+ Слово має бути в результатах пошуку. - Видалення слова з результатів пошуку. * Слово починається/закінчується на текст перед/після символу. ""Пошук слів у складі фрази.

 

Затягування бюджетного відшкодування з ПДВ через перевірки: чи правомірно?

автори: Олександр Мінін, Марія Козленко, Артем Щербина

21 квітня, 2020 Ексклюзив

Питання відшкодування ПДВ для бізнесу останнім часом стає ще гарячішим, про що свідчить і низка публікацій у мас-медіа та соціальних мережах1. Сума ПДВ, заявленого до відшкодування, за даними Державної податкової служби станом на 01.04.2020 року2, складає більше 60 млрд грн, із якого невідшкодовано 19,8 млрд грн.

Особливо останнім часом на практиці бачимо намагання податкових органів відкласти відшкодування суми ПДВ або принаймні її частину, в тому числі через проведення документальних перевірок, якими буцімто встановлюється завищення сум ПДВ до відшкодування.

В таких випадках сума зависає на період адміністративного та судового оскарження, що зазвичай з урахуванням поточної завантаженості судів складає 1,5-2 роки; відповідне відшкодування ПДВ перебуває у спорі і тільки після цього сума ПДВ знову повертається у статус «до відшкодування».

Вбачається, що балансування Державного бюджету не в останню чергу забезпечується шляхом переведення ПДВ, яке заявлене до відшкодування, у категорію спірного. До слова, за даними Державної податкової служби, тільки за березень обсяг відхилених сум, які були заявлені до відшкодування, збільшився на 258 млн грн (загальний обсяг відхилених сум ПДВ станом на 01.04.2020 року складає 1,071 млрд грн).

Наразі єдине «вікно» для проведення документальних перевірок у період до 31.05.2020 року – це позапланові документальні перевірки з підстав, визначених п. 78.1.8 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

І навіть раніше відповідні перевірки проводилися саме із посиланням на п.п. 78.1.8 п. 78.1 ст. 78 ПКУ.

Питання – наскільки цьому можна протистояти і наскільки «законними», принаймні з формального боку, слід вважати такі дії податкової? ...

 

Повний текст статті доступний лише передплатникам сайту.

Перегляди 1110

МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ

Верховний Суд визнав за податковою право нехтувати вимогами Конституції без правових наслідків такого відступу? Добре, що не у всіх випадках (частина перша) 23 лютого, 2022    283

Окрема думка Суддів Великої Палати Верховного Суду від 08 вересня 2021 року щодо помилковості висновку Великої Палати ВС про неможливість наказу про проведення перевірки бути предметом самостійного оскарження в суді 23 лютого, 2022    358

Постанова Великої Палати Верховного Суду від 08 вересня 2021 року про неможливість оскарження наказу про проведення перевірки після допуску до проведення перевірки 22 лютого, 2022    286

Сформували податковий кредит на суму ПДВ у зв’язку із придбанням маркетингових послуг – чекайте на питання стосовно їх використання у господарській діяльності від податківців 29 вересня, 2021    494

СЕАРП – як гартувалась тінь 10 вересня, 2021    1734

Як працює «держава в смартфоні» на прикладі відшкодування ПДВ 02 вересня, 2021    723

Які зміни пропонує Законопроект № 5600? 15 липня, 2021    7448

Законопроект № 5600 передбачає скасування обмежень на перевірки бюджетного відшкодування ПДВ.
А навіщо тоді СЕА ПДВ запроваджували (або від «держави в смартфоні» з ПДВ до ручного керування)?
07 липня, 2021    1088

Із серії думок про Законопроект № 5600: податкова застава щодо неузгоджених грошових зобов’язань – чому від такої ідеї законодавцю краще відмовитись? 06 липня, 2021    938

Баланс інтересів – R.I.P. (законопроект № 5600) 05 липня, 2021    1091

Відступи держорганів від вимог законів: що з цим робити на рівні платників податків 19 січня, 2021    792

Відповідальність за карантин: але не про 17 тис. грн штрафу для громадян, а про відповідальність високопосадовців за неправомірні обмеження для бізнесу та суспільства 13 травня, 2020    2942

Прокоментувати