+ Слово має бути в результатах пошуку. - Видалення слова з результатів пошуку. * Слово починається/закінчується на текст перед/після символу. ""Пошук слів у складі фрази.

 

Карантин у Києві: заборона масових заходів та інші обмеження, запроваджені Київською міською радою

12 березня, 2020 Інформаційні листи

Оновлення! «Карантин у Києві: нові обмежувальні заходи та заборони», «Нові обмеження, введені Кабінетом Міністрів України для запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19».

Повідомляємо, що з 00 год. 00 хв. 12 березня 2020 року з метою попередження розповсюдження нової коронавірусної інфекції (COVID-19) на території міста Києва встановлений ряд обмежень на проведення масових заходів.

Не всі інформаційні ресурси можуть транслювати сутність обмежень коректно, тому радимо ознайомитись з першоджерелом на офіційній сторінці Київської міської ради (Протокол засідання Постійної комісії з питань техногенно екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 11 березня 2020 року № 9).

У цьому матеріалі пропонуємо сконцентруватися на ключовій забороні, яка сформульована наступним чином:

«…забезпечити обмеження проведення масових заходів на території м. Києва (більше 60 осіб), до участі в заходах допускати лише осіб, які пройшли термометрію».

Це формулювання може бути дуже широко трактовано:

1-й варіант тлумачення

Є два окремих правила:

  1. забезпечити обмеження проведення масових заходів на території м. Києва (більше 60 осіб);
  2. до участі в заходах допускати лише осіб, які пройшли термометрію.

Тобто запроваджене загальне «обмеження проведення» всіх заходів, учасниками яких може бути більше 60 осіб. У свою чергу, для зібрань із кількістю учасників 60 або менше необхідне проходження термометрії.

Але достеменно не зрозуміло, що означає «обмеження проведення» – це повна заборона чи ні? Також є питання стосовно правила про термометрію, на якому нижче ми зупинимось детальніше.

2-й варіант тлумачення

Є одне правило про обмеження проведення масових заходів на більше 60 осіб, яке полягає у тому, що в такому разі необхідно проводити термометрію. За такого тлумачення можна вважати, що немає повної заборони на проведення заходів із кількістю учасників більше 60 осіб.

Звісно, ми здогадуємося, що йшлося все ж таки саме про повне обмеження заходів на більше ніж 60 осіб, але саме правило, на жаль, допускає навіть такий варіант прочитання.

Незрозуміла термометрія

Є сумніви в однозначному розумінні правила «допускати лише осіб, які пройшли термометрію». Нижче основні запитання, які у нас виникли:

  • Хто має проводити термометрію (організатори заходу, лікарі, учасники заходу самостійно)?
  • Коли термометрія має проводитись (у день заходу, безпосередньо перед його початком, під час проведення)?
  • Якими пристроями її варто проводити?
  • Яким має бути результат проведеної термометрії?
  • На підставі якої інформації за результатами термометрії організатори заходу мають ухвалювати певні рішення?

На даний час формулювання не передбачає наслідків для будь-якого результату проведеної термометрії. Тобто навіть якщо виявлено підвищену температуру, формально правило вважається виконаним незалежно від того, чи допущена така особа до участі у заході.

Протокол виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) містить також інші нечіткі формулювання, визначитись з виконанням яких можна тільки опираючись на здоровий глузд. Це стосується, наприклад, визначення понять «розважальний центр», «розважальні зони», а також розуміння того, що означає «обмежити проведення спортивних заходів».

Leges intellegi ab omnibus debent (закони повинні бути зрозумілі кожному)

Особливо простими мають бути правила в таких ситуаціях, як зараз, коли завданням є попередити розповсюдження нової інфекції, а також є ризик паніки населення. Такі правила повинні бути написані не для юристів та інших професіоналів у певній сфері, а для широкого загалу. Проте, на жаль, формулювання карантинних обмежень відкривають простір для маніпуляцій, а тому можуть не досягти мети санітарних та протиепідемічних заходів.

Принаймні на національному рівні заборона сформульована дещо зрозуміліше (Постанова Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року № 211):

«…[заборонити] проведення всіх масових заходів, у яких бере участь понад 200 осіб, крім заходів, необхідних для забезпечення роботи органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Спортивні заходи дозволяється проводити без участі глядачів (уболівальників)».

Таким чином, у будь-якому варіанті тлумачення місцевих правил (стосовно 60 осіб) залишається загальне обмеження участі в заходах понад 200 осіб.

Звертаємо Вашу увагу на те, що наведений вище коментар не є консультацією і пропонується з інформаційною метою. В конкретних ситуаціях рекомендується отримання повної фахової консультації.

З повагою,

© WTS Consulting LLC, 2020

Перегляди 1294

МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ

Закон № 731-IX: карантин тепер не є безумовною підставою для поновлення/продовження процесуальних строків 04 серпня, 2020    22631

Повідомлення про надзвичайні заходи у сфері трудового законодавства в Україні, спричинені кризою Covid-19 13 травня, 2020    1198

Відповідальність за карантин: але не про 17 тис. грн штрафу для громадян, а про відповідальність високопосадовців за неправомірні обмеження для бізнесу та суспільства 13 травня, 2020    3277

Незаконність карантину в Україні 30 квітня, 2020    38132

Що нового з карантинними обмеженнями? 24 квітня, 2020    1239

Нові правила щодо орендної плати на період карантину 21 квітня, 2020    1126

Заплутались із карантинними обмеженнями? 10 квітня, 2020    1874

Обмеження права на свободу пересування в межах карантину 09 квітня, 2020    2375

Уряд суттєво посилив карантинні заходи 03 квітня, 2020    1655

Чи дійсно на період карантину скасована орендна плата (частина 2)? 03 квітня, 2020    3830

Звільнення від ПДВ «заднім» числом: що робити? 02 квітня, 2020    1347

Карантинні обмеження в Україні: ситуація на даний час 02 квітня, 2020    2451

Прокоментувати