Прогрес ВАСУ в питанні транспортного податку

16 Червня, 2017 Інформаційні листи

Ми вже неодноразово описували позитивні тенденції ВАСУ в питанні незаконності нарахування транспортного податку на 2015 рік, серед іншого, у таких інформаційних листах:

  1. «Хороші тенденції ВАСУ з питання транспортного податку»;
  2. «ВАСУ про транспортний податок (третя спроба)»;
  3. «Суперечлива позиція Вищого адміністративного суду України щодо транспортного податку за 2015 рік».

У більшості випадків ВАСУ вважає, що цей податок не може нараховуватися протягом 2015 року, оскільки це порушуватиме принцип стабільності податкового законодавства та законний обов’язок місцевих рад встановити місцеві податки до 15.07.2014 р. При цьому нагадаємо, що обов’язок встановлювати транспортний податок саме рішеннями місцевих рад є специфікою місцевих податків до яких він відноситься.

Однак цього разу в Ухвалі ВАСУ від 31.05.2017 р. суд пішов ще далі, визнавши нарахування транспортного податку незаконним навіть без прив’язки до дати прийняття рішення місцевої ради.

ВАСУ встановив, що нарахування транспортного податку є незаконним у 2015 році лише тому, що сам закон, яким запроваджено цей податок, був прийнятий із порушенням принципу стабільності (п. 4.1.9 Податкового кодексу України). Зокрема, ідеться про Закон України від 28.12.2014 р. № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи».

Тобто мова йде про те, що принцип стабільності працює не лише стосовно рішень місцевих рад (як підзаконних актів), а й до законів, які приймає Верховна Рада України. І такий принцип переважає положення податкових законів, які передбачають набрання ними чинності без дотримання правила про 6 місяців.

Цікаво, що за такого підходу, транспортний податок не може нараховуватися ні протягом 2016 року, ні навіть протягом 2017 року, оскільки в обох випадках елементи транспортного податку (серед іншого, об’єкт та база оподаткування) були змінені законами без дотримання 6-місячного строку, встановленого п. 4.1.9 Податкового кодексу України. Деталі такої позиції можна знайти тут:

  1. щодо 2016 року – «Податок на розкіш мати легкове авто»;
  2. щодо 2017 року – «Знову про транспортний податок і не тільки».

Отже, продовжуємо спостерігати за розвитком практики в цьому напрямі та, серед іншого, за потенційною позицією оновленого Верховного Суду!

Звертаємо Вашу увагу на те, що наведений вище коментар не є консультацією і пропонується з інформаційною метою. В конкретних ситуаціях рекомендується отримання повної фахової консультації.

З повагою,

© WTS Consulting LLC, 2017

Перегляди 362

МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ

Транспортний податок як школа місцевих податків (за крок до визнання неконституційним) 15 Серпня, 2017    269

ВАСУ про транспортний податок (третя спроба) 28 Лютого, 2017    970

Знову про транспортний податок і не тільки 25 Січня, 2017    2293

Суперечлива позиція Вищого адміністративного суду України щодо транспортного податку за 2015 рік 18 листопада, 2016    1460

Визначення авто, які оподатковуються транспортним податком, – за ціною з ПДВ чи без? 27 Травня, 2016    1586

Податок на легкові автомобілі суперечить нормам СОТ? 27 Травня, 2016    849

Податок на розкіш мати легкове авто 11 Лютого, 2016    4860

На ті ж граблі: Навіщо депутати поспішали з прийняттям податку на нерухомість і на авто з великим двигуном? 22 Січня, 2015    920

Податок на нерухомість (щодо нововведень) і на «авто з великим двигуном» за законом не підлягає сплаті принаймні в 2015 році 08 Січня, 2015    3347

Прокоментувати