+ Слово має бути в результатах пошуку. - Видалення слова з результатів пошуку. * Слово починається/закінчується на текст перед/після символу. ""Пошук слів у складі фрази.

 

Нові колосальні штрафи за порушення законодавства про працю у 2017 році

29 грудня, 2016 Інформаційні листи

Передусім хотілося б зазначити, що всі штрафи за порушення законодавства про працю, якими було доповнено Кодекс законів про працю в кінці 2014 року і які почали діяти з початку 2015 року1, розраховуються в залежності від розміру мінімальної заробітної плати. Відповідно, із збільшенням розміру мінімальної заробітної плати зростуть і розміри штрафів. І тут акцентуємо увагу на штрафі за допуск особи до роботи без укладення трудового договору або з оформленням такої особи на неповний робочий день, якщо насправді вона працює повний2. За дане порушення передбачена відповідальність у розмірі 30 (тридцяти) мінімальних заробітних плат за кожного фактичного працівника, що з 01.01.2017 року складатиме аж 96 000 грн за кожну особу.

З 2017 року Законом про внесення змін до деяких законодавчих актів України № 1774-VIII від 06 грудня 2016 року (далі – «Закон») встановлені нові склади порушень законодавства про працю з колосальними штрафами для роботодавців. Так, Законом доповнено Кодекс законів про працю, а саме статтю 265, якою встановлюється фінансова відповідальність для роботодавців – юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

З 2017 року передбачена відповідальність роботодавців за недопуск до проведення перевірки контролюючих органів з питань додержання законодавства про працю. За таке порушення встановлено штраф у розмірі 3 (трьох) мінімальних заробітних плат, встановлених на момент виявлення порушення. З 2017 року такий штраф складатиме 9 600 грн.

Також Законом передбачено надзвичайно великий штраф за недопуск до проведення перевірки, якщо предметом такої перевірки є питання фактичного допуску до роботи осіб без укладання трудового договору або з оформленням такої особи на неповний робочий день, якщо насправді вона працює повний робочий день. За це встановлено штраф у розмірі 100 (сто) мінімальних заробітних плат, встановлених на момент виявлення порушення, що з 01.01.2017 року становитиме 320 000 грн.

Тут варто зазначити, що відповідальність в обох випадках (і штраф в розмірі 9 600 грн, і штраф в розмірі 320 000 грн) передбачена за факт недопуску посадових осіб контролюючих органів до перевірки. Розглянемо, наприклад, ситуацію, коли інспектор прийшов на перевірку, а на підприємстві відсутні посадові особи, які уповноважені здійснювати супровід при проведенні перевірки підприємства, у зв’язку з чим секретар на ресепшені повідомляє, що у нього немає відповідних повноважень допустити інспектора. Фактично, така відмова секретаря може бути розцінена як недопуск до перевірки із накладенням вказаних штрафів.

Стосовно органів, які можуть здійснювати перевірку з питань праці та накладати штрафи, то це, передусім, територіальні державні інспекції з питань праці в областях, м. Києві. Також Законом уповноважено органи місцевого самоврядування виступати з ініціативою щодо перевірки усіх підприємств, проводити перевірки щодо додержання законодавства про працю та накладати штрафи.

Взагалі, даний Закон позиціонують як такий, що спрямований на легалізацію оплати праці та боротьбу із заробітною платою в «конвертах». За допомогою таких штрафів (як бачимо, порушення саме пов’язані з допуском до перевірки органів Держпраці) та збільшення розміру ЄСВ для підприємців, законодавець сподівається викрити схеми з прихованими трудовими відносинами. Тому можемо прогнозувати збільшення кількості перевірок у 2017 році.

Для роботодавців, враховуючи непомірні штрафи, ми б рекомендували регламентувати на підприємстві порядок взаємодії посадових осіб підприємства з контролюючими органами при проведенні перевірок останніми. Передусім, радимо визначити посадові обов’язки працівників, які з боку підприємства супроводжуватимуть перевірку, прописати алгоритм дій, якщо прийшли перевіряючі, та проінструктувати працівників щодо їхніх прав у таких випадках.

Звертаємо Вашу увагу на те, що наведений вище коментар не є консультацією і пропонується з інформаційною метою. В конкретних ситуаціях рекомендується отримання повної фахової консультації.

Примітки:

1Більш детально читайте у нашому матеріалі «Легалізація оплати праці. Нове в регулюванні трудових відносин та відповідальності роботодавця».

2Більш детально про тенденції перевірок та накладення штрафів читайте у нашому матеріалі «Держпраці почала застосовувати штрафи за неоформлення трудових відносин».

З повагою,

© WTS Consulting LLC, 2016

Перегляди 19494

МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ

Е-листки непрацездатності: чи помітні покращення? 23 вересня, 2021    769

Відрядження в Україну: огляд податкових та імміграційних питань при працевлаштуванні іноземців 18 червня, 2021    1585

Електронні листки непрацездатності вже діятимуть з 01 травня 30 квітня, 2021    2203

Запитайте юриста: які пільги передбачені працівникам за роботу зі шкідливими умовами праці? 22 квітня, 2021    5462

Черговий закон про зменшення тиску на бізнес – вовк в овечій шкурі? 16 квітня, 2021    1052

Повідомлення про надзвичайні заходи у сфері трудового законодавства в Україні, спричинені кризою Covid-19 13 травня, 2020    1193

Проєкт нового Порядку контролю за додержанням законодавства про працю – вчитися на помилках? Держпраці: ні, не чули. 07 серпня, 2019    2658

Польові будні Держпраці.
Судова справа про використання цивільно-правових договорів у відносинах з фізичними особами
06 травня, 2019    1278

5-та група єдиного податку: «+» vs «-» 01 березня, 2019    11309

Маніпуляція як інвестпроект 25 лютого, 2019    3325

Нові розміри штрафів за порушення трудового законодавства 08 лютого, 2019    1940

Огляд практики Верховного Суду за 2018 р., пов’язаної з розмежуванням цивільно-правових та трудових відносин 11 грудня, 2018    1821

Прокоментувати