Зміни щодо штрафів за порушення законодавства про працю. Чого очікувати?
12 грудня 2019 року Верховна Рада України прийняла Закон України «Про внесення змін до статті 265 Кодексу законів про працю України» № 1233 від 02 вересня 2019 року (далі – Закон), яким передбачається суттєве зменшення штрафів за порушення законодавства про працю та зміна порядку притягнення до відповідальності.
Закон поки що лише готується на підпис Президентові України. Однак вже найближчим часом можна очікувати на його підписання та набрання законної сили.
Серед основних змін:
1. Зменшення санкцій за порушення законодавства про працю
Для легшого сприйняття в таблиці порівнюємо, що було передбачено ст. 265 Кодексу законів про працю України (далі – КЗпП України), та що стало в результаті внесення змін:
Скорочення в таблиці:
МЗП – мінімальна заробітна плата, встановлена законом на момент виявлення порушення;
«*» – за кожного працівника, стосовно якого скоєно порушення.
2. Зміни щодо порядку притягнення до відповідальності
Змінами передбачається, що в разі сплати 50 % штрафу протягом 10 банківських днів із дня вручення відповідної постанови, така постанова вважається виконаною. Тобто, як розуміємо, решту 50 % штрафу сплачувати не потрібно (свого роду «знижка»).
Крім того, як виняток передбачено, що заходи щодо притягнення до відповідальності не застосовуються в разі виконання припису та усунення у визначені приписом строки порушень:
- строків виплати заробітної плати працівникам, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більш як за 1 місяць, виплату їх не в повному обсязі;
- недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці;
- недотримання гарантій та пільг працівникам, які залучаються до виконання обов’язків військової служби;
- інших вимог законодавства про працю.
Щодо решти передбачених ст. 265 КЗпП України порушень, заходи щодо притягнення до відповідальності застосовуються одночасно з винесенням припису, незалежно від факту усунення виявлених при проведенні перевірки порушень (зокрема, це стосується виявлення випадків незадекларованої праці, недопущення та створення перешкод у проведенні перевірки додержання законодавства про працю та з питань виявлення випадків незадекларованої праці, повторного порушення інших вимог законодавства про працю).
Звертаємо Вашу увагу на те, що наведений вище коментар не є консультацією і пропонується з інформаційною метою. В конкретних ситуаціях рекомендується отримання повної фахової консультації.
З повагою,
МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ
І Верховний Суд помиляється – безпідставне застосування терміну «роботодавець» у сфері виконання нормативу робочих місць для осіб з інвалідністю
453
Про деякі зміни організації трудових відносин в умовах воєнного стану: прийнято новий закон
1682
Відповідач без адміністративної процесуальної правосуб’єктності – не відповідач
494
Звільнення за порушення умов роботи з конфіденційною інформацією
507
Зміни щодо стягнення адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу працевлаштування осіб з інвалідністю
787
Ведення військового обліку: що потрібно знати роботодавцю (оновлено станом на 14.08.2024 р.)
6465
Закон про відпустки та інші питання трудового законодавства: положення по-новому
4436
ТОП-7 аргументів у спорі з Фондом соціального захисту інвалідів
5905
ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПОРУШЕННЯ ПРАВИЛ ВІЙСЬКОВОГО ОБЛІКУ ТА ЗАКОНОДАВСТВА ПРО ОБОРОНУ, МОБІЛІЗАЦІЙНУ ПІДГОТОВКУ ТА МОБІЛІЗАЦІЮ
6114
Інструкція дій при перевірках стану військового обліку
1599
Інструкція дій при перевірках Державною службою з питань праці дотримання законодавства про працю
910
Норматив робочих місць для осіб з інвалідністю: чи мають дотримуватися відокремлені підрозділи іноземних юридичних осіб?
4011
