Реформа державного нагляду
Кожній компанії у своїй діяльності доводилося мати справу з контролюючими органами: податкова, Держпраці, пожежники, екологічна інспекція, архітектурно-будівельна… І кожна компанія має декілька яскравих історій про незаконні дії інспекторів та необхідність відстоювати свої права в суді. Розповідаються ці історії приблизно однаково: перевірка, незаконні розпорядчі документи, збір доказів, позов, численні засідання, гонорари адвокатам (які навряд чи повністю компенсує суд), перемога, апеляція, перемога, касація, знову перемога… І ніби все закінчилось, але ні – незабаром нова перевірка і так по колу. То що ж робити, якщо з черговим виграним судом ситуація не змінюється?
Потрібно викорінити причини штампування незаконних рішень – безкарність контролерів та їх тотальну байдужість до результатів своєї роботи. Досягти цієї мети ми пропонуємо трьома заходами:
Перший захід: адміністративний штраф за незаконний розпорядчий акт. Підставою для розгляду питання про відповідальність стає факт скасування судом самого розпорядчого акту. Тобто коли компанія подає позов про скасування виданого їй податкового повідомлення-рішення (постанови, припису тощо), в одному провадженні з цим вирішується питання про відповідальність підписанта оскаржуваного документа.
Другий захід: якщо особа набирає 10 штрафів (тобто при множинності застосування першого заходу) наступним судовим рішенням відбувається її звільнення із забороною займати аналогічні посади протягом певного строку.
Але як бути в разі саботування процесу притягнення до відповідальності?
Якщо перші два не спрацьовують, є третій захід: безвідносно до притягнення до відповідальності особа автоматично позбавляється можливості в подальшому підписувати розпорядчі акти у випадку, якщо певну кількість разів (скажімо, 20) суд визнає попередні її документи незаконними.
Простий і дієвий захід – заблокувати діяльність певного елемента, який систематично відтворює порушення та дискредитує всю систему. При цьому не йдеться про відповідальність, оскільки втрата повноваження посадовцем не є ураженням у правах особи.
Позбавлення права підпису відбуватиметься автоматично – факт скасування судом певної кількості підписаних особою документів відображається в публічному реєстрі, що автоматично робить недійсними всі майбутні розпорядчі акти такої особи. Жодної бюрократії.
У такий спосіб контролери матимуть змогу зрозуміти невідворотність наслідків своїх дій та будуть притягати бізнес до відповідальності тільки у випадках, коли на це є законні підстави.
Більш детально з проектом можна ознайомитись у наших документах:
1. презентація;
3. проект закону;