Якщо Кабмін не може визначитися з переліком територій, на яких ведуться (велися) бойові дії чи тимчасово окупованих, чи можуть платники податків визначитися із цим самостійно?
У зв’язку із повномасштабною агресією росії було запроваджено низку спеціальних правил та пільг, пов’язаних із особливостями податкового адміністрування, наслідками бойових дій чи тимчасової окупації деяких територій.
Йдеться про внесені навесні цього (2022) року положення окремих підпунктів до п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України (далі – ПКУ), зокрема щодо:
- плати за земельні ділянки (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) ,
- загального мінімального податкового зобов’язання за земельні ділянки ,
- екологічного податку за утворення радіоактивних відходів та тимчасове зберігання радіоактивних відходів ,
- неможливості пред’явлення чи втрати первинних документів ,
у разі розташування «на територіях що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації».
При цьому усі такі спеціальні правила та пільги сформульовані з наступною приміткою:
«Перелік територій,, на яких ведуться (велися) бойові дії, та територій, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, визначається Кабінетом Міністрів України».
Певні спеціальні правила із прив’язкою до територій проведення «воєнних (бойових) дій» наявні також вже і в деяких підзаконних нормативних актах, наприклад, щодо особливості проведення інвентаризації у Положенні про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженому Наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2017 року № 879 (далі – Положення № 879).
Зазначеного Переліку територій («Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, та територій, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації») від Кабінету Міністрів України (далі – Кабмін) з березня-квітня по сьогодні (тобто вже понад півроку) так і не має, і незрозуміло, коли можна (якщо можна) очікувати.
У зв’язку із цим у багатьох платників виникають питання щодо адміністрування відповідних податкових питань, пільг чи спеціальних правил, застосування яких прив’язане до «територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, та територій, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації».
Певною мірою дотичні міркування у розрізі деяких із зазначених питань ми вже викладали у наших оглядових матеріалах, наприклад, щодо питань, пов’язаних із платою за землю та податком на нерухомість, у матеріалі «Податки на землю та нерухомість: що робити, якщо відсутній доступ до земельної ділянки чи нерухомості?», та щодо питань, пов’язаних із неможливістю пред’явлення чи втратою первинних документів, у матеріалі «Первинні документи втрачені чи знаходяться у зоні бойових дій: як бути із підтвердженням даних податкового обліку?».
У цьому огляді пропонуємо зупинитись на питанні, наскільки дійсно необхідний Перелік територій від Кабміну як передумова застосування на практиці вищезгаданих спеціальних правил.
...
Повний текст статті доступний лише передплатникам сайту.
МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ
Зміни до ПКУ щодо інвентаризації як запровадження додаткових підстав для відмови у відшкодуванні ПДВ та адміністративних арештів
Обіцяного [переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією] більш ніж півроку вже чекаємо – фінт від Кабміну
Податки на землю та нерухомість: що робити, якщо відсутній доступ до земельної ділянки чи нерухомості?
Первинні документи втрачені чи знаходяться у зоні бойових дій: як бути із підтвердженням даних податкового обліку?