+ Слово має бути в результатах пошуку. - Видалення слова з результатів пошуку. * Слово починається/закінчується на текст перед/після символу. ""Пошук слів у складі фрази.

 

Думали, думали, думали… і передумали:
ДФС більше не вимагає квартальних коригувань на 30 % вартості товарів (робіт, послуг) в операціях з «низькоподатковими» компаніями і компаніями з переліку ОПФ

26 жовтня, 2018 Інформаційні листи

Нагадаємо, що відповідно до пп. 140.5.4 ст. 140 Податкового Кодексу України (далі – ПК України) фінансовий результат платника податків збільшується на 30 % вартості товару, робіт чи послуг у випадку, якщо, зокрема, такі операції здійснюються із компаніями, зареєстрованими у юрисдикціях, що включені до Переліку «низькоподаткових» держав КМУ, або з компаніями, які мають організаційно-правову форму, включену до Переліку ОПФ КМУ.

ПК України також визначає, що вказане коригування не здійснюється, якщо операції з нерезидентом визнаються контрольованими за ст. 39 ПК України або якщо операції не контрольовані, однак сума витрат підтверджується за цінами, визначеними за принципом «витягнутої руки», відповідно до процедури, встановленої ст. 39, але без подання звіту про контрольовані операції.

Тобто, якщо платник податків готує документацію з трансфертного ціноутворення, в якій приходить до висновку, що ціни в операціях між ним і нерезидентом відповідають принципу «витягнутої руки», то коригування на 30 % вартості таких операцій не здійснюється.

Чи мають в такому випадку бути зроблені «проміжні» коригування за підсумками І кварталу, півріччя та 9 місяців?

Це питання ми детально розглядали ще в січні цього року у матеріалі «Розширено коло операцій, які потенційно підпадають під 30 % коригування за пп. 140.5.4 ПК України та думки щодо практичного застосування цієї норми» і дійшли висновку, що, виходячи із власне норм ПК України, платник податків не зобов’язаний здійснювати 30 % коригування в кінці кожного «проміжного» періоду. А лише за результатами року і лише у випадку, якщо операції платника податків не будуть визнані контрольованими, а сам платник податків прийме рішення не обґрунтовувати розмір витрат за допомогою методики ТЦУ.

Однак на той момент представники Державної фіскальної служби (далі – ДФС) дотримувалися іншої думки. У численних листах (наприклад, лист від 08.09.2017 р. № 1878/6/99-99-15-02-02-15/ІПК, лист від 11.12.2017 р. № 2924/6/99-99-15-02-02-15/ІПК) податківці закликали платників податків здійснювати коригування в кінці кожного звітного кварталу протягом року. Були і запити до компаній, які відмовилися здійснювати коригування на квартальній основі.

Втім, «ніщо під місяцем не вічне», а тим більше – позиція фіскальних органів у питаннях тлумачення законодавства.

У вересні цього року в базі запитань-відповідей ЗІР з’явилося роз’яснення ДФС, відповідно до якого від платників податків більше не вимагається здійснювати коригування на 30 % вартості товарів (робіт, послуг) за підсумками І кварталу, півріччя та 9 місяців.

Цікаво, що при цьому аргументація представників ДФС взагалі не змінилася. Тільки якщо раніше робився висновок, що квартальні коригування необхідно робити, оскільки визначити, чи операція є контрольованою, можливо лише за результатами звітного року, то в актуальному роз’ясненні говориться навпаки, що квартальні коригування не треба робити, оскільки визначити, чи є операція контрольованою, та застосувати методологію ТЦУ можливо лише за результатами звітного року.

Зокрема, у відповіді на запитання в системі ЗІР від 19.06.2018 р. вказується:

«Оскільки можливість дотримання платниками податків процедури ідентифікації контрольованої або неконтрольованої господарської операції, а також методології визначення ціни такої операції за принципом “витягнутої руки” відповідно до вимог ст. 39 ПКУ існує лише за підсумками податкового (звітного) року та враховуючи позицію Міністерства фінансів України (лист від 19.06.2018  № 11210-09-10/16613), коригування (збільшення) фінансового результату відповідно до пп. 140.5.4 п. 140.5 ст. 140 ПКУ за підсумками податкового (звітного) кварталу, півріччя, 9 місяців платником податку не здійснюється».

Ймовірно, що саме позиція Мінфіна (лист, на який посилається ДФС у відповіді) зіграла ключову роль у зміні «політики партії».

Як би там не було, наразі податкова активно практикує новий підхід, про що свідчать і численні індивідуальні податкові консультації, в яких підтверджується, що немає необхідності здійснювати «проміжні» коригування фінансового результату відповідно до пп. 140.5.4 ПК України.

Бажання ж платників податку отримати такі консультації ми цілком підтримуємо, адже в умовах, коли думка податкової щодо тлумачення норм законодавства змінюється як флюгер, непогано мати «індульгенцію» на випадок, якщо податкова знову передумає.

Звертаємо Вашу увагу на те, що наведений вище коментар не є консультацією і пропонується з інформаційною метою. В конкретних ситуаціях рекомендується отримання повної фахової консультації.

З повагою,

© WTS Consulting LLC, 2018

Перегляди 1716

МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ

Війна – це не привід ігнорувати дотримання вимог щодо трансфертного ціноутворення 06 лютого, 2023    271

Finally! Україна приєдналась до Багатосторонньої угоди компетентних органів про автоматичний обмін звітами в розрізі країн 09 листопада, 2022    509

Свіже рішення Верховного Суду щодо правил ТЦУ: нові підходи до застосування методу ПНЦ, щодо яких, на жаль, залишились питання 05 жовтня, 2022    729

Кабінет Міністрів України затвердив новий порядок щодо укладення договорів про попереднє узгодження ціноутворення для цілей ТЦУ 19 листопада, 2021    577

Узагальнююча податкова консультація Міністерства фінансів України про оподаткування доходів нерезидентів, що прирівнюються до дивідендів 01 жовтня, 2021    1000

Окремі питання трансфертного ціноутворення: роз’яснює Мінфін 16 червня, 2021    1640

Нові правила трансфертного ціноутворення в Україні розширюють перелік обов’язків платників податків 19 травня, 2021    9509

Нова форма Звіту про контрольовані операції і Порядок його заповнення: що змінилось? 25 березня, 2021    912

Нові правила щодо визначення ділової мети в Україні
З 01 січня 2021 року набирають чинності оновлені правила щодо визначення ділової мети операцій, представлені у 2020 році
09 березня, 2021    1251

Звіт у розрізі країн міжнародної групи компаній: форма та порядок подачі 05 березня, 2021    1846

Звітуємо з ТЦУ за 2020 р.: що Вам ще потрібно знати 19 лютого, 2021    1079

Мільярдний програш Coca-Cola у ТЦУ-спорі з Податковою службою США стосовно роялті, або чому платникам не варто бути надміру оптимістичними в домовленостях з державою 17 лютого, 2021    1470

Прокоментувати