+ Слово має бути в результатах пошуку. - Видалення слова з результатів пошуку. * Слово починається/закінчується на текст перед/після символу. ""Пошук слів у складі фрази.

 

Податковий «набір» «Дія Cіті» для IT-індустрії прийнятий всупереч поточним обіцянкам МВФ, але принаймні на часткове виконання передвиборчих обіцянок

30 грудня, 2021 Інформаційні листи

Обіцянка запровадити податок на виведений капітал (далі – ПнВК)  замість податку на прибуток, що «дасть бізнесу більше свободи для розвитку та знизить адміністративний тиск», була одним із ключових економічних гасел виборчої програми Володимира Зеленського у 2019 році. Згодом, після виборів, позиція вже Президента Зеленського з цього питання змінювалася суттєво.

1.

У листопаді 2021 року, у ході перемов про отримання чергових кредитних коштів, на адресу МВФ був направлений, зокрема, Лист про наміри та Меморандум про економічну та фінансову політику (далі – Меморандум), з повним змістом якого можна ознайомитися за посиланням на сайті Мінфіну.

У цьому документі привернули увагу запевнення про повну відмову від ідеї запровадження ПнВК замість податку на прибуток, а також від запровадження пільгових податкових режимів як на галузевому, так і на регіональному рівнях. Так, у п. 8.а. Меморандуму зазначено  буквально:

«Після детального технічного вивчення, ми не будемо здійснювати кроки щодо заміни чинного податку на прибуток підприємств (CPT) податком на розподілений прибуток (DPT) або податком на виведений капітал (ECT). Ми утримуватимемося від розширення критеріїв відповідності спрощеній системі оподаткування або запровадження нових груп платників податків, які можуть скористатися спрощеною системою оподаткування, а також почали здійснювати кроки задля попередження ухилення від оподаткування і зловживання зазначеним режимом. Ми утримуватимемося від введення нових або розширення існуючих податкових преференцій/пільг, як на галузевому, так і на регіональному рівнях, за винятком потенційних дрібномасштабних механізмів підтримки, які будуть ретельно розроблені для забезпечення обмежених та цільових стимулів. Ми продовжуватимемо інформувати громадськість про вартість звільнень від оподаткування та розширимо аналіз, включивши податкові втрати, пов’язані зі спрощеним режимом оподаткування».

Цей документ датований 08 листопада 2021 року.

І після ознайомлення з ним закономірно виникає питання: тож із спеціальним податковим режимом для ІТ-індустрії «Дія Сіті», закон щодо якого на той час ще не був прийнятий, «все»? Історія завершена до її початку? Адже один із наріжних каменів того режиму – це заміна податку на прибуток по суті на ПнВК, і чи це не пільговий податковий режим для ІТ-галузі (принаймні саме так його «продавали» можновладці)?

І обіцянки мають виконуватися, чи не так?

2.

Питання тільки, які саме обіцянки (згадаємо і про виборчі чинного Президента, а не тільки про поточні на адресу МВФ).

Трохи більше ніж за місяць після обіцяного МВФ, Верховна Рада України ухвалила Закон «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні» № 1946-ІХ від 14 грудня 2021 року.

Нагадаємо, що саме даним Законом запроваджується ціла низка галузевих особливостей для ІТ-індустрії та встановлено спеціальні умови оподаткування резидентів «Дія Сіті», функціонування яких визначене ще в липні 2021 року Законом «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні» № 1667-ІХ.

3.

З огляду на викладене знову постає питання про реальну прогнозованість і стабільність трендів у змінах, зокрема, податкового законодавства України.

І це питання важливе, зокрема, для того ж «Дія Сіті»: наскільки насправді можна розраховувати на декларовану довготривалість і незмінність вказаного режиму. Історія запровадження пільгових режимів, таких як для іноземних інвестицій, спеціальних економічних зон, на практиці в Україні тривала менше від декларованого і фактично не в тих обсягах, як при їх прийнятті. Вони змінювалися і скасовувалися швидше, ніж «добігали» декларованого при прийнятті «життя».

Щодо стабільності – зокрема, у всіх перед очима «стале дотримання» цього принципу, як він сформульований  у п.п. 4.1.9 ст. 4 «Основні засади податкового законодавства України» ПК України, відповідно до якого забороняється вносити зміни до будь-яких елементів податків та зборів пізніш як за 6 місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки.

Так, вищезгаданий податковий закон для «Дія Сіті» від 14 грудня 2021 року набирає чинності з 01 січня 2022 року.

Звертаємо Вашу увагу на те, що наведений вище коментар не є консультацією і пропонується з інформаційною метою. В конкретних ситуаціях рекомендується отримання повної фахової консультації.

З повагою,

© WTS Consulting LLC, 2021

Перегляди 401

МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ

Повернути українців: чи дійсно влада цього хоче? 27 квітня, 2022    754

Тотальне спрощення ведення бізнесу 27 квітня, 2022    423

Податкова частина Дія Сіті – в аспекті податку на виведений капітал 30 грудня, 2021    1756

Дія Сіті – що воно таке та з чим його їдять 14 квітня, 2021    16793

Податок на виведений капітал (ПнВК) може бути введений лише для всіх платників 24 квітня, 2020    1981

ПнВК та індекс економічної свободи 25 вересня, 2019    2163

Податок на виведений капітал + BEPS 06 вересня, 2019    1333

Все, що нам потрібно – СВОБОДА! 19 червня, 2019    2471

Податок на виведений капітал 2019 — leave them, kids, alone 19 листопада, 2018    1468

Залиште нас у спокої. Як податок на виведений капітал змінить поведінку бізнесу 16 листопада, 2018    3825

Податок на прибуток: перешкода для росту ВВП 14 листопада, 2018    1919

Чому варто приймати податок на виведений капітал, а не просто продовжувати боротися з корупцією і виховувати/підвищувати кваліфікацію податкової, як досі 07 листопада, 2018    2342

Прокоментувати