+ Слово має бути в результатах пошуку. - Видалення слова з результатів пошуку. * Слово починається/закінчується на текст перед/після символу. ""Пошук слів у складі фрази.

 

PPO: що нового?

08 липня, 2015 Інформаційні листи

Для платників єдиного податку

Як відомо, до 2015 року всі платники єдиного податку І-ІІІ груп були звільненні від обов’язку застосовувати РРО¹.

З 2015 року згідно зі змінами, внесеними Законом України №71-VIII від 28 грудня 2014 року, могли не застосовувати РРО наступні платники єдиного податку (п. 296.10 Податкового кодексу):

  • всі платники єдиного податку І групи;
  • платники ІІ і ІІІ (лише фізичні особи-підприємці) груп при здійсненні діяльності на ринках, при продажу товарів дрібнороздрібної торговельної мережі через засоби пересувної мережі.

Із зазначеного вбачається, що з 2015 року преференційний режим щодо застосування РРО було встановлено для суб’єктів, які торгують на ринках та через засоби пересувної мережі.

Водночас, відповідно до п. 6. ст. 9 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – «Закон про РРО»), зазначене правило не поширюється на юридичних осіб – платників єдиного податку ІІІ групи. Таким чином, юридичні особи – платники єдиного податку ІІІ групи, якщо вони не підпадали під інші виключення, передбачені Законом про РРО, зобов’язані застосовувати РРО з 1 січня 2015 року.

Встановивши обов’язок для платників єдиного податку ІІ та ІІІ (фізичних осіб-підприємців) груп, які не торгували на ринках та через засоби пересувної мережі, застосовувати РРО, законодавець дав час таким платникам перейти на реєстратори. Так, платники єдиного податку ІІІ групи повинні були почати застосовувати РРО з 1 липня 2015 року, а платники єдиного податку ІІ групи – з 1 січня 2016 року².

Вже 1 липня 2015 року Верховна Рада України прийняла новий закон (законопроект № 1088 від 28.11.2014 року направлено на підпис Президенту України), яким звільнено від обов’язку застосовувати РРО платників єдиного податку ІІ та ІІІ груп (фізичних осіб-підприємців) незалежно від обраного ними виду діяльності, якщо протягом календарного року обсяг їх доходу не перевищує 1 млн гривень. Всі, в кого обсяг доходу більший, зобов’язані застосовувати РРО. Знову ж таки, зазначене правило поширюється виключно на фізичних-осіб підприємців. Юридичні особи – платники єдиного податку ІІІ групи під зазначене виключення не підпадають.

Для суб’єктів господарювання, які надають послуги

До 2015 року всі суб’єкти господарювання, які надавали послуги, не повинні були застосовувати РРО за умови, що такі суб’єкти проводили розрахунки у касі з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій³. Однак з 2015 року вищезазначеним Законом України № 71-VIII від 28 грудня 2014 року такі суб’єкти були виключені з переліку тих, які звільнені від застосування РРО. Тобто з 2015 року суб’єкти господарювання, які надають послуги, повинні застосовувати РРО (якщо вони не підпадають під інші виключення Закону про РРО).

Однак тут одразу варто звернути увагу, що тимчасово (до 1 липня 2015 року) всі суб’єкти господарювання, які надають послуги, були звільнені від санкцій за порушення вимог Закону про РРО, зокрема і незастосування РРО, за умови, що вони проводили розрахунки у касах з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею квитанцій⁴.

Відповідальність

Санкції за незастосовування РРО значні. Так, відповідно до п. 1 ст. 17 Закону про РРО, наразі передбачена відповідальність за непроведення розрахункових операцій через РРО з фіскальним режимом роботи у наступних розмірах:

  • 1 гривня – якщо порушення вчинене вперше;
  • 100 відсотків вартості проданих з порушеннями товарів (послуг) – якщо порушення вчинене вдруге;
  • у 5-кратному розмірі вартості проданих з порушеннями товарів (послуг) – за кожне наступне вчинене порушення.

