+ Слово має бути в результатах пошуку. - Видалення слова з результатів пошуку. * Слово починається/закінчується на текст перед/після символу. ""Пошук слів у складі фрази.

 

З 8-го квітня притягнення до відповідальності за порушення митних правил можна оскаржувати в судах усіх інстанцій

27 квітня, 2015 Інформаційні листи

8 квітня 2015 року Конституційний Суд України виніс рішення № 3-рп/2015 у справі № 1-6/20151 (далі – «Рішення № 3-рп/2015»), яким визнав неконституційними положення частини 2 статті 171-2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Нагадаємо, вказаною нормою кодексу було закріплено, що рішення місцевого загального суду як адміністративного суду у справах з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб’єктів владних повноважень щодо притягнення до адміністративної відповідальності є остаточним і оскарженню не підлягає.

Йдеться про доволі суттєвий об’єм спорів, до яких належать, наприклад, спори з митними органами у справах про порушення митних правил. Санкції за такими порушеннями можуть сягати мільйонів гривень (наприклад, ст. 485 Митного кодексу України встановлює відповідальність за дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру у вигляді штрафу в розмірі 300 відсотків несплаченої суми митних платежів).

До вказаного Рішення Конституційного Суду України № 3-рп/2015 особа була позбавлена можливості оскаржити незаконне рішення суду першої інстанції та була зобов’язана сплатити визначений митним органом штраф, якщо не вийшло переконати суд першої інстанції. Зрозуміло, що залишати питання застосування цих санкцій на цілковитий розсуд суду 1-ї інстанції в сучасних реаліях правосуддя України було, м’яко кажучи, незваженим кроком законодавця.

Очевидно, що така ситуація була грубим порушенням таких основних конституційних принципів, як: верховенства права; права на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади; забезпечення права на апеляційне та касаційне оскарження; недопустимості звуження змісту існуючих прав та інших.

Тому, нарешті, Рішенням № 3-рп/2015 Конституційний Суд України визнав неконституційними положення частини 2 статті 171-2 Кодексу адміністративного судочинства України, які забороняли оскарження такого роду рішень суду. А отже, відповідно до частини 2 статті 152 Конституції України такі положення втратили чинність та не підлягають застосуванню.

Таким чином, з 8 квітня 2015 року рішення місцевого загального суду як адміністративного суду у справах з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб’єктів владних повноважень щодо притягнення до адміністративної відповідальності, можуть бути оскаржені в апеляційному та касаційному порядку, а також переглянуті Верховним Судом України за загальними правилами адміністративного судочинства.

З повним текстом Рішення Конституційного суду України від 8 квітня 2015 року можна ознайомитися на сайті Конституційного суду України за посиланням.

Звертаємо Вашу увагу на те, що наведений вище коментар не є консультацією і пропонується з інформаційною метою. В конкретних ситуаціях рекомендується отримання повної фахової консультації.

Примітки:

1Рішення Конституційного Суду України від 08.04.2015 р. № 3-рп/2015 у справі за конституційним поданням Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень частини другої статті 171-2 Кодексу адміністративного судочинства України.

З повагою,

© WTS Consulting LLC, 2015

Перегляди 2452

МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ

Спори щодо митної вартості: огляд свіжих рішень Верховного Суду 15 квітня, 2021    1593

Авторизовані економічні оператори (АЕО): хто може отримати цей статус? 14 січня, 2020    2186

Оновлення процедури митного оформлення за законом щодо авторизованих економічних операторів 16 грудня, 2019    966

Верховний Суд легітимізував транзитні автомобілі на єврономерах? 23 жовтня, 2018    2134

«У держави відсутня відповідальність за все, що вона робить» (інтерв’ю партнерів КМ Партнери для Юридичної Газети) 21 червня, 2018    3957

Контролери без повноважень, або до чого призводять евфемізми у законотворчості (митний пост-аудит зараз незаконний?) 20 березня, 2018    1123

Винагорода експедитора-резидента та митна вартість. Включати чи не включати – ось в чому питання. Чи вже не питання? 24 липня, 2017    3051

Що варто зробити з митною cистемою України? 27 червня, 2017    1505

Проект змін до Порядку включення роялті/ліцензійних платежів в митну вартість. Що нового? 21 червня, 2017    1459

Ваші товари можуть завозити на окуповані території України з інших країн? Готуйтеся до зупинення ЗЕД в Україні 26 травня, 2017    1749

Режим переробки на митній території України: час провести «краш-тест» обраної моделі роботи за цим режимом? 18 травня, 2017    1778

Трансфертне ціноутворення та митна оцінка: точки дотику та як їх використати бізнесу 10 березня, 2017    5906

Прокоментувати