+ Слово має бути в результатах пошуку. - Видалення слова з результатів пошуку. * Слово починається/закінчується на текст перед/після символу. ""Пошук слів у складі фрази.

 

Звичайна ціна як спосіб наповнення “дірки”, тобто бюджету

06 Вересня, 2012 Інформаційні листи

Починаючи з липня 2012 року, податкові органи проявляють особливу активність у питаннях наповнення бюджету шляхом визначення податкових зобов’язань із застосуванням звичайних цін. Так, ДПС України випустила такі документи щодо звичайних цін:

  • наказ від 5 липня 2012 року № 581 “Про затвердження Узагальнюючої податкової консультації щодо порядку визначення доходу та витрат за операціями з безоплатної передачі товарів (робіт, послуг)”;
  • лист від 24.07.2012 р. № 20001/7/15-1217 “Про направлення методичних рекомендацій щодо алгоритму визначення звичайної ціни продукції (товарів) при здійсненні зовнішньоекономічних операцій”.

Як наслідок такої “нормотворчої” діяльності ДПС України, активізувалися і податківці на місцях. Нам відомі випадки отримання запитів деякими підприємствами від податкових органів, в яких просять надати документи про здійснення зовнішньоекономічної діяльності, в тому числі з обґрунтуванням цін. При цьому запит не обґрунтовується необхідністю перевірки звичайних цін, а зазначається інша причина, наприклад, перевірка завершення операції для цілей розрахунків у ЗЕД, перевірки здійснення операцій з контрагентами за ланцюгом розрахунків.

Як правило, листи податкових органів недостатньо вмотивовані (не зазначені підстави для направлення запита, а лише є посилання на загальні норми Податкового кодексу), а тому надавати документи та інформацію на такі запити необов’язково, але варто надіслати відповідь про необґрунтованість запиту.

Для того, щоб податкові органи мали можливість направити платникам податків повідомлення-рішення за наслідками визначення податкових зобов’язань із застосуванням звичайних цін, Вищий адміністративний суд України видав лист від 14.06.2012 року № 1500/12/13-12, в якому зазначив, що до 2013 року податкові органи мають право надсилати податкові повідомлення-рішення за наслідками перевірок у зв’язку із визначенням податкових зобов’язань із застосуванням механізму звичайних цін. При цьому саме платники податків повинні доводити неправомірність визначення податкових зобов’язань, тобто такі податкові повідомлення-рішення не вважаються відкликаними у випадку незгоди з ними платниками податків, як це буде починаючи з 1 січня 2013 року (початок дії статті 39 ПКУ, звичайно, якщо вони знову щось не змінять, відповідний законопроект вже існує).
Нам також відомі вже окремі випадки донарахування податкових зобов’язань саме із застосуванням механізму звичайних цін виробникам продукції, у зв’язку із продажем товару пов’язаним особам (наприклад, компаніям, які займаються дистрибуцією продукції).

Тому варто взяти до уваги таку активність податкових органів в цій сфері та перевірити принаймні можливість надати обґрунтування розміру ціни, яка використовується платником податків. Для проведення власного “тесту” рекомендуємо використати методичні рекомендації, затверджені ДПС України, наприклад:

  • рівень закупівельних цін (ціни продажу) в порівняльних умовах (характеристики майна, функціональний аналіз, договірні умови, економічні обставини, ділові стратегії);
  • рівень націнки;
  • витрати, пов’язані із збутом ТМЦ;
  • собівартість ТМЦ.

Особливо треба звернути увагу на ситуації, коли один і той же товар продається різним покупцям за різними цінами (наприклад, дистриб’юторам, торговельним мережам, ресторанам). Податковим органам навіть непотрібно збирати інформації про ціни, все є у підприємства. Тому треба розробити (якщо такої немає) чітку політику визначення ціни для кожного сегменту покупців.

Як кажуть, бажаєш миру – готуйся до війни, отже бажаємо бути напоготові і принаймні бути готовими надати податковим органам обґрунтування визначення ціни.

Для обґрунтування можна використати лист ДПС України від 09.07.2012 р. № 12372/6/15-1216 “Щодо витрат на ремонт та витрат по операціях із пов’язаними особами”, який може бути використаний на користь платника податку (принаймні, як доказ існування неоднозначності у застосуванні норми щодо визначення витрат на виготовлення продукції у випадку її продажу пов’язаній особі).

Звертаємо Вашу увагу на те, що наведений вище коментар не є консультацією і пропонується з інформаційною метою. В конкретних ситуаціях рекомендується отримання повної фахової консультації.

З повагою,

© ТОВ «КМ Партнери», 2012

Перегляди 8076

МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ

Представництво юридичних осіб: що дозволяє недобросовісним контрагентам ухилятись від виконання зобов’язань? 02 Липня, 2024    258

Звичайна ціна: а ви готові до податкової перевірки? 13 Грудня, 2023    877

Новий адміністративно-територіальний устрій: держава реформує, а бізнес розгрібає 27 Вересня, 2021    1535

Заборона пластикових пакетів: розбираємо закон 01 Липня, 2021    30748

Нова довірча власність: пройшов рік, а нічого не змінилось 18 Грудня, 2020    1277

Юридичні особи повинні будуть оновити інформацію про кінцевих бенефіціарних власників 21 Квітня, 2020    13504

Новий старий процес 19 Лютого, 2020    4208

Останні зміни в адміністративному судочинстві 17 Лютого, 2020    1643

Зупинити діяльність до отримання «неможливого» документа, або підходи екологічної інспекції та судів до деяких питань застосування законодавства про екологічну експертизу та оцінку впливу на довкілля 07 Жовтня, 2019    2319

Ліцензія на зберігання пального – впорядкування ринку чи нові корупційні ризики? 19 Серпня, 2019    1687

Проблеми захисту персональних даних 06 Серпня, 2019    16363

Користуватися реєстром нерухомості стане легше 31 Липня, 2019    61310

Прокоментувати