Зміни щодо порядку накладення штрафів за порушення законодавства про працю
У Порядок накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України № 509, були внесені зміни.
Серед основних змін:
1. З’явилися нові підстави накладення штрафу, зокрема за результатами перевірки:
- призначеної у зв’язку з невиконанням вимог припису;
- у ході якої виявлено використання праці неоформлених працівників та
- у разі неможливості проведення інспекційного відвідування/невиїзного інспектування.
2. Відтепер будь-який акт перевірки Державної податкової служби, її територіального органу (а не тільки акт документальної виїзної перевірки, як було раніше), у ході якого виявлені порушення законодавства про працю, є підставою накладення штрафу.
3. Чітко розмежовано, хто та за наявності яких підстав має право накладати штрафи.
Так, голова Держпраці, його заступники, керівники територіальних органів Держпраці та їх заступники можуть накладати штрафи з усіх підстав. При цьому право накладати штрафи втратили начальники управлінь і відділів Держпраці та їх заступники.
Керівники виконавчих органів міських рад міст обласного значення, сільських, селищних, міських рад об’єднаних територіальних громад та їх заступники можуть накладати штрафи лише у трьох випадках: за результатами перевірок у зв’язку з невиконанням вимог припису, якщо виявлено факти використання праці неоформлених працівників та у разі неможливості проведення інспекційного відвідування/невиїзного інспектування.
4. Змінено порядок розгляду справи про накладення штрафу:
- справа про накладення штрафу розглядається у 45-денний строк із дня отримання документів, що є підставою накладення штрафу;
- не пізніше ніж через 5 днів після їх отримання уповноважена особа повинна повідомити суб’єкта господарювання про дату отримання документів (очевидно, для перевірки дотримання строку розгляду справи);
- суб’єкт господарювання втратив право брати участь у розгляді справи про накладення штрафу та, відповідно, доводити відсутність підстав для накладення штрафу. Розгляд справи та вирішення питання накладення штрафу буде здійснюватися одноособово уповноваженою особою за результатами дослідження матеріалів справи.
Для інформації: 21.08.2019 р. Кабінет Міністрів України прийняв Постанову № 823 «Деякі питання здійснення державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю» (далі – Постанова № 823), якою, окрім того, що затвердив новий Порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю, також вніс зміни в Порядок накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України № 509.
Постанова № 823 була опублікована в газеті «Урядовий кур’єр» 30.08.2019 р. Відповідно, з цієї ж дати набрали чинності і нові зміни, що стосуються порядку накладення штрафів за порушення законодавства про працю.
Звертаємо Вашу увагу на те, що наведений вище коментар не є консультацією і пропонується з інформаційною метою. В конкретних ситуаціях рекомендується отримання повної фахової консультації.
З повагою,
МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ
Закон про відпустки та інші питання трудового законодавства: положення по-новому
ТОП-7 аргументів у спорі з Фондом соціального захисту інвалідів
ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПОРУШЕННЯ ПРАВИЛ ВІЙСЬКОВОГО ОБЛІКУ ТА ЗАКОНОДАВСТВА ПРО ОБОРОНУ, МОБІЛІЗАЦІЙНУ ПІДГОТОВКУ ТА МОБІЛІЗАЦІЮ
Інструкція дій при перевірках стану військового обліку
Інструкція дій при перевірках Державною службою з питань праці дотримання законодавства про працю
Норматив робочих місць для осіб з інвалідністю: чи мають дотримуватися відокремлені підрозділи іноземних юридичних осіб?
Запровадження чергового податку-внеску на фонд оплати праці як демонстрація негараздів із працевлаштуванням осіб з інвалідністю
Призовний вік та бронювання призовників
Закінчення карантину: дії роботодавця
Новий Закон про колективні угоди та договори
БРОНЮВАННЯ ВІЙСЬКОВОЗОБОВ’ЯЗАНИХ ПРАЦІВНИКІВ КРИТИЧНО ВАЖЛИВИХ ПІДПРИЄМСТВ
НОВИЙ ПОРЯДОК ВІЙСЬКОВОГО ОБЛІКУ: ЩО ПОТРІБНО ЗНАТИ РОБОТОДАВЦЮ