Зміни в порядку ведення та зберігання трудових книжок працівників представництв іноземних юридичних осіб
У липні 2018 року набули чинності довгоочікувані зміни в порядку ведення та зберігання трудових книжок представництвами іноземних юридичних осіб. Відповідні зміни були внесені Кабінетом Міністрів України (далі – КМУ) до Постанови КМУ від 27 квітня 1993 року № 301 «Про трудові книжки працівників» (Постановою КМУ від 18 липня 2018 року № 571) та Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Міністерства праці, Міністерства юстиції, Міністерства соціального захисту населення від 29 липня 1993 року № 58 (Розпорядженням КМУ від 18 липня 2018 року № 513-р).
Нагадаємо, що раніше трудові книжки громадян, які працюють за трудовими договорами в іноземних представництвах, в іноземних кореспондентів, співпрацівників міжнародних організацій та інших прирівняних до них іноземців на території України, зберігалися виключно в Генеральній дирекції з обслуговування іноземних представництв або її відповідних територіальних підрозділах. Звісно, що такі послуги Генеральною дирекцією з обслуговування іноземних представництв надавались зовсім не безкоштовно. Отже, вищезазначені роботодавці не вправі були вносити записи до трудових книжок, зберігати або видавати їх. У той же час трудові книжки працівників, працюючих в українських роботодавців, зберігались на підприємствах, в установах і організаціях, ФОП, а відповідальність за організацію ведення обліку, зберігання і видачу лежала на їх керівниках.
Такі норми, фактично, нівелювали закладений у Конституції, Господарському кодексі України принцип рівності між іноземними юридичними особами і громадянами та українськими юридичними особами і громадянами та створювали перешкоди представництвам іноземних юридичних осіб при здійсненні своєї діяльності.
Відтепер представництва іноземних юридичних осіб отримали право самостійно вносити відмітки до трудових книжок своїх працівників. Внесені зміни приведуть наявне законодавство у відповідність та спростять процедуру найму працівників в представництва іноземних юридичних осіб.
Звертаємо Вашу увагу на те, що наведений вище коментар не є консультацією і пропонується з інформаційною метою. В конкретних ситуаціях рекомендується отримання повної фахової консультації.
З повагою,
МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ
Е-листки непрацездатності: чи помітні покращення?
1220
Відрядження в Україну: огляд податкових та імміграційних питань при працевлаштуванні іноземців
2236
Електронні листки непрацездатності вже діятимуть з 01 травня
2894
Запитайте юриста: які пільги передбачені працівникам за роботу зі шкідливими умовами праці?
11609
Черговий закон про зменшення тиску на бізнес – вовк в овечій шкурі?
1495
Повідомлення про надзвичайні заходи у сфері трудового законодавства в Україні, спричинені кризою Covid-19
1646
Проєкт нового Порядку контролю за додержанням законодавства про працю – вчитися на помилках? Держпраці: ні, не чули.
3023
Польові будні Держпраці.
Судова справа про використання цивільно-правових договорів у відносинах з фізичними особами
1666
5-та група єдиного податку: «+» vs «-»
11936
Маніпуляція як інвестпроект
4233
Нові розміри штрафів за порушення трудового законодавства
2645
Огляд практики Верховного Суду за 2018 р., пов’язаної з розмежуванням цивільно-правових та трудових відносин
3406
