+ Слово має бути в результатах пошуку. - Видалення слова з результатів пошуку. * Слово починається/закінчується на текст перед/після символу. ""Пошук слів у складі фрази.

 

ДФС=ДПС+ДМС-конкурс (та МВФ)

26 квітня, 2019 Блог

Alexander Shemiatkin_

Олександр Шемяткін

Партнер КМ Партнери

Чому ж так поспішали з розділенням ДФС на Державну податкову службу (далі – ДПС) та Державну митну службу (далі – ДМС), а також проведенням конкурсів для призначення голів нових-старих служб?

Тому що потрібні гроші від МВФ, а розділення і призначення до кінця квітня – це МАЯК для отримання чергового траншу від МВФ. Тому хоч формально, але вимоги меморандуму намагались виконати.

Але, якщо МВФ дійсно не «пофіг», що тут відбувається, то маяк Україна не виконала. І навіть не тому, що по митниці конкурс зупинений рішенням суду, а тому, що знову все як завжди…

По-перше, в Податковий кодекс України не внесені зміни, щоб нові-старі органи змогли адмініструвати податки, збори та митні платежі. Відповідно до ст. 41.1 Податкового кодексу України, податковими та митними питаннями займається один центральний орган.

По-друге, до кінця квітня податкову міліцію не перетворено в Службу фінансових розслідувань у складі Мінфіну (саме так я сприймаю «водночас» у меморандумі).

По-третє, керівництво не було призначено шляхом прозорого процесу відбору персоналу.

По-четверте, будуть лише запитання:

– Чи був завершений аудит інформаційних систем ДПС та ДМС з метою виявлення недоліків та ризиків для забезпечення безпеки даних у податковій та митній системах до кінця грудня 2018 року? (Якщо так, то де про це можна почитати?)

– Чи кваліфікується як небезпека, персонал ДФС, який працює з базами даних, і має сумнівну репутацію?

– Презентація, з якою виступав переможець, і є тим планом трансформаційних реформ ДПС, який керівник має представити до Мінфіну?

Для зручності читачів, надалі наводжу цитати фрагменту з Додатку 1. Україна: Меморандум про економічну і фінансову політику (5 грудня 2018 року):

«Адміністрування доходів

7. Ми вживаємо заходів для побудови сучасних та ефективних податкової та митної служб. Оскільки прогрес у реформуванні податкової служби за останні роки стикнувся з кількома перешкодами для досягнення наших цілей:

a. Організація.

Ми консолідуємо нинішні центральні та регіональні підрозділи Державної фіскальної служби (ДФС) у дві окремі юридичні особи: Податкової служби та Митної служби до кінця квітня 2019 року, при чому обидві служби звітуватимуть Міністру фінансів (структурний маяк).

Істотну кількість існуючих юридичних осіб, що входять до складу ДФС, буде скасовано як частина цього процесу. Це буде першим і важливим фундаментальним кроком на шляху до довгострокової реформи податкового адміністрування.

Голови обох служб зможуть делегувати свої повноваження в організаціях до тієї міри, до якої це необхідно для ефективного функціонування податкової та митної служб.

Водночас податкову міліцію буде перетворено на нову службу фінансових розслідувань при Міністерстві фінансів відповідно до технічних рекомендацій МВФ, гарантуючи, що оцінка податкових зобов’язань залишається винятково у компетенції Податкової служби.

Управління.

Ми забезпечимо призначення до кінця квітня 2019 року ефективного та орієнтованого на реформи керівництва як Податкової, так і Митної служб, шляхом прозорого процесу відбору персоналу.

Новим керівникам буде доручено розробити та впровадити трансформаційні покращання операцій в обох організаціях, які включають реформування практики проведення податкових перевірок та верифікації, а також впровадження нових підходів до вирішення питань невідповідності вимогам податкового законодавства.

Керівники нових служб повинні представити плани трансформаційних реформ Міністру фінансів протягом місяця після їх призначення. План реформування податкової служби буде керуватися дорожньою картою, запропонованою у звіті місії технічної допомоги МВФ від вересня 2017 року.

Нагляд.

Ми посилимо роль Міністерства фінансів у нагляді за податковою та митною службами шляхом зміцнення його функцій нагляду та контролю. Ми також розробимо детальні вимоги щодо звітування для податкової та митної служб та методологію розрахунку КПЕ, з тим щоб Міністерство фінансів могло перевіряти та краще оцінювати КПЕ, включаючи показники, пов’язані з антикорупційними зусиллями в обох організаціях.

В межах моніторингу ефективності управління податковою та митною службами Міністерство фінансів розпочне проведення щорічних незалежних опитувань платників податків для оцінки їх рівня сприйняття корупції у податкових та митних органах до кінця грудня 2018 року.

Міністерство фінансів також завершить аудит інформаційних систем податкової та митної служб з метою виявлення недоліків та ризиків для забезпечення безпеки даних у податковій та митній системах до кінця грудня 2018 року.

На підставі результатів аудиту буде вжито необхідних заходів для усунення будь-яких загроз для безпеки до березня 2019 року.

d. Податкові та митні процеси.

Ми також вживаємо заходів щодо підвищення ефективності податкової та митної служб. Ми будемо полегшувати тягар для платників податків, які намагаються виконати свої податкові зобов’язання, шляхом:

(i) перебалансування програм аудиторських перевірок від обов’язкових перевірок (таких як аудит при ліквідації підприємства та аудит на вимогу інших установ) до цільових аудитів, повністю заснованих на оцінці ризиків недотримання вимог податкового законодавства;

(ii) удосконалення он-лайн порталу для платників податків (електронного кабінету) з метою забезпечення проведення реєстрації, здійснення електронних платежів підприємствами та оновлення інформації платників податків у режимі он-лайн; і

(iii) поліпшення інформаційних послуг для платників податків. На митниці ми створили “єдине вікно” для процесу митного оформлення та продовжуємо наші зусилля, спрямовані на боротьбу з шахрайством та корупцією, полегшення обміну інформацією з основними торговельними партнерами та побудови системи ефективного нагляду та підтримки роботи регіональних офісів у сфері оцінки вартості товарів».

Перегляди 1783

МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ

Огляд практики Верховного Суду з актуальних (проблемних) питань, пов’язаних з оподаткуванням за 2021 рік 14 лютого, 2022    2497

Податкові пільги для нових значних інвестицій 02 квітня, 2021    2774

Огляд практики Верховного Суду з актуальних (проблемних) питань, пов’язаних з оподаткуванням за 2020 рік 26 лютого, 2021    3244

Що змінилося з 01 січня 2021 року у сфері оподаткування? 02 лютого, 2021    6754

«Гра в одні ворота» – законодавець заблокував стягнення з держави боргів за рішеннями судів 22 травня, 2020    10269

Тонка межа: справляння податків VS експропріація інвестицій 14 травня, 2020    1498

Роль ЄСПЛ у спорах з питань податків в Україні 06 листопада, 2019    3923

Податковий спір: чим ще керуватися, крім Податкового кодексу? 28 серпня, 2019    2196

Огляд практики Верховного Суду з актуальних (проблемних) питань, пов’язаних з оподаткуванням за 2019 рік 02 серпня, 2019    1698

Огляд практики Верховного Суду з актуальних (проблемних) питань, пов’язаних з оподаткуванням за 2018 рік 02 серпня, 2019    2502

Реєстрація ПН в ЄРПН – ВС нас почув, що платник не реєструє! 29 липня, 2019    5157

Указ щодо штрафних санкцій за порушення норм обігу готівки визнаний таким, що втратив чинність 21 червня, 2019    1365

Прокоментувати