Зміни щодо штрафів за порушення законодавства про працю. Чого очікувати?
12 грудня 2019 року Верховна Рада України прийняла Закон України «Про внесення змін до статті 265 Кодексу законів про працю України» № 1233 від 02 вересня 2019 року (далі – Закон), яким передбачається суттєве зменшення штрафів за порушення законодавства про працю та зміна порядку притягнення до відповідальності.
Закон поки що лише готується на підпис Президентові України. Однак вже найближчим часом можна очікувати на його підписання та набрання законної сили.
Серед основних змін:
1. Зменшення санкцій за порушення законодавства про працю
Для легшого сприйняття в таблиці порівнюємо, що було передбачено ст. 265 Кодексу законів про працю України (далі – КЗпП України), та що стало в результаті внесення змін:
Скорочення в таблиці:
МЗП – мінімальна заробітна плата, встановлена законом на момент виявлення порушення;
«*» – за кожного працівника, стосовно якого скоєно порушення.
2. Зміни щодо порядку притягнення до відповідальності
Змінами передбачається, що в разі сплати 50 % штрафу протягом 10 банківських днів із дня вручення відповідної постанови, така постанова вважається виконаною. Тобто, як розуміємо, решту 50 % штрафу сплачувати не потрібно (свого роду «знижка»).
Крім того, як виняток передбачено, що заходи щодо притягнення до відповідальності не застосовуються в разі виконання припису та усунення у визначені приписом строки порушень:
- строків виплати заробітної плати працівникам, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більш як за 1 місяць, виплату їх не в повному обсязі;
- недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці;
- недотримання гарантій та пільг працівникам, які залучаються до виконання обов’язків військової служби;
- інших вимог законодавства про працю.
Щодо решти передбачених ст. 265 КЗпП України порушень, заходи щодо притягнення до відповідальності застосовуються одночасно з винесенням припису, незалежно від факту усунення виявлених при проведенні перевірки порушень (зокрема, це стосується виявлення випадків незадекларованої праці, недопущення та створення перешкод у проведенні перевірки додержання законодавства про працю та з питань виявлення випадків незадекларованої праці, повторного порушення інших вимог законодавства про працю).
Звертаємо Вашу увагу на те, що наведений вище коментар не є консультацією і пропонується з інформаційною метою. В конкретних ситуаціях рекомендується отримання повної фахової консультації.
З повагою,
МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ
Ознаки наявності трудових відносин у законопроекті уряду
1028
Запитайте юриста: чи можуть відсторонити від роботи працівника, який контактував із хворим на COVID-19?
397
Розміри штрафів за порушення законодавства про працю у 2021 р.
390
Питання міграції та оподаткування під час пандемії COVID-19
485
Команда КМ Партнери успішно представила інтереси української мережі кінотеатрів
502
Запитайте юриста: за що працівник може вимагати відшкодування моральної шкоди?
1142
Повідомлення про надзвичайні заходи у сфері трудового законодавства в Україні, спричинені кризою Covid-19
570
Зміни щодо порядку накладення штрафів за порушення законодавства про працю
1333
Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників – обов’язковий або рекомендаційний?
1226
Що змінилося з прийняттям нового Порядку здійснення контролю за додержанням законодавства про працю?
1639
Інспекційні відвідування виключно на підставі Конвенцій МОП № 81 чи № 129. Чи правомірні?
628
Запитайте юриста: на яку матеріальну допомогу від роботодавця ви маєте право?
23005
