5-та група єдиного податку: «+» vs «-»
Олександр Шемяткін
Партнер КМ Партнери
На сайті Верховної Ради України з’явився законопроект, який пропонує вирішити «проблеми» IT-галузі, яка використовує ФОПів 3-ї групи єдиного податку, шляхом запровадження 5-ї групи (деталі за посиланням).
Чи вирішить цей законопроект проблему IT-галузі?
Наразі питання перекваліфікації відносин ФОПів у трудові в IT-галузі не «торпедуються» владою з огляду на політичне рішення не чіпати IT-галузь.
Якщо подивитися на так звані «мальтійські критерії» (подробиці читайте у матеріалі «Приховані трудові відносини»), то стане очевидним, що навіть за умов прийняття законопроекту, ризики перекваліфікації відносин ФОПів у трудові залишаться і продовжать залежати від політичної волі – не чіпати IT-галузь.
Так що ж змінюється? Збільшується податкове навантаження та прибирається один критерій, за яким відносини можуть перекваліфіковувати.
Але питання не вирішується принципово. Більше того, таке точкове вирішення ситуації для окремої галузі психологічно дозволяє «торпедувати» ФОПів інших видів діяльності, провокує всіх інших почати «надавати» послуги IT-галузі. Як, власне, буде перевірятися, чи дійсно це IT-фахівець, чи фотограф, який фотографує комп’ютери і примазався до IT-галузі?
Тому є підстави сприймати законопроект як такий, що перешкоджає реальній реформі для всіх. Вибірковість у підходах – це бич нашого законодавства, що віддаляє реальні реформи.
Рухатись треба шляхом зниження загального податкового навантаження на фонд оплати праці (поступове скасування ЄСВ з негайним обмеженням максимальної бази на рівні двох мінімальних заробітних плат) та надання права не застосовувати КЗпП для професій з незначним професійним класом ризиків (подробиці читайте у матеріалі «Якщо застарілий Кодекс законів про працю (КЗпП) не реформується, а життя не стоїть на місці, то що робити?»).
Рухатись треба шляхом зменшення ролі держави у житті бізнесу. Для початку треба ліквідувати або суттєво скоротити чисельність та обмежити в правах Держслужбу з питань праці.
Загальне враження від законопроекту № 10094: скоріше «-», ніж «+».
МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ
Е-листки непрацездатності: чи помітні покращення?
697
Відрядження в Україну: огляд податкових та імміграційних питань при працевлаштуванні іноземців
1484
Електронні листки непрацездатності вже діятимуть з 01 травня
2112
Запитайте юриста: які пільги передбачені працівникам за роботу зі шкідливими умовами праці?
5146
Черговий закон про зменшення тиску на бізнес – вовк в овечій шкурі?
967
Повідомлення про надзвичайні заходи у сфері трудового законодавства в Україні, спричинені кризою Covid-19
1113
Проєкт нового Порядку контролю за додержанням законодавства про працю – вчитися на помилках? Держпраці: ні, не чули.
2596
Польові будні Держпраці.
Судова справа про використання цивільно-правових договорів у відносинах з фізичними особами
1198
Маніпуляція як інвестпроект
3218
Нові розміри штрафів за порушення трудового законодавства
1876
Огляд практики Верховного Суду за 2018 р., пов’язаної з розмежуванням цивільно-правових та трудових відносин
1736
Нові та старі ризики невідповідності найменувань посад працівників підприємства Класифікатору професій
1124
