Інспекційні відвідування виключно на підставі Конвенцій МОП № 81 чи № 129. Чи правомірні?
Конвенція Міжнародної організації праці № 81 1947 р. про інспекцію праці у промисловості й торгівлі (далі – Конвенція № 81), а також Конвенція Міжнародної організації праці № 129 1969 р. про інспекцію праці в сільському господарстві (далі – Конвенція № 129) були ратифіковані Україною ще в 2004 р.
Саме на їх основі свого часу було розроблено Постанову Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 р. № 295 «Деякі питання реалізації статті 259 Кодексу законів про працю та статті 34 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”» (далі – Постанова № 295), яка визначала детальний порядок та підстави проведення інспекційних відвідувань інспекторами праці. Як ми писали раніше, ця Постанова 14.05.2019 р. була визнана нечинною судом.
21.08.2019 р. Кабінет Міністрів України прийняв Постанову № 823 «Деякі питання здійснення державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю» (далі – Постанова № 823), якою затвердив новий Порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю. Постанова № 823 була опублікована в газеті «Урядовий кур’єр» 30.08.2019 р., тому з цієї дати офіційно набрала чинності.
Тут хочемо звернути увагу, що визнання нечинною Постанови № 295 та відсутність до 30.08.2019 р. нового Порядку контролю не зупинило Держпраці та її територіальні органи від спроб провести інспекційні відвідування. У цей проміжок часу вони приходили до суб’єктів господарювання з направленнями на проведення інспекційних відвідувань, посилаючись, правда, вже не на Постанову № 295, а на Конвенції МОП № 81 та № 129 як такі, що нібито давали їм підстави проводити інспекційні відвідування з питань додержання законодавства про працю, незважаючи на нечинність Постанови № 295.
Спробуємо розібратися, наскільки це правомірно.
Цей матеріал буде актуальним для розуміння сфери дії Конвенцій МОП № 81 та № 129, в яких випадках вони підлягають застосуванню до інспекційних відвідувань, а також для тих суб’єктів господарювання, до яких у період з 14.05.2019 р. по 30.08.2019 р. приходили з інспекційними відвідуваннями. Новий порядок контролю, затверджений Постановою № 823, ми проаналізуємо в окремому оглядовому листі.
1. ...
Повний текст статті доступний лише передплатникам сайту.
МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ
І Верховний Суд помиляється – безпідставне застосування терміну «роботодавець» у сфері виконання нормативу робочих місць для осіб з інвалідністю
453
Про деякі зміни організації трудових відносин в умовах воєнного стану: прийнято новий закон
1682
Відповідач без адміністративної процесуальної правосуб’єктності – не відповідач
494
Звільнення за порушення умов роботи з конфіденційною інформацією
507
Зміни щодо стягнення адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу працевлаштування осіб з інвалідністю
787
Ведення військового обліку: що потрібно знати роботодавцю (оновлено станом на 14.08.2024 р.)
6461
Закон про відпустки та інші питання трудового законодавства: положення по-новому
4434
ТОП-7 аргументів у спорі з Фондом соціального захисту інвалідів
5905
ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПОРУШЕННЯ ПРАВИЛ ВІЙСЬКОВОГО ОБЛІКУ ТА ЗАКОНОДАВСТВА ПРО ОБОРОНУ, МОБІЛІЗАЦІЙНУ ПІДГОТОВКУ ТА МОБІЛІЗАЦІЮ
6109
Інструкція дій при перевірках стану військового обліку
1599
Інструкція дій при перевірках Державною службою з питань праці дотримання законодавства про працю
910
Норматив робочих місць для осіб з інвалідністю: чи мають дотримуватися відокремлені підрозділи іноземних юридичних осіб?
4011
