Президент підпише Податковий Кодекс, а потім зробить подання про зміни? Чи можна вірити в такий план?
Один із варіантів розвитку подій, який зараз обговорюється, що Президент може підписати Податковий кодекс, щоб не затримувати бюджет на “новій основі”, а потім буде пропонувати до нього зміни, щоб виправити ситуацію з найбільш неоднозначними нормами.
Чи можна вірити в такі добрі наміри? Адже щось подібне на цю тему ми вже бачили не так давно: навесні-влітку цього року.
Мова йде про Закон № 2275-VI від 20 травня 2010 року (законопроект № 6337). Доля його чимось схожа на долю Податкового кодексу: внесення жахливого законопроекту, боротьба проти найбільш одіозних норм і прийняття пом’якшеної моделі, якою, серед іншого, таки запровадили нові підстави для перевірок податкової, збільшили можливі строки проведення перевірок в цілому, дали можливість податківцям робити перерву в перевірці, було встановлено обмеження на включення в 2010 році до складу валових витрат збитків минулих періодів, збільшили акцизи та інше. Такий собі “малий податковий кодекс”.
Прийняття цього закону також супроводжувалося процедурними негараздами. Президент, за інформаційними повідомленнями, був проти збільшення адміністративного тиску, однак щоб не “підставляти” Кабмін підписав закон, а ситуацію пообіцяли виправити поданням закону про зміни.
Законопроект за № 6517 про зміни був дійсно внесений Президентом. Законопроект передбачав скасування найбільш одіозних із нововведених норм: виключення права на позапланові податкові перевірки без попередження податківцями при отриманні органом податкової міліції інформації про можливе ухилення від оподаткування, повернення строків проведення перевірок до раніше встановлених законом, виключення можливості робити перевірки “з перервою”, виключення підстав для додаткових перевірок, скасування обмеження на врахування збитків минулих років.
Наявність такого законопроекту, тим більше, внесеного самим Президентом, мало заспокійливий ефект на протести проти вищезазначених фіскальних нововведень і збільшення адміністративного фіскального тиску. Тож заспокійливу роль вказаний законопроект зіграв. Законопроект навіть внесли на розгляд парламентом на 29.06, однак він так і не був розглянутий: щез з порядку денного (про це писали в новинах). І після цього був відкликаний самим Президентом 14 вересня, як свідчать дані сайту Верховної Ради:
Тож, судячи з цієї нещодавньої історії, можна робити припущення щодо реальності та реальної спрямованості можливого плану “зараз підписати Податковий кодекс, а виправити потім окремими законами”.
Звертаємо Вашу увагу на те, що наведений вище коментар не є консультацією і пропонується з інформаційною метою. В конкретних ситуаціях рекомендується отримання повної фахової консультації.
Оглядовий лист доступний Українською мовою
Завантажити pdf-файл оглядового листа (150,0 Kb)
З повагою,
МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ
Штрафи за порушення у сфері обігу готівки. Чи все так погано?
2250
Інтерв’ю з Олександром Мініним із КМ Партнери, фірма-переможець 2019 року в Україні у сфері податків
1972
Чи завершилась АТО?
Або «Я вам посылку принес… Только я вам ее не отдам»
10786
УСІ ВИ ОДНЕ
6202
Право на поновлення строків на оскарження судового рішення vs. принцип остаточності судового рішення (res judicata)
34072
Перше «зразкове» рішення Верховного Суду в податкових спорах
3667
Ухвала Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 21 лютого 2018 року
4171
Зловживання процесуальними правами. Перша практика застосування судами положень КАСУ
5210
Хто в країні господар?
5256
Перше «податкове» рішення оновленого Конституційного Суду України
5159
Запровадження попереднього контролю реєстрації податкових накладних та автоматичне бюджетне відшкодування
1615
Огляд судової практики судів касаційної інстанції з актуальних (проблемних) питань, пов’язаних з оподаткуванням за 2017 рік
2382
