Набрали чинності критерії блокування податкових накладних та порядок роботи комісії ДФС
У продовження низки оглядів на тему блокування податкових накладних «Блокування реєстрації податкових накладних або нереальні господарські операції «по-новому»?» та «Липень уже «не за горами», а критерії зупинення реєстрації податкових накладних усе ще в проекті», ділимося з Вами останньою інформацією по цій темі.
20 червня 2017 року набрав чинності1 Наказ Міністерства фінансів України від 13.06.2017 р. № 5672, яким затверджено критерії блокування податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – «ЄРПН») та перелік необхідних для реєстрації документів. То ж принаймні розуміння, чого чекати з 1 липня вже є.
Тож, які податкові накладні будуть перевірятися та в яких випадках будуть блокуватися, розглянемо нижче.
Як і очікувалось, не перевірятимуться податкові накладні, що відповідають одній із чотирьох ознак, вказаних нижче:
- ПН, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;
- обсяг постачання в зареєстрованих платником ПН/РК у поточному місяці становить менше ніж 500 тис. грн, а керівник такого платника займає аналогічну посаду не більше ніж у 3-х платників податків;
- ПН/РК, складені платником (та його відокремленими підрозділами), який сплатив у 2016 році ЄСВ, а також податків і зборів (крім ПДВ, сплаченого при імпорті товарів) на суму понад 5 млн грн (діє до 01.01.2018 р.);
- ПН/РК, складені платником, у якого відношення ∑ сплаченого ЄСВ, податків та зборів (крім ПДВ при імпорті товарів) протягом останніх 12 місяців до загальної ∑ постачання товарів/послуг, що оподатковуються ПДВ за ставкою 7 або 20%, зазначеного в зареєстрованих ПН/РК за останні 12 місяців становить понад 0,05 (податкове навантаження 5 %) та ∑ ПДВ в ПН/РК, зареєстрованих у поточному місяці (з урахуванням ПН, поданої на реєстрацію), не перевищує найбільшу місячну ∑ ПДВ в ПН, зареєстрованих протягом останніх 12 місяців, помножену на 1,3 (контроль за т.зв. «стрибками», що властиві фіктивним підприємствам).
Таким чином, у випадку відповідності хоча б за одною ознакою, виходячи із зафіксованого в Наказі Міністерства фінансів України від 13.06.2017 р. № 567, хвилюватись за блокування податкової накладної не варто. При цьому з огляду на автоматичність роботи програмного забезпечення, ми б не виключали можливості певних технічних збоїв чи негараздів.
Якщо ж податкова накладна не відповідає жодній із чотирьох ознак, така накладна проходить перевірку на наступні критерії:
I. Обсяг постачання товару/послуги в ПН, що реєструється, у 1,5 рази більше залишку різниці обсягу постачання цього товару за ЗарНакл з 01.01.2017 р. та обсягу придбання/імпорту цього товару з 01.01.2017 р. за отриманими ЗарНакл та митними деклараціями;
та у такому залишку понад 75% товарів з кодами згідно УКТЗЕД (які затверджуються ДФС за погодженням з Міністерством фінансів України) та відсутність такого товару/послуги в інформації, поданій платником податку3;
та ∑ ПДВ ЗарНакл (що відповідають цьому критерію) в звітному періоді (з урахуванням поданої ПН/РК) > середньомісячної за останні 12 місяців ∑ ЄСВ сплаченого та ∑ податків та зборів (ця додаткова умова зазначена окремо від критеріїв, але фактично є ще однією складовою цього критерію);
II. Відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб’єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією).
Як бачимо, залишилось лише два критерії блокування податкових накладних. При цьому питань до критеріїв, на жаль, не поменшало. Детальніше щодо спірних питань у наших оглядових листах «Липень уже «не за горами», а критерії зупинення реєстрації податкових накладних усе ще в проекті» та «Блокування реєстрації податкових накладних або нереальні господарські операції «по-новому»?».
Далі нагадаємо, що у разі якщо податкову накладну за одним із критеріїв буде заблоковано, платнику пропонується проходити наступну процедуру розблокування податкової накладної:
- протягом 365 календарних днів подати пояснення та документи (до слова, у порівнянні з проектом перелік документів доповнено документами, що підтверджують повноваження осіб, які отримують продукцію від імені платника);
- протягом 5 днів з моменту отримання документів та письмових пояснень комісія ДФС приймає рішення щодо реєстрації або відмови у реєстрації податкової накладної в ЄРПН (порядок роботи такої комісії вже також затверджений у Наказі Міністерства фінансів України від 13.06.2017 р. № 5664);
- у випадку відмови у реєстрації податкової накладної в ЄРПН – платник може оскаржити рішення комісії ДФС в адміністративному або судовому порядку.
Звертаємо Вашу увагу на те, що наведений вище коментар не є консультацією і пропонується з інформаційною метою. В конкретних ситуаціях рекомендується отримання повної фахової консультації.
Примітки:
1Накази Міністерства фінансів України від 13.06.2017 р. № 566 та № 567 були опубліковані в «Офіційному віснику України» від 20.06.2017 р. № 48, за посиланням.
2Наказ Міністерства фінансів України «Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» від 13.06.2017 р. № 567, за посиланням та для зручності додається.
3Йдеться про таблицю за формою встановленою в Додатку до Наказу Міністерства фінансів України від 13.06.2017 р. № 567, з інформацією, яка відображає специфіку господарської діяльності платника за кожним видом економічної діяльності окремо.
4Наказ Міністерства фінансів України «Про затвердження Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації» від 13.06.2017 р. № 566, за посиланням та для зручності додається.
З повагою,
МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ
З 2022 року набули чинності нові правила оподаткування ПДВ
Велика Палата ВС оголосила перерву у справі
про стягнення бюджетного відшкодування ПДВ
Ухвала Великої Палати Верховного Суду від 03 вересня 2018 року про прийняття справи № 826/7380/15 до розгляду
Ухвала Верховного Суду щодо передачі на розгляд Великої Палати справи про повернення бюджетного відшкодування ПДВ
Як позбутися проблем з відшкодуванням ПДВ, і не тільки
«У держави відсутня відповідальність за все, що вона робить» (інтерв’ю партнерів КМ Партнери для Юридичної Газети)
Рішення у справі «Сєрков проти України»
В Україні почав діяти Порядок розстрочення ПДВ під час імпорту обладнання для власного виробництва
Індивідуальна податкова консультація ДФС «Про порядок визначення звичайних цін» від 12.06.2017 р.
Традиційні податкові подарунки «під ялинку»
Новий суспільний договір з ПДВ
«Звільнення» від ПДВ для експорту сої, соняшнику, ріпаку можна не застосовувати?