Зміни щодо штрафів за порушення законодавства про працю. Чого очікувати?
12 грудня 2019 року Верховна Рада України прийняла Закон України «Про внесення змін до статті 265 Кодексу законів про працю України» № 1233 від 02 вересня 2019 року (далі – Закон), яким передбачається суттєве зменшення штрафів за порушення законодавства про працю та зміна порядку притягнення до відповідальності.
Закон поки що лише готується на підпис Президентові України. Однак вже найближчим часом можна очікувати на його підписання та набрання законної сили.
Серед основних змін:
1. Зменшення санкцій за порушення законодавства про працю
Для легшого сприйняття в таблиці порівнюємо, що було передбачено ст. 265 Кодексу законів про працю України (далі – КЗпП України), та що стало в результаті внесення змін:
Скорочення в таблиці:
МЗП – мінімальна заробітна плата, встановлена законом на момент виявлення порушення;
«*» – за кожного працівника, стосовно якого скоєно порушення.
2. Зміни щодо порядку притягнення до відповідальності
Змінами передбачається, що в разі сплати 50 % штрафу протягом 10 банківських днів із дня вручення відповідної постанови, така постанова вважається виконаною. Тобто, як розуміємо, решту 50 % штрафу сплачувати не потрібно (свого роду «знижка»).
Крім того, як виняток передбачено, що заходи щодо притягнення до відповідальності не застосовуються в разі виконання припису та усунення у визначені приписом строки порушень:
- строків виплати заробітної плати працівникам, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більш як за 1 місяць, виплату їх не в повному обсязі;
- недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці;
- недотримання гарантій та пільг працівникам, які залучаються до виконання обов’язків військової служби;
- інших вимог законодавства про працю.
Щодо решти передбачених ст. 265 КЗпП України порушень, заходи щодо притягнення до відповідальності застосовуються одночасно з винесенням припису, незалежно від факту усунення виявлених при проведенні перевірки порушень (зокрема, це стосується виявлення випадків незадекларованої праці, недопущення та створення перешкод у проведенні перевірки додержання законодавства про працю та з питань виявлення випадків незадекларованої праці, повторного порушення інших вимог законодавства про працю).
Звертаємо Вашу увагу на те, що наведений вище коментар не є консультацією і пропонується з інформаційною метою. В конкретних ситуаціях рекомендується отримання повної фахової консультації.
З повагою,
МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ
Закон про відпустки та інші питання трудового законодавства: положення по-новому
ТОП-7 аргументів у спорі з Фондом соціального захисту інвалідів
ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПОРУШЕННЯ ПРАВИЛ ВІЙСЬКОВОГО ОБЛІКУ ТА ЗАКОНОДАВСТВА ПРО ОБОРОНУ, МОБІЛІЗАЦІЙНУ ПІДГОТОВКУ ТА МОБІЛІЗАЦІЮ
Інструкція дій при перевірках стану військового обліку
Інструкція дій при перевірках Державною службою з питань праці дотримання законодавства про працю
Норматив робочих місць для осіб з інвалідністю: чи мають дотримуватися відокремлені підрозділи іноземних юридичних осіб?
Запровадження чергового податку-внеску на фонд оплати праці як демонстрація негараздів із працевлаштуванням осіб з інвалідністю
Призовний вік та бронювання призовників
Закінчення карантину: дії роботодавця
Новий Закон про колективні угоди та договори
БРОНЮВАННЯ ВІЙСЬКОВОЗОБОВ’ЯЗАНИХ ПРАЦІВНИКІВ КРИТИЧНО ВАЖЛИВИХ ПІДПРИЄМСТВ
НОВИЙ ПОРЯДОК ВІЙСЬКОВОГО ОБЛІКУ: ЩО ПОТРІБНО ЗНАТИ РОБОТОДАВЦЮ