Багатостороння угода компетентних органів про автоматичний обмін звітами в розрізі країн набрала чинності для України: наслідки для учасників МГК в Україні
04.07.2024 р. Багатостороння угода компетентних органів про автоматичний обмін звітами в розрізі країн (Multilateral Competent Authority Agreement on the Exchange of Country-by-Country Reports) (далі – Угода) набрала чинності для України. Офіційний переклад Угоди українською мовою розміщено на веб-порталі Верховної Ради України1.
Згідно з пошуковиком Організації економічного співробітництва та розвитку станом на 29.10.2024 р. активовано автоматичний обмін звітами в розрізі країн між Україною та 81 державою (територією), які є сторонами Угоди2.
Набрання чинності Угодою тягне за собою також наслідки для платників податків-резидентів України, які є учасниками міжнародних груп компаній (далі – МГК). Згідно з абз. 6 п. 53 підрозділу 10 Розділу XX Податкового кодексу:
«Норми абзаців четвертого - сьомого підпункту 39.4.10 пункту 39.4 статті 39 цього Кодексу щодо подання платниками податків звіту у розрізі країн міжнародної групи компаній - вперше застосовуються щодо фінансового року, який розпочинається у період з 1 січня до 31 грудня року, в якому Багатостороння угода CbC набрала чинності щонайменше з однією іноземною юрисдикцією - стороною Багатосторонньої угоди CbC, яка є партнером України щодо автоматичного обміну інформацією. Відповідні звіти за наявності підстав, визначених абзацами четвертим - сьомим підпункту 39.4.10 пункту 39.4 статті 39 цього Кодексу, подаються з дотриманням строку подання звіту у розрізі країн міжнародної групи компаній, визначеного підпунктом 39.4.11 пункту 39.4 статті 39 цього Кодексу».
Отже, набрання чинності Угодою розблокувало обов’язок на подання до Державної податкової служби України Звіту в розрізі країн МГК для платників податків, передбачених абз. 4-7 пп. 39.4.10 п. 39.4 ст. 39 Податкового кодексу. За вищенаведеною перехідною нормою Податкового кодексу фінансовий рік, який розпочинається у проміжку з 01 січня до 31 грудня 2024 року, є першим звітним роком для виконання зазначеного обов’язку вказаними платниками податків:
«материнська компанія міжнародної групи компаній уповноважує платника податків - резидента України на подання звіту у розрізі країн міжнародної групи компаній до контролюючого органу;
відповідно до вимог законодавства юрисдикції податкового резидентства материнської компанії міжнародної групи компаній подання звіту у розрізі країн міжнародної групи компаній від такої міжнародної групи компаній не вимагається;
між Україною та відповідною іноземною юрисдикцією податкового резидентства материнської компанії міжнародної групи компаній є чинний міжнародний договір, що містить положення про обмін інформацією для податкових цілей, але не набрала чинності відповідна угода QCAA станом на дату закінчення фінансового року, за який згідно з підпунктом 39.4.11 цього пункту має бути поданий звіт у розрізі країн щодо такої міжнародної групи компаній;
між Україною та відповідною іноземною юрисдикцією податкового резидентства материнської компанії міжнародної групи компаній є чинний міжнародний договір, що містить положення про обмін інформацією для податкових цілей, але наявні факти системного невиконання відповідної угоди QCAA».
Нагадаємо, що материнські компанії-резиденти України подають Звіти у розрізі країн МГК, починаючи за 2022 фінансовий рік3.
Для платників податків, вказаних в абз. 4-7 пп. 39.4.10 п. 39.4 ст. 39 Податкового кодексу, при поданні Звіту у розрізі країн МГК за перший звітний рік необхідно врахувати, зокрема, наступне: ...
Повний текст статті доступний лише передплатникам сайту.
МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ
Аутсорсинг бухгалтерського та/чи податкового обліку – чи звільняє від відповідальності платника податків за можливі помилки?
82
Документи під час податкової перевірки VS докази у податкових спорах
422
Олександр Мінін та Юлія Кривомаз виступили на XIV Податковому форумі АПУ
288
Додатковий капітал у ТОВ: тепер простіше чи складніше для цілей оподаткування?
976
Утричі менше нарахувань та скасоване ППР: перемога нашої команди для міжнародної агрокомпанії
288
Звернення податківців за кордон: ризики оподаткування за операціями з нерезидентами
1002
Документи від ТЦК, податкової чи митниці, направлені поштою, проте фактично не вручені: як це може створювати проблеми для (НЕ)отримувача
2045
Краще пізно, ніж ніколи: нарешті законодавці вирішили виправити норми щодо відповідальності за уточнення звітності з ТЦУ
1692
Кабмін оновив перелік «низькоподаткових» юрисдикцій
2709
Зміни до ознак контрагентів-нерезидентів для визнання операцій контрольованими або здійснення 30% коригування з податку на прибуток
2406
Суд першої інстанції відмовив податковій у кваліфікації витрат як управлінських (таких, що не мають ділової мети)
1255
Зрештою Верховний Суд визнав, що застосування порівняльного аналізу ТЦУ було правильним (справа «Олімпекс Купе Інтернейшнл»)
725
Прокоментувати







