Карантин у Києві: заборона масових заходів та інші обмеження, запроваджені Київською міською радою
Оновлення! «Карантин у Києві: нові обмежувальні заходи та заборони», «Нові обмеження, введені Кабінетом Міністрів України для запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19».
Повідомляємо, що з 00 год. 00 хв. 12 березня 2020 року з метою попередження розповсюдження нової коронавірусної інфекції (COVID-19) на території міста Києва встановлений ряд обмежень на проведення масових заходів.
Не всі інформаційні ресурси можуть транслювати сутність обмежень коректно, тому радимо ознайомитись з першоджерелом на офіційній сторінці Київської міської ради (Протокол засідання Постійної комісії з питань техногенно екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 11 березня 2020 року № 9).
У цьому матеріалі пропонуємо сконцентруватися на ключовій забороні, яка сформульована наступним чином:
«…забезпечити обмеження проведення масових заходів на території м. Києва (більше 60 осіб), до участі в заходах допускати лише осіб, які пройшли термометрію».
Це формулювання може бути дуже широко трактовано:
1-й варіант тлумачення
Є два окремих правила:
- забезпечити обмеження проведення масових заходів на території м. Києва (більше 60 осіб);
- до участі в заходах допускати лише осіб, які пройшли термометрію.
Тобто запроваджене загальне «обмеження проведення» всіх заходів, учасниками яких може бути більше 60 осіб. У свою чергу, для зібрань із кількістю учасників 60 або менше необхідне проходження термометрії.
Але достеменно не зрозуміло, що означає «обмеження проведення» – це повна заборона чи ні? Також є питання стосовно правила про термометрію, на якому нижче ми зупинимось детальніше.
2-й варіант тлумачення
Є одне правило про обмеження проведення масових заходів на більше 60 осіб, яке полягає у тому, що в такому разі необхідно проводити термометрію. За такого тлумачення можна вважати, що немає повної заборони на проведення заходів із кількістю учасників більше 60 осіб.
Звісно, ми здогадуємося, що йшлося все ж таки саме про повне обмеження заходів на більше ніж 60 осіб, але саме правило, на жаль, допускає навіть такий варіант прочитання.
Незрозуміла термометрія
Є сумніви в однозначному розумінні правила «допускати лише осіб, які пройшли термометрію». Нижче основні запитання, які у нас виникли:
- Хто має проводити термометрію (організатори заходу, лікарі, учасники заходу самостійно)?
- Коли термометрія має проводитись (у день заходу, безпосередньо перед його початком, під час проведення)?
- Якими пристроями її варто проводити?
- Яким має бути результат проведеної термометрії?
- На підставі якої інформації за результатами термометрії організатори заходу мають ухвалювати певні рішення?
На даний час формулювання не передбачає наслідків для будь-якого результату проведеної термометрії. Тобто навіть якщо виявлено підвищену температуру, формально правило вважається виконаним незалежно від того, чи допущена така особа до участі у заході.
Протокол виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) містить також інші нечіткі формулювання, визначитись з виконанням яких можна тільки опираючись на здоровий глузд. Це стосується, наприклад, визначення понять «розважальний центр», «розважальні зони», а також розуміння того, що означає «обмежити проведення спортивних заходів».
Leges intellegi ab omnibus debent (закони повинні бути зрозумілі кожному)
Особливо простими мають бути правила в таких ситуаціях, як зараз, коли завданням є попередити розповсюдження нової інфекції, а також є ризик паніки населення. Такі правила повинні бути написані не для юристів та інших професіоналів у певній сфері, а для широкого загалу. Проте, на жаль, формулювання карантинних обмежень відкривають простір для маніпуляцій, а тому можуть не досягти мети санітарних та протиепідемічних заходів.
Принаймні на національному рівні заборона сформульована дещо зрозуміліше (Постанова Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року № 211):
«…[заборонити] проведення всіх масових заходів, у яких бере участь понад 200 осіб, крім заходів, необхідних для забезпечення роботи органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Спортивні заходи дозволяється проводити без участі глядачів (уболівальників)».
Таким чином, у будь-якому варіанті тлумачення місцевих правил (стосовно 60 осіб) залишається загальне обмеження участі в заходах понад 200 осіб.
Звертаємо Вашу увагу на те, що наведений вище коментар не є консультацією і пропонується з інформаційною метою. В конкретних ситуаціях рекомендується отримання повної фахової консультації.
З повагою,
МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ
Закон № 731-IX: карантин тепер не є безумовною підставою для поновлення/продовження процесуальних строків
Повідомлення про надзвичайні заходи у сфері трудового законодавства в Україні, спричинені кризою Covid-19
Відповідальність за карантин: але не про 17 тис. грн штрафу для громадян, а про відповідальність високопосадовців за неправомірні обмеження для бізнесу та суспільства
Незаконність карантину в Україні
Що нового з карантинними обмеженнями?
Нові правила щодо орендної плати на період карантину
Заплутались із карантинними обмеженнями?
Обмеження права на свободу пересування в межах карантину
Уряд суттєво посилив карантинні заходи
Чи дійсно на період карантину скасована орендна плата (частина 2)?
Звільнення від ПДВ «заднім» числом: що робити?
Карантинні обмеження в Україні: ситуація на даний час