Обов’язкове підтвердження неприбутковості до 1 січня 2017 року
16 липня 2016 р. набрала чинності постанова Кабінету міністрів України від 13 липня 2016 р. № 440, якою був затверджений новий Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій (надалі – «Порядок»).
Згідно з Порядком, органи Державної фіскальної служби (надалі – ДФС) до 16 вересня 2016 р. повинні були надіслати неприбутковим підприємствам, установам, організаціям (надалі – «неприбуткові організації») письмові запити з вимогою підтвердження їх неприбуткового статусу.
Отримавши такий запит, неприбуткові організації повинні в місячний строк надіслати органам ДФС відповіді щодо своєї відповідності вимогам, встановленим п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України, та завірені нею копії своїх установчих документів (крім тих, що оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань»), а житлово-будівельні кооперативи також повинні надіслати завірені ними копії документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом.
Хочемо звернути увагу неприбуткових організацій на важливість підтвердження неприбутковості навіть у разі, якщо відповідний запит про підтвердження так і не був надісланий органами ДФС.
Відповідно до Порядку неприбуткові організації, які до 1 січня 2017 р. не приведуть свої установчі документи у відповідність з вимогами, встановленими п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України, та не нададуть копії таких документів контролюючому органу, будуть виключені після 1 січня 2017 р. контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій. Саме тому, щоб не втратити свій пільговий статус, незважаючи на факт отримання або неотримання відповідного запиту від податківців, ми рекомендуємо всім неприбутковим організаціям:
- перевірити свій статут на відповідність вимогам п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України, у разі необхідності – внести відповідні зміни до статуту (рекомендуємо включити до статуту дослівні положення абз. 3 та 4 п. 133.4.1, п. 133.4.2 ст. 133 Податкового кодексу України);
- надіслати до відповідного органу ДФС копію свого статуту та заповнену реєстраційну заяву за формою 1-РН.
Звертаємо Вашу увагу на те, що наведений вище коментар не є консультацією і пропонується з інформаційною метою. В конкретних ситуаціях рекомендується отримання повної фахової консультації.
З повагою,
МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ
Штрафи за порушення у сфері обігу готівки. Чи все так погано?
Інтерв’ю з Олександром Мініним із КМ Партнери, фірма-переможець 2019 року в Україні у сфері податків
Чи завершилась АТО?
Або «Я вам посылку принес… Только я вам ее не отдам»
З думок фантастів про податки, і не тільки. Роберт Хайнлайн. «Місяць – суворий господар»
УСІ ВИ ОДНЕ
Право на поновлення строків на оскарження судового рішення vs. принцип остаточності судового рішення (res judicata)
Перше «зразкове» рішення Верховного Суду в податкових спорах
Ухвала Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 21 лютого 2018 року
Зловживання процесуальними правами. Перша практика застосування судами положень КАСУ
Хто в країні господар?
Перше «податкове» рішення оновленого Конституційного Суду України
Запровадження попереднього контролю реєстрації податкових накладних та автоматичне бюджетне відшкодування