+ Слово має бути в результатах пошуку. - Видалення слова з результатів пошуку. * Слово починається/закінчується на текст перед/після символу. ""Пошук слів у складі фрази.

 

5-та група єдиного податку: «+» vs «-»

01 березня, 2019 Блог

Alexander Shemiatkin_

Олександр Шемяткін

Партнер КМ Партнери

На сайті Верховної Ради України з'явився законопроект, який пропонує вирішити «проблеми» IT-галузі, яка використовує ФОПів 3-ї групи єдиного податку, шляхом запровадження 5-ї групи (деталі за посиланням).

Чи вирішить цей законопроект проблему IT-галузі?

Наразі питання перекваліфікації відносин ФОПів у трудові в IT-галузі не «торпедуються» владою з огляду на політичне рішення не чіпати IT-галузь.

Якщо подивитися на так звані «мальтійські критерії» (подробиці читайте у матеріалі «Приховані трудові відносини»), то стане очевидним, що навіть за умов прийняття законопроекту, ризики перекваліфікації відносин ФОПів у трудові залишаться і продовжать залежати від політичної волі – не чіпати IT-галузь.

Так що ж змінюється? Збільшується податкове навантаження та прибирається один критерій, за яким відносини можуть перекваліфіковувати.

Але питання не вирішується принципово. Більше того, таке точкове вирішення ситуації для окремої галузі психологічно дозволяє «торпедувати» ФОПів інших видів діяльності, провокує всіх інших почати «надавати» послуги IT-галузі. Як, власне, буде перевірятися, чи дійсно це IT-фахівець, чи фотограф, який фотографує комп'ютери і примазався до IT-галузі?

Тому є підстави сприймати законопроект як такий, що перешкоджає реальній реформі для всіх. Вибірковість у підходах – це бич нашого законодавства, що віддаляє реальні реформи.

Рухатись треба шляхом зниження загального податкового навантаження на фонд оплати праці (поступове скасування ЄСВ з негайним обмеженням максимальної бази на рівні двох мінімальних заробітних плат) та надання права не застосовувати КЗпП для професій з незначним професійним класом ризиків (подробиці читайте у матеріалі «Якщо застарілий Кодекс законів про працю (КЗпП) не реформується, а життя не стоїть на місці, то що робити?»).

Рухатись треба шляхом зменшення ролі держави у житті бізнесу. Для початку треба ліквідувати або суттєво скоротити чисельність та обмежити в правах Держслужбу з питань праці.

Загальне враження від законопроекту № 10094: скоріше «-», ніж «+».

Перегляди 11314

МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ

Е-листки непрацездатності: чи помітні покращення? 23 вересня, 2021    780

Відрядження в Україну: огляд податкових та імміграційних питань при працевлаштуванні іноземців 18 червня, 2021    1599

Електронні листки непрацездатності вже діятимуть з 01 травня 30 квітня, 2021    2212

Запитайте юриста: які пільги передбачені працівникам за роботу зі шкідливими умовами праці? 22 квітня, 2021    5495

Черговий закон про зменшення тиску на бізнес – вовк в овечій шкурі? 16 квітня, 2021    1060

Повідомлення про надзвичайні заходи у сфері трудового законодавства в Україні, спричинені кризою Covid-19 13 травня, 2020    1199

Проєкт нового Порядку контролю за додержанням законодавства про працю – вчитися на помилках? Держпраці: ні, не чули. 07 серпня, 2019    2663

Польові будні Держпраці.
Судова справа про використання цивільно-правових договорів у відносинах з фізичними особами
06 травня, 2019    1282

Маніпуляція як інвестпроект 25 лютого, 2019    3339

Нові розміри штрафів за порушення трудового законодавства 08 лютого, 2019    1944

Огляд практики Верховного Суду за 2018 р., пов’язаної з розмежуванням цивільно-правових та трудових відносин 11 грудня, 2018    1830

Нові та старі ризики невідповідності найменувань посад працівників підприємства Класифікатору професій 25 жовтня, 2018    1218

Прокоментувати