Податкові пільги для нових значних інвестицій
28 березня 2021 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування суб’єктів господарювання, які реалізують інвестиційні проекти із значними інвестиціями в Україні» від 02 березня 2021 року № 1293-IX (далі – Закон). Даним Законом надано низку податкових пільг для інвесторів, що здійснюють значні інвестиції в Україну.
Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 1 Закону України «Про державну підтримку інвестиційних проектів із значними інвестиціями в Україні», інвестором зі значними інвестиціями визнається «зареєстрована в Україні юридична особа, яка спеціально утворена для реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями, є стороною спеціального інвестиційного договору та господарська діяльність якої спрямовується виключно на реалізацію інвестиційного проекту із значними інвестиціями та виконання спеціального інвестиційного договору». Саме на таких юридичних осіб поширюються податкові пільги з ПДВ та податку на прибуток, про які йдеться далі.
1. Звільнення від ПДВ
П. 76 підрозділу 2 розділу 20 Податкового кодексу України (далі – ПК України) до 01 січня 2035 року звільняються від оподаткування ПДВ операції із ввезення на митну територію України у митному режимі імпорту нового устаткування (обладнання) та комплектуючих виробів до нього інвестором зі значними інвестиціями. Таке звільнення передбачено у разі ввезення такого устаткування та виробів виключно для реалізації інвестиційного проекту зі значними інвестиціями на виконання спеціального інвестиційного договору.
Підпунктом 15 п. 4 розділу XXI «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України зазначено коди товарів згідно з УКТ ЗЕД, ввезення яких звільняється від ПДВ на підставі зазначеної норми. При цьому такі товари мають бути виготовлені не раніше ніж за три роки до дати їх ввезення на митну територію України і не бути у використанні. Дане положення також передбачає, що перелік та обсяги ввезення товарів затверджуються Кабінетом Міністрів України разом з укладенням спеціального інвестиційного договору.
Також Законом передбачено, що застосування податкової пільги можливе лише в межах строку реалізації інвестиційного проекту та в межах невикористаного на момент митного оформлення товарів загального обсягу надання державної підтримки, визначеного у спеціальному інвестиційному договорі.
Таким чином, податкова пільга з ПДВ фактично повністю прив’язана до спеціального інвестиційного договору – застосування інвестором пільги можливе лише після укладення спеціального інвестиційного договору (та внесення відомостей про договір до реєстру інвестиційних проектів зі значними інвестиціями) та саме в інвестиційному договорі з Кабінетом Міністрів України узгоджується перелік товарів, що буде ввезено на територію України та до яких буде застосовано податкову пільгу з ПДВ.
Крім цього, Закон встановлює, що у випадку нецільового використання товарів або дострокового припинення спеціального інвестиційного договору, інвестор зі значними інвестиціями зобов’язаний сплатити, окрім податкових зобов’язань з ПДВ, що мали бути сплачені при ввезені, ще пеню відповідно до норм ПК України.
2. Звільнення від податку на прибуток підприємств
До 01 січня 2035 року інвестори, які є стороною спеціального інвестиційного договору, звільняються від оподаткування податком на прибуток підприємств, за умови, що цей прибуток отримано в результаті виконання такого договору.
Звільнення інвестора від податку на прибуток може застосовуватися протягом п’яти років та не раніше дати введення в експлуатацію об’єкта інвестиційного проекту. Для звільнення інвестор подає до контролюючого органу за місцем своєї реєстрації заяву у довільній формі про використання права на застосування звільнення.
Обов’язковою умовою для застосування звільнення від податку на прибуток є виконання інвестором зі значними інвестиціями своїх зобов’язань за спеціальним інвестиційним договором.
Пільги не застосовуються до контрольованих операцій, здійснюваних інвестором у рамках інвестиційного проекту. Закон передбачає визначення окремого об’єкта оподаткування та застосування до нього загальної ставки податку.
3. Пільга щодо земельного податку
Крім того, Закон дозволяє органам місцевого самоврядування до 01 січня 2035 року зменшувати ставки земельного податку та орендну плату за землю державної та комунальної власності або звільняти від сплати земельного податку за земельні ділянки, що використовуються в межах реалізації інвестиційних проектів зі значними інвестиціями.
Закон також встановлює обмеження для отримання податкових пільг у межах загального обсягу надання державної підтримки. Таким чином, у випадку досягнення обсягу державної підтримки, визначеного умовами спеціального інвестиційного договору, застосування податкових пільг припиняється, а інвестор сплачує податки в загальному порядку.
Звертаємо Вашу увагу на те, що наведений вище коментар не є консультацією і пропонується з інформаційною метою. В конкретних ситуаціях рекомендується отримання повної фахової консультації.
З повагою,
МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ
Документи під час податкової перевірки VS докази у податкових спорах
122
Олександр Мінін та Юлія Кривомаз виступили на XIV Податковому форумі АПУ
48
Додатковий капітал у ТОВ: тепер простіше чи складніше для цілей оподаткування?
697
Утричі менше нарахувань та скасоване ППР: перемога нашої команди для міжнародної агрокомпанії
231
Звернення податківців за кордон: ризики оподаткування за операціями з нерезидентами
805
Документи від ТЦК, податкової чи митниці, направлені поштою, проте фактично не вручені: як це може створювати проблеми для (НЕ)отримувача
1776
Багатостороння угода компетентних органів про автоматичний обмін звітами в розрізі країн набрала чинності для України: наслідки для учасників МГК в Україні
949
Дотримання режиму експортного забезпечення під час митного оформлення: рух проти вітру
2572
Повторна криміналізація контрабанди товарів: добре забуте старе
1829
Де знайти СПРАВЖНІЙ закон? АБО
Як встановити дійсні норми Податкового кодексу на певний момент часу?
1662
Олександр Мінін виступив на ХІІ Податковому форумі АПУ
1074
Чи може платник податків надати в суд документи, які не були надані податковому органу, та на якій підставі суд може не враховувати ці документи?
4774
Прокоментувати







