Кабінет Міністрів України скасував Постанову № 724 «Про використання у системі управління ризиками орієнтовних показників митної вартості товарів»
Постановою № 686 від 5 жовтня 2016 року1 Уряд визнав такою, що втратила чинність, Постанову Кабінету Міністрів України № 724 від 16 вересня 2015 року «Про використання у системі управління ризиками орієнтовних показників митної вартості товарів» (далі – «Постанова № 724»).
Нагадаємо, що Постановою № 724 було запроваджено використання у системі управління ризиків єдиних орієнтовних показників митної вартості товарів для імпортних операцій. З цією метою було сформовано перелік товарів, для яких визначено «орієнтовні показники» у розрізі (а) товарних підкатегорій згідно з УКТЗЕД і (б) країн походження, розраховано їх середньозважену митну вартість за 6 місяців та на основі такого переліку сформовано орієнтовні показники митної вартості. Детальніше про дану Постанову в нашому інформаційному листі «Постанова КМУ № 724: орієнтовні показники митної вартості – нові проблеми для імпорту».
Як зазначається, таке рішення про скасування було прийняте задля вирішення проблем, з якими почали стикатись суб’єкти господарювання на етапі здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів під час їх переміщення через митний кордон України після набуття чинності вищезазначеною Постановою № 724. Зокрема, так і не був до кінця визначений алгоритм розрахунку орієнтовних показників, які б враховували, наприклад, можливе відхилення митної вартості товару у зв’язку з наданням знижок оптовим покупцям, варіативність митної вартості товарів навіть в межах однієї товарної підкатегорії тощо.
Остання численна судова практика, що стосується питань визначення митної вартості товарів, які переміщуються через державний кордон України, показує, що часто митниці застосовували Постанову № 724 саме в якості підстави для коригування митної вартості товарів до рівня ідентичних (подібних) товарів, дані про які містились у системі управління ризиками. Проте судами підтверджено, що таке самостійне визначення митним органом митної вартості товарів суперечило, насамперед, нормам Митного кодексу України. Наприклад, в Ухвалі Харківського апеляційного адміністративного суду від 02 червня 2016 року у справі № 820/357/162 судом було зазначено, що:
Такий же висновок про відсутність підстав для коригування митної вартості товару, враховуючи лише дані системи аналізу та управління ризиками щодо подібних (аналогічних) товарів, міститься і в Ухвалі ВАСУ від 24 березня 2016 року у справі № К/800/10802/153. Колегія суддів зазначила, що:
Вищенаведена судова практика доводить, що скасування дії Постанови № 724 є виправданим кроком Уряду.
Звертаємо Вашу увагу на те, що наведений вище коментар не є консультацією і пропонується з інформаційною метою. В конкретних ситуаціях рекомендується отримання повної фахової консультації.
Примітки:
1 Постанова № 686 від 5 жовтня 2016 року.
2 Ухвала Харківського апеляційного адміністративного суду від 02 червня 2016 року у справі № 820/357/16.
3 Ухвала ВАСУ від 24 березня 2016 року у справі № К/800/10802/15.
З повагою,
МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ
Спори щодо митної вартості: огляд свіжих рішень Верховного Суду
Авторизовані економічні оператори (АЕО): хто може отримати цей статус?
Оновлення процедури митного оформлення за законом щодо авторизованих економічних операторів
Верховний Суд легітимізував транзитні автомобілі на єврономерах?
«У держави відсутня відповідальність за все, що вона робить» (інтерв’ю партнерів КМ Партнери для Юридичної Газети)
Контролери без повноважень, або до чого призводять евфемізми у законотворчості (митний пост-аудит зараз незаконний?)
Винагорода експедитора-резидента та митна вартість. Включати чи не включати – ось в чому питання. Чи вже не питання?
Що варто зробити з митною cистемою України?
Проект змін до Порядку включення роялті/ліцензійних платежів в митну вартість. Що нового?
Ваші товари можуть завозити на окуповані території України з інших країн? Готуйтеся до зупинення ЗЕД в Україні
Режим переробки на митній території України: час провести «краш-тест» обраної моделі роботи за цим режимом?
Трансфертне ціноутворення та митна оцінка: точки дотику та як їх використати бізнесу