Варто сказати, що 5-кратний штраф був скасований новим законом, прийнятим 1 липня 2015 року (законопроект № 1088 від 28.11.2014 року, про який йдеться вище). Також зазначеним законом встановлено, що штраф у розмірі 100 відсотків вартості проданих з порушеннями товарів (послуг) застосовується за кожне наступне вчинене порушення, а не як раніше – за друге вчинене порушення. Однак поки що такий закон не набрав чинності. Тому чинними є вказані штрафи, передбачені п. 1 ст. 17 Закону про РРО.

Також хочемо зазначити, що питання тлумачення поняття «вчинення порушення вперше», «вдруге» є суперечливим. Чи вважається, що кожна операція, непроведена через РРО, є окремим порушенням, а відтак вже наступний розрахунок з покупцем без застосування РРО вважатиметься порушенням, вчиненим вдруге? Чи вважається, що сам факт незастосування РРО протягом певного періоду, виявлений контролюючим органом, є порушенням, вчиненим вперше? А відтак порушення, вчинене вдруге – це вдруге зафіксований контролюючим органом факт незастосування РРО протягом певного періоду.

Так от, органи фіскальної служби у своїх листах неодноразово наполягали на тому, що кожне незастосування РРО під час продажу товарів (наданні послуг) є окремим порушенням, тобто наступне незастосування РРО чи невидача чеку при продажу товару (наданні послуг) буде вважатися вдруге вчиненим порушенням. Це означає, що за наступну операцію, проведену без застосування РРО, буде вже застосовуватися штраф у розмірі 100%, а за кожну наступну операцію – 500% вартості проданих товарів (наданих послуг).

Варто сказати, що є судова практика, яка підтримує таку позицію контролюючих органів з приводу тлумачення «вперше» та «вдруге» вчинених порушень, в тому числі є така практика Вищого адміністративного суду України.

Звертаємо Вашу увагу на те, що наведений вище коментар не є консультацією і пропонується з інформаційною метою. В конкретних ситуаціях рекомендується отримання повної фахової консультації.

Примітки:

¹П. 296.10 Податкового кодексу у редакції відповідно до Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності» від 4 листопада 2011 року N 4014-VI.

²Абз. 6-8 п. 1 розділу «Прикінцеві положення» Закону № 71-VIII від 28 грудня 2014 року.

³П. 1 ст. 9 Закон про РРО.

П. 9 Прикінцевих положень Закону про РРО.

З повагою,

© WTS Consulting LLC, 2015

Перегляди 1718

МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ

КМ Партнери захистила інтереси МЕТРО КЕШ ЕНД КЕРІ УКРАЇНА у Конституційному Суді України на підтвердження права на повернення переплат з місцевих податків на території АТО 07 червня, 2019    1830

Хто визначає нормативну грошову оцінку (НГО) земель за межами населених пунктів? 19 лютого, 2019    1550

Власникам нерухомості в Києві: податок на майно – за якою ставкою платити? 13 лютого, 2019    1195

Нова нормативна грошова оцінка земель за межами населених пунктів з 01 січня 2019 року – міф чи реальність? 11 лютого, 2019    2160

Рішення Арбітражного суду міста Москви від 14 листопада 2018 року 27 грудня, 2018    932

Виплата дивідендів платниками єдиного податку 4 групи: зміни з 01 січня 2018 року 12 січня, 2018    1104

Традиційні податкові подарунки «під ялинку» 05 січня, 2018    1569

Транспортний податок як школа місцевих податків (за крок до визнання неконституційним) 15 серпня, 2017    3383

Постанова Конституційного Суду РФ від 02 липня 2013 року 15 серпня, 2017    3135

Ухвала Вищого адміністративного суду від 29 травня 2017 року 14 серпня, 2017    1989

Повернення переплат з податку на майно, яке знаходиться в зоні проведення АТО 07 серпня, 2017    7767

Сільгоспвиробники на єдиному податку – тільки для своїх? 27 червня, 2017    2110

Прокоментувати