про Митний тариф України» і є перекладом міжнародних правил, прийнятих в Гармонізованій системі опису і кодування товарів, обов’язкових для України

Перегляди 2831

МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ

Дотримання режиму експортного забезпечення під час митного оформлення: рух проти вітру 11 Липня, 2024    340

Представництво юридичних осіб: що дозволяє недобросовісним контрагентам ухилятись від виконання зобов’язань? 02 Липня, 2024    471

Повторна криміналізація контрабанди товарів: добре забуте старе 22 Січня, 2024    597

Чергові митні новели в умовах воєнного стану. Призупинення стягнення митних платежів та митне оформлення за спрощеною процедурою 01 Квітня, 2022    3256

Обмеження щодо експорту харчової продукції з України, введені під час дії воєнного стану 15 Березня, 2022    3771

Спрощення оформлення митних вантажів в умовах воєнного стану 14 Березня, 2022    2149

Новий адміністративно-територіальний устрій: держава реформує, а бізнес розгрібає 27 Вересня, 2021    1543

Спори щодо класифікації товару за кодом УКТ ЗЕД: актуальна судова практика, що може стати у нагоді при «запеклій боротьбі» з митним органом 19 Серпня, 2021    1129

Заборона пластикових пакетів: розбираємо закон 01 Липня, 2021    30764

Спори щодо митної вартості: огляд свіжих рішень Верховного Суду 15 Квітня, 2021    1736

Податкові пільги для нових значних інвестицій 02 Квітня, 2021    3034

Нова довірча власність: пройшов рік, а нічого не змінилось 18 Грудня, 2020    1300

Прокоментувати