Юридична фірма “КМ Партнери” звернулась до Адміністрації Президента України та ряду державних установ з листом, у якому просить розглянути питання, пов’язані з обов’язковим щоквартальним декларуванням підприємствами валютних цінностей за межами України
На низький інвестиційний рейтинг України (доповідь Світового банку та Міжнародної фінансової корпорації “Ведення бізнесу”, 2011) впливає, серед іншого, занадто складна система відносин з податковими органами, збереження позицій надмірного декларування й адміністрування. Засоби адміністративного обтяження часто навіть не встановлені належним чином нормативно або регулюються нормами, що суперечать одна одній.
На це вже звертав увагу Президент у своєму виступі на засіданні Ради регіонів 24 травня цього року, доручивши генеральному прокуророві Віктору Пшонці захистити бізнес від тиску державних органів.
Прикладом одного з таких чинників, що, на щастя, може бути усунено за порівняно невеликих зусиль, може бути обов’язкове щоквартальне декларування підприємствами валютних цінностей за межами України (навіть за їх відсутності), до негативних елементів якого належать:
- ознаки протиправності та суперечливості системи такого декларування;
- виконання вимоги, яка не забезпечена законодавчо, через примусовий механізм блокування зовнішньоекономічної діяльності;
- суперечність Програмі економічних реформ на 2010-2014 роки “Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава”, затвердженій 2 червня 2010 року Комітетом з економічних реформ при Президентові України, де одним із стратегічних напрямів перетворень в Україні встановлено формування режиму максимального сприяння бізнесу шляхом зменшення втручання держави в економіку та зниження адміністративних бар’єрів для його розвитку;
- неузгодженість із трендом поліпшення законодавства з питань контролю за рухом валютних коштів.
Ознаки протиправності та суперечливості всієї системи декларування валютних цінностей проявляються на всіх етапах: від подачі декларації до притягнення до відповідальності, що регулюється документами Кабінету міністрів України, Національного банку України, Державної податкової адміністрації України та Державної митної служби України, Міністерства фінансів України та Указом Президента України, а також рядом листів Національного банку України, Державної податкової адміністрації України та Державної митної служби України, деякі з яких навіть не зареєстровані в Міністерстві юстиції України і не можуть мати сили нормативно-правових актів.
Докладніше ми розглядаємо ці питання у своєму оглядовому листі стосовно обов’язкового щоквартального декларування підприємствами валютних цінностей за межами України, навіть за їх відсутності від 5 червня 2012 року, та пропонуємо ряд конструктивних заходів для вирішення проблеми.
Вбачається, що є сенс вирішити це питання і усунути таким чином елементи, які тягнуть показники України донизу; до того ж, здається, що це може бути зроблено порівняно невеликими зусиллями і при цьому мати велику віддачу, тому “КМ Партнери” звернулися зі своїми пропозиціями до державних установ, сфера компетенції яких дозволяє розглянути ці питання. Ми сподіваємося, що в цьому напрямку будуть вжиті необхідні заходи для зменшення адміністративних обтяжень і полегшення умов ведення бізнесу в Україні, а також для поліпшення показників України для рейтингу Світового банку та Міжнародної фінансової корпорації (яким також будуть надіслані копії листа в англійському перекладі).
Звертаємо Вашу увагу на те, що наведений вище коментар не є консультацією і пропонується з інформаційною метою. В конкретних ситуаціях рекомендується отримання повної фахової консультації.
З повагою,
МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ
Нові перепони для платників податків. Відшкодування витрат на правничу допомогу
Про вічне
Валютне регулювання по-новому, у зв’язку з прийняттям Закону України «Про валюту і валютні операції»
Виключення технічного переоснащення та інші зміни дозвільних процедур у будівництві
Зміни у регулюванні касових операцій (повний огляд)
Зміни у регулюванні касових операцій (продовження)
Зміни у регулюванні касових операцій
До теми відповідальності за порушення у сфері містобудівного законодавства
Забезпечення судових витрат як новий засіб боротьби із необґрунтованими позовами
Оцінка впливу на довкілля при реалізації проектів на діючих підприємствах
Істотні ризики для господарської діяльності у зв’язку з ухваленням закону про корпоративні договори та закону про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю
За яких умов можливе проведення позапланових перевірок у 2018 році?