Прогрес ВАСУ в питанні транспортного податку
Ми вже неодноразово описували позитивні тенденції ВАСУ в питанні незаконності нарахування транспортного податку на 2015 рік, серед іншого, у таких інформаційних листах:
- «Хороші тенденції ВАСУ з питання транспортного податку»;
- «ВАСУ про транспортний податок (третя спроба)»;
- «Суперечлива позиція Вищого адміністративного суду України щодо транспортного податку за 2015 рік».
У більшості випадків ВАСУ вважає, що цей податок не може нараховуватися протягом 2015 року, оскільки це порушуватиме принцип стабільності податкового законодавства та законний обов’язок місцевих рад встановити місцеві податки до 15.07.2014 р. При цьому нагадаємо, що обов’язок встановлювати транспортний податок саме рішеннями місцевих рад є специфікою місцевих податків до яких він відноситься.
Однак цього разу в Ухвалі ВАСУ від 31.05.2017 р. суд пішов ще далі, визнавши нарахування транспортного податку незаконним навіть без прив’язки до дати прийняття рішення місцевої ради.
ВАСУ встановив, що нарахування транспортного податку є незаконним у 2015 році лише тому, що сам закон, яким запроваджено цей податок, був прийнятий із порушенням принципу стабільності (п. 4.1.9 Податкового кодексу України). Зокрема, ідеться про Закон України від 28.12.2014 р. № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи».
Тобто мова йде про те, що принцип стабільності працює не лише стосовно рішень місцевих рад (як підзаконних актів), а й до законів, які приймає Верховна Рада України. І такий принцип переважає положення податкових законів, які передбачають набрання ними чинності без дотримання правила про 6 місяців.
Цікаво, що за такого підходу, транспортний податок не може нараховуватися ні протягом 2016 року, ні навіть протягом 2017 року, оскільки в обох випадках елементи транспортного податку (серед іншого, об’єкт та база оподаткування) були змінені законами без дотримання 6-місячного строку, встановленого п. 4.1.9 Податкового кодексу України. Деталі такої позиції можна знайти тут:
- щодо 2016 року – «Податок на розкіш мати легкове авто»;
- щодо 2017 року – «Знову про транспортний податок і не тільки».
Отже, продовжуємо спостерігати за розвитком практики в цьому напрямі та, серед іншого, за потенційною позицією оновленого Верховного Суду!
Звертаємо Вашу увагу на те, що наведений вище коментар не є консультацією і пропонується з інформаційною метою. В конкретних ситуаціях рекомендується отримання повної фахової консультації.
З повагою,
МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ
КМ Партнери захистила інтереси МЕТРО КЕШ ЕНД КЕРІ УКРАЇНА у Конституційному Суді України на підтвердження права на повернення переплат з місцевих податків на території АТО
Хто визначає нормативну грошову оцінку (НГО) земель за межами населених пунктів?
Власникам нерухомості в Києві: податок на майно – за якою ставкою платити?
Нова нормативна грошова оцінка земель за межами населених пунктів з 01 січня 2019 року – міф чи реальність?
Рішення Арбітражного суду міста Москви від 14 листопада 2018 року
Виплата дивідендів платниками єдиного податку 4 групи: зміни з 01 січня 2018 року
Традиційні податкові подарунки «під ялинку»
Транспортний податок як школа місцевих податків (за крок до визнання неконституційним)
Постанова Конституційного Суду РФ від 02 липня 2013 року
Ухвала Вищого адміністративного суду від 29 травня 2017 року
Повернення переплат з податку на майно, яке знаходиться в зоні проведення АТО
Сільгоспвиробники на єдиному податку – тільки для своїх?