+ Слово має бути в результатах пошуку. - Видалення слова з результатів пошуку. * Слово починається/закінчується на текст перед/після символу. ""Пошук слів у складі фрази.

 

Як ускладнилось користування реєстром нерухомості?

07 березня, 2019 Інформаційні листи

Всі, хто колись отримував онлайн інформаційні довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі – реєстр нерухомості), знають, що була можливість отримувати інформацію про активи однієї особи одним файлом. Наприклад, здійснивши запит за ідентифікаційними даними юридичної особи можна було отримати документ із повною інформацією про всю нерухомість у її володінні чи користуванні. Це було дуже зручно, оскільки можна було одноразово сплатити адміністративний збір та швидко отримати інформацію про активи контрагента. Проте зараз ситуація суттєво ускладнилася.

100 дій замість однієї

Нещодавно ДП «Національні інформаційні системи» оновило функціонал реєстру нерухомості, що наразі реалізований наступним чином: якщо при пошуку за суб’єктом права в реєстрі нерухомості знайдено записи щодо більш як одного об’єкта нерухомого майна, то користувачу надається перелік записів про такі об’єкти із зазначенням їх реєстраційних номерів та адрес. Проте повну інформацію з реєстру можна отримати тільки щодо кожного об’єкта нерухомого майна окремо.

Тобто тепер неможливо один раз оплатити та отримати один файл із повною інформацією про всю нерухомість конкретної особи (якщо об’єктів у такої особи декілька). Адміністративний збір тепер також має сплачуватись за отримання інформації щодо кожного окремого об’єкта нерухомого майна. Ваш контрагент користується 100 земельними ділянками? Тоді, щоб отримати повну інформацію, вам необхідно буде сформувати 100 документів та заплатити 100 разів по 24 гривні.

Чи це законно?

Законодавче підґрунтя для такої модернізації з’явилось вже більше ніж рік тому. Відповідні зміни до постанов Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 року № 1127 та від 26.10.2011 року № 1141 набули чинності ще 09.12.2017 року1. Тобто весь 2018-й рік ми користувалися функціоналом, який не відповідав нормативному регулюванню. Логічно, що широке занепокоєння ситуацією набрало обертів тільки зараз, коли з проблемою стикнулися на практиці.

Якою може бути мета таких змін? Можливо, наповнення бюджету, створення додаткових технічних складнощів для журналістів та правозахисників чи якісь інші причини? З нашого боку ствердно можемо сказати лише про те, що новий порядок точно створив складнощі для бізнесу. І питання не стільки в необхідності сплачувати більше за інформаційні довідки. Основний подив викликає необхідність витрачати час на проведення 100 окремих оплат та отримання 100 окремих документів.

Який вихід?

Наразі ДП «Національні інформаційні системи» наголошує на тому, що програми цілком відповідають чинному порядку, тому питання щодо їх вдосконалення насамперед має вирішуватися на нормативно-правовому рівні. Тому сподіватися варто лише на виправлення ситуації Кабінетом Міністрів України.

Звертаємо Вашу увагу на те, що наведений вище коментар не є консультацією і пропонується з інформаційною метою. В конкретних ситуаціях рекомендується отримання повної фахової консультації.

Примітки:

1Постанова КМУ від 06.12.2017 року № 925 «Деякі питання удосконалення механізмів захисту речових прав на земельні ділянки»

З повагою,

© WTS Consulting LLC, 2019

Перегляди 1097

МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ

Новий адміністративно-територіальний устрій: держава реформує, а бізнес розгрібає 27 вересня, 2021    1416

Заборона пластикових пакетів: розбираємо закон 01 липня, 2021    30585

Нова довірча власність: пройшов рік, а нічого не змінилось 18 грудня, 2020    1183

Юридичні особи повинні будуть оновити інформацію про кінцевих бенефіціарних власників 21 квітня, 2020    13335

Новий старий процес 19 лютого, 2020    4073

Останні зміни в адміністративному судочинстві 17 лютого, 2020    1502

Зупинити діяльність до отримання «неможливого» документа, або підходи екологічної інспекції та судів до деяких питань застосування законодавства про екологічну експертизу та оцінку впливу на довкілля 07 жовтня, 2019    2233

Ліцензія на зберігання пального – впорядкування ринку чи нові корупційні ризики? 19 серпня, 2019    1586

Проблеми захисту персональних даних 06 серпня, 2019    16258

Користуватися реєстром нерухомості стане легше 31 липня, 2019    61196

З кінця 2018 року будь-яке виправлення в реєстрі компанії вимагає надання інформації щодо бенефіціарів 26 липня, 2019    1378

Електронний підпис на звичайній флешці: to be, or not to be 09 липня, 2019    1703

Прокоментувати