Інспекційні відвідування виключно на підставі Конвенцій МОП № 81 чи № 129. Чи правомірні?
Конвенція Міжнародної організації праці № 81 1947 р. про інспекцію праці у промисловості й торгівлі (далі – Конвенція № 81), а також Конвенція Міжнародної організації праці № 129 1969 р. про інспекцію праці в сільському господарстві (далі – Конвенція № 129) були ратифіковані Україною ще в 2004 р.
Саме на їх основі свого часу було розроблено Постанову Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 р. № 295 «Деякі питання реалізації статті 259 Кодексу законів про працю та статті 34 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”» (далі – Постанова № 295), яка визначала детальний порядок та підстави проведення інспекційних відвідувань інспекторами праці. Як ми писали раніше, ця Постанова 14.05.2019 р. була визнана нечинною судом.
21.08.2019 р. Кабінет Міністрів України прийняв Постанову № 823 «Деякі питання здійснення державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю» (далі – Постанова № 823), якою затвердив новий Порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю. Постанова № 823 була опублікована в газеті «Урядовий кур’єр» 30.08.2019 р., тому з цієї дати офіційно набрала чинності.
Тут хочемо звернути увагу, що визнання нечинною Постанови № 295 та відсутність до 30.08.2019 р. нового Порядку контролю не зупинило Держпраці та її територіальні органи від спроб провести інспекційні відвідування. У цей проміжок часу вони приходили до суб’єктів господарювання з направленнями на проведення інспекційних відвідувань, посилаючись, правда, вже не на Постанову № 295, а на Конвенції МОП № 81 та № 129 як такі, що нібито давали їм підстави проводити інспекційні відвідування з питань додержання законодавства про працю, незважаючи на нечинність Постанови № 295.
Спробуємо розібратися, наскільки це правомірно.
Цей матеріал буде актуальним для розуміння сфери дії Конвенцій МОП № 81 та № 129, в яких випадках вони підлягають застосуванню до інспекційних відвідувань, а також для тих суб’єктів господарювання, до яких у період з 14.05.2019 р. по 30.08.2019 р. приходили з інспекційними відвідуваннями. Новий порядок контролю, затверджений Постановою № 823, ми проаналізуємо в окремому оглядовому листі.
1. ...
Повний текст статті доступний лише передплатникам сайту.
МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ
Норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю – нові правила з 2026 року
249
Квота працевлаштування осіб з інвалідністю для представництв: чи визначилися суди?
428
І Верховний Суд помиляється – безпідставне застосування терміну «роботодавець» у сфері виконання нормативу робочих місць для осіб з інвалідністю
876
Про деякі зміни організації трудових відносин в умовах воєнного стану: прийнято новий закон
2389
Відповідач без адміністративної процесуальної правосуб’єктності – не відповідач
662
Звільнення за порушення умов роботи з конфіденційною інформацією
947
Зміни щодо стягнення адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу працевлаштування осіб з інвалідністю
922
Ведення військового обліку: що потрібно знати роботодавцю (оновлено станом на 14.08.2024 р.)
7449
Закон про відпустки та інші питання трудового законодавства: положення по-новому
6022
ТОП-7 аргументів у спорі з Фондом соціального захисту інвалідів
6258
ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПОРУШЕННЯ ПРАВИЛ ВІЙСЬКОВОГО ОБЛІКУ ТА ЗАКОНОДАВСТВА ПРО ОБОРОНУ, МОБІЛІЗАЦІЙНУ ПІДГОТОВКУ ТА МОБІЛІЗАЦІЮ
7127
Інструкція дій при перевірках стану військового обліку
1795
Прокоментувати







