Коли податківці можуть запитати обґрунтування цін в операціях, що потрапляють під норму про 30 % коригування (пп. 140.5.4 ст. 140 Податкового кодексу)?
Наприкінці року платники податків, що здійснювали операції з контрагентами, які підпадають під один із переліків Кабміну1, постають перед питанням: подарувати державі додаткові податки у зв’язку з коригуванням на 30 % витрат чи все ж обґрунтувати такі витрати?
Як не дивно, відповідей на це питання не дві, а три:
- Подарувати 30 % витрат державі (головне – не забувати, що не кожен бізнес витримає такі «подарунки»).
- Не дарувати, а підготувати обґрунтування за процедурою, встановленою ст. 39 Податкового кодексу, а простіше кажучи, підготувати документацію з трансфертного ціноутворення (далі – ТЦУ).
- Не дарувати і нічого не обґрунтовувати – а може й не запитають?
Останній підхід точно не рекомендуємо. Зараз отримуємо повідомлення, що податківці інтенсифікували контроль за такими операціями, активно запитують обґрунтування ціни.
![]() | У цьому контексті часто чуємо, що підготовка документації з ТЦУ із залученням професіоналів коштує дорого. При цьому у випадку неконтрольованих операцій сума витрат може бути не такою значною, щоб виправдати замовлення послуги «під ключ». Ми розуміємо цю проблему і можемо запропонувати більш універсальне рішення. Ґрунтуючись на досвіді підготовки документацій з ТЦУ, автоматизації процесів створення документації та економічного аналізу, ми розробили рішення ТЦУLite, яке дозволяє спростити процес підготовки документації й оптимізувати вартість. Якщо Вас зацікавило рішення, більше інформації див. за посиланням або зв’яжіться з нами. Ми направимо Вам розгорнуту презентацію з описом того, як працює рішення, та пропозицією щодо вартості. |
Часто обґрунтуванням починають цікавитися одразу після подання річної декларації з податку на прибуток. Особливо у випадках, коли підприємство протягом року показувало 30 % коригування фінансового результату (послуговуючись вже неактуальною позицією податківців), а в річній – вже ні.
То коли ж податківці мають право запитувати таке обґрунтування ціни?
У цьому контексті насамперед звертаємо увагу, ...
Повний текст статті доступний лише передплатникам сайту.
МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ
Краще пізно, ніж ніколи: нарешті законодавці вирішили виправити норми щодо відповідальності за уточнення звітності з ТЦУ
1376
Кабмін оновив перелік «низькоподаткових» юрисдикцій
2207
Багатостороння угода компетентних органів про автоматичний обмін звітами в розрізі країн набрала чинності для України: наслідки для учасників МГК в Україні
878
Зміни до ознак контрагентів-нерезидентів для визнання операцій контрольованими або здійснення 30% коригування з податку на прибуток
2138
Суд першої інстанції відмовив податковій у кваліфікації витрат як управлінських (таких, що не мають ділової мети)
951
Зрештою Верховний Суд визнав, що застосування порівняльного аналізу ТЦУ було правильним (справа «Олімпекс Купе Інтернейшнл»)
514
Справа «Олімпекс Купе Інтернейшнл» проти ГУ ДПС в Одеській області: після нового розгляду Верховний Суд все ж остаточно відмовив податківцям у «креативному» застосуванні методу чистого прибутку
1549
Важлива судова практика з ТЦУ: касаційна скарга податкової знову (частково) задоволена Верховним Судом – чому справа є важливою та які вагомі нюанси не враховані?
2015
Необґрунтованість порівняльного аналізу ТЦУ: Верховний Суд України передав справу на повторний розгляд
1200
«Масовані» запити щодо застосування 30 % коригування з податку на прибуток. Що не так і що робити?
2866
Війна – це не привід ігнорувати дотримання вимог щодо трансфертного ціноутворення
1191
Finally! Україна приєдналась до Багатосторонньої угоди компетентних органів про автоматичний обмін звітами в розрізі країн
1899
