+ Слово має бути в результатах пошуку. - Видалення слова з результатів пошуку. * Слово починається/закінчується на текст перед/після символу. ""Пошук слів у складі фрази.

 

Застосування медіани діапазону цін (рентабельності) або чому медіана – це ще одне «покращення» для платників податків

19 червня, 2015 Інформаційні листи

Редакція ст. 39 Податкового кодексу України (далі – «ПКУ»), яка діє з 1 січня 2015 року, ввела нове поняття – медіани діапазону цін (рентабельності). Медіана – це значення діапазону цін, яке відтепер будуть використовувати для коригування податкових зобов’язань за правилами трансфертного ціноутворення (п.п. 39.3.2.3. статті 39 ПКУ). Якщо говорити в термінах попереднього нормативного регулювання – це спосіб визначення звичайної ціни в межах діапазону цін (рентабельності).

Застосування медіани передбачається у випадку, коли ціна в контрольованій операції чи відповідний показник рентабельності виявляються поза межами розрахованого діапазону цін (рентабельності).

Нещодавно набув чинності новий порядок розрахунку діапазону цін (рентабельності) та медіани1, відповідно до якого:

1) у випадку, якщо добуток числа 0,5 і числа значень вибірки цін (фінансових показників) є цілим числом, медіана дорівнює середньому арифметичному між значенням, що має у вибірці порядковий номер, рівний такому цілому числу, та значенням, що має наступний порядковий номер у вибірці;

2) у випадку, якщо добуток числа 0,5 і числа значень вибірки цін (фінансових показників) не є цілим числом, медіана дорівнює значенню, що має у вибірці порядковий номер, який дорівнює збільшеній на одиницю цілій частині такого числа.

Що це означає для платників податків?

У попередній редакції ПКУ у випадку, якщо ціна виявлялась поза межами ринкового діапазону, платник міг для цілей оподаткування використовувати мінімальне значення діапазону (наприклад, п.п. 39.3.3.7. ПКУ в редакції, що діяла до 01 січня 2015 р.).

Тобто порядок вибору ціни, що відповідає принципу «витягнутої руки», виглядав таким чином (малюнок 1):

picture1

Натомість з появою медіани платник податків або ж податковий орган у випадку, якщо ціна контрольованої операції не відповідає принципу «витягнутої руки» (знаходиться поза межами розрахованого діапазону), має застосовувати не мінімальну ціну діапазону, а, по суті, його середину – медіану.

Схематично це зображено на малюнку 2:

picture2

Відмітимо, що вказане правило діє тільки у випадках, коли це вигідно фіскалам. У випадку, коли застосування медіани призведе до зменшення суми податку, яка підлягає сплаті в бюджет (наприклад, витрати нараховані виходячи з ціни, нижчої за діапазон), медіана не застосовується.

Таким чином, нові правила щодо застосування медіани означають, що при коригуванні показників податкового обліку з застосуванням правил трансфертного ціноутворення потенційні ризики зростають, адже фінансовий результат буде збільшуватися, виходячи з ціни медіани. Водночас медіана може суттєво відрізнятися від інших показників цін (рентабельності) порівнюваних операцій, які також знаходяться в межах розрахованого діапазону (тобто в межах ринку).

Звертаємо Вашу увагу на те, що наведений вище коментар не є консультацією і пропонується з інформаційною метою. В конкретних ситуаціях рекомендується отримання повної фахової консультації.

Примітки:

1Постанова Кабінету Міністрів України від 4 червня 2015 року № 381 «Про затвердження Порядку розрахунку діапазону цін (рентабельності) та медіани такого діапазону для цілей трансфертного ціноутворення».

З повагою,

© WTS Consulting LLC, 2015

Перегляди 4615

МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ

Штрафи за порушення у сфері обігу готівки. Чи все так погано? 27 лютого, 2019    1341

Інтерв’ю з Олександром Мініним із КМ Партнери, фірма-переможець 2019 року в Україні у сфері податків 13 серпня, 2018    1281

Чи завершилась АТО?
Або «Я вам посылку принес… Только я вам ее не отдам»
03 серпня, 2018    8962

З думок фантастів про податки, і не тільки. Роберт Хайнлайн. «Місяць – суворий господар» 09 липня, 2018    1853

УСІ ВИ ОДНЕ 23 квітня, 2018    4368

Усі вільні 16 квітня, 2018    1682

Реальне призначення вироків за ст. 205 КК: чи є сенс у ст. 205 КК як такій? 06 квітня, 2018    4947

Право на поновлення строків на оскарження судового рішення vs. принцип остаточності судового рішення (res judicata) 06 квітня, 2018    31094

Перше «зразкове» рішення Верховного Суду в податкових спорах 06 квітня, 2018    2763

Оновлення! На розгляд Великої Палати Верховного Суду передано справу для «формування єдиної правозастосовчої практики» щодо оцінки вироку за ст. 205 КК відносно директора контрагента 23 березня, 2018    3784

Ухвала Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 21 лютого 2018 року 23 березня, 2018    3574

Зловживання процесуальними правами. Перша практика застосування судами положень КАСУ 20 березня, 2018    4297

Прокоментувати