Сформували податковий кредит на суму ПДВ у зв’язку із придбанням маркетингових послуг – чекайте на питання стосовно їх використання у господарській діяльності від податківців
Відтоді як податковий облік з податку на прибуток залежить від бухгалтерського обліку, в якому витрати не залежать від того, чи пов’язані вони з господарською діяльністю, предметом уваги податкових органів став ПДВ за послугами маркетингового чи іншого характеру в аспекті використання платником податків таких послуг у господарській діяльності.
1.
Фіскальний привід для уваги податківців у аспекті зв’язку послуг із господарською діяльністю надають положення п. 198.5 ст. 198 Податкового кодексу України (далі – ПКУ):
«198.5. Платник податку зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання … та скласти … і зареєструвати … зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами, придбаними/виготовленими з податком на додану вартість (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися:
…
г) в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку (крім випадків, передбачених пунктом 189.9 статті 189 цього Кодексу).
…»
Очікуємо, що зацікавленість до цього аспекту з боку податкових органів може підсилитись, а у поточних спорах з боку податківців можуть мати місце навіть певні маніпулювання з огляду на одне з цьогорічних досить спірних рішень Верховного Суду.
2.
03 червня 2021 року Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду прийняв Постанову по справі № 826/23215/151 (далі – Постанова), якою сформовано негативний для платника податку висновок щодо неправомірності формування податкового кредиту за суми ПДВ, сплачені у ціні отриманих маркетингових послуг.
Так, у Постанові викладено наступний висновок:
«З огляду на вищенаведене, з метою віднесення до податкового кредиту сум ПДВ, сплачених в ціні маркетингових послуг, такі послуги мають бути фактично надані, підтверджуватись первинними документами, складеними за результатом їх надання, бути безпосередньо пов`язаними з господарською діяльністю та свідчити про наявність господарської мети (економічного ефекту).
….
Отже, з встановлених обставин справи, не вбачається наявності господарської мети в укладенні позивачем договорів про надання маркетингових послуг з ТОВ «Фармація Київ», ТОВ «Аптека Гаєвського», ТОВ «Система аптек Гастро», ТОВ «Аптекар», ПП «Аптека Аронія», ТОВ «Сальве -Львів», ТОВ Мед-Сервіс Інвест».
…
22.Таким чином, враховуючи встановлені обставини, колегія суддів погоджується з висновком суду апеляційної інстанції, що позивачем безпідставно сформовано податковий кредит за операціями з контрагентами ТОВ «Фармація Київ», ТОВ «Аптека Гаєвського», ТОВ «Система аптек Гастро», ТОВ «Аптекар», ПП «Аптека Аронія», ТОВ «Сальве -Львів», ТОВ Мед-Сервіс Інвест».
Припускаємо, що податкові органи можуть намагатись маніпулювати наявністю такої позиції у поточних спорах щодо необхідності нарахування «компенсаційних» податкових зобов’язань з ПДВ з підстави, визначеної пп. г) п. 198.5 ст. 198 ПКУ.
Тож чи є підстави переглядати підходи в обліку ПДВ отриманих маркетингових послуг?
...
Повний текст статті доступний лише передплатникам сайту.
МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ
СЕАРП – як гартувалась тінь
1779
Як працює «держава в смартфоні» на прикладі відшкодування ПДВ
772
Які зміни пропонує Законопроект № 5600?
7507
Із серії думок про Законопроект № 5600: податкова застава щодо неузгоджених грошових зобов’язань – чому від такої ідеї законодавцю краще відмовитись?
979
Баланс інтересів – R.I.P. (законопроект № 5600)
1135
Затягування бюджетного відшкодування з ПДВ через перевірки: чи правомірно?
1151
Мораторій (не) поширюється на перевірки бюджетного відшкодування з ПДВ?
4764
Баланс інтересів як ознака демократії чи “Лапша” під назвою “проект Податкового кодексу”
4346
