Зі скаргами – до Міністерства доходів та зборів України
У зв’язку із вступом 3 квітня 2013 року в законну силу Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 20 березня 2013 р. № 166-р “Питання Міністерства доходів і зборів”, Міністерство доходів та зборів України розпочало функціонувати як центральний орган виконавчої влади у сфері державної податкової політики в розумінні Податкового кодексу України.
Із вказаної дати Міністерство доходів та зборів України перебирає на себе всі функції та повноваження, які до того виконувала Державна податкова служба України, в тому числі і повноваження в сфері адміністративного оскарження рішень податкових органів.
Як відомо, рішення про створення Міністерства доходів і зборів України прийнято ще наприкінці грудня 2012 року за Указом Президента України № 726/2012 від 24 грудня 2012 року “Про деякі заходи з оптимізації системи центральних органів виконавчої влади”, Положення про Міністерство доходів і зборів України було затверджено Указом Президента ще в березні 2013 року. Однак початок діяльності Міністерства доходів та зборів України в якості центрального органу виконавчої влади у сфері державної податкової політики пов’язують саме із даним Розпорядженням як актом Кабінету Міністрів України, після набуття чинності яким функції та повноваження центрального органу виконавчої влади (в даному випадку – Державної податкової служби України) вважаються остаточно переданими іншому центральному органу виконавчої влади – Міністерству доходів і зборів України. Відповідне положення закріплене у п. 7 ст. 5 Закону України “Про органи центральної виконавчої влади”.
З практичної точки зору, такий перехід повноважень означає, що такі поширені звернення платників податків, як скарги на податкові повідомлення-рішення, слід адресувати вже не до Державної податкової служби України, а до Міністерства доходів та зборів України. Тобто, тепер до Міністерства доходів та зборів України адресуємо повторні скарги, а також скарги на рішення Окружної державної податкової служби – Центрального офісу з обслуговуванню великих платників податків Державної податкової служби та інших окружних податкових служб, як це передбачено у п. 56.3 ст. 56 Податкового кодексу України.
Звернення із скаргою із зазначенням попереднього адресата – Державної податкової служби України, може бути трактоване податковим органом як подання скарги із порушенням вимог п. 56.3 ст. 56 Податкового кодексу України, що матиме наслідком повернення скарги без розгляду адресату. В той час як подання скарги не до належного органу не зупиняє перебігу 10-ти денного строку на оскарження податкового повідомлення-рішення, що впливає на узгодженість відповідних податкових зобов’язань.
Звертаємо Вашу увагу на те, що наведений вище коментар не є консультацією і пропонується з інформаційною метою. В конкретних ситуаціях рекомендується отримання повної фахової консультації.
З повагою,
МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ
Штрафи за порушення у сфері обігу готівки. Чи все так погано?
Інтерв’ю з Олександром Мініним із КМ Партнери, фірма-переможець 2019 року в Україні у сфері податків
Чи завершилась АТО?
Або «Я вам посылку принес… Только я вам ее не отдам»
З думок фантастів про податки, і не тільки. Роберт Хайнлайн. «Місяць – суворий господар»
УСІ ВИ ОДНЕ
Право на поновлення строків на оскарження судового рішення vs. принцип остаточності судового рішення (res judicata)
Перше «зразкове» рішення Верховного Суду в податкових спорах
Ухвала Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 21 лютого 2018 року
Зловживання процесуальними правами. Перша практика застосування судами положень КАСУ
Хто в країні господар?
Перше «податкове» рішення оновленого Конституційного Суду України
Запровадження попереднього контролю реєстрації податкових накладних та автоматичне бюджетне відшкодування