«День Д»: законопроект № 1210 прийнято у другому читанні та в цілому
Вчора у другому читанні та в цілому Верховною Радою України було прийнято проект Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» із реєстраційним номером № 1210, який викликав шквал критики серед бізнесу та вже визнаний деякими як «найбільш невдалий і зафіскалізований закон за останні вісім років»1.
За даними на офіційному порталі Верховної Ради України наразі Закон «готується на підпис», і з урахуванням, що, як вказано на цьому ж порталі, такий Закон визначений Президентом як невідкладний, підписання Президентом України та офіційне опублікування Закону відбудуться найближчим часом.
Остаточний текст прийнятого Закону на офіційному порталі поки що відсутній. Тож повернемося із окремими оглядами пізніше – вже після ознайомлення із остаточним текстом прийнятого Закону, але, виходячи із інформації, наявної наразі, очікуємо, що до даного Закону буде багато гострих питань, починаючи із питань щодо набрання чинності цим Законом.
Відповідно до п. 4.1.9 ст. 4 Податкового кодексу України однією із базових засад податкового законодавства є принцип стабільності, який передбачає, що «зміни до будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситися пізніш як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки. Податки та збори, їх ставки, а також податкові пільги не можуть змінюватися протягом бюджетного року».
Виходячи із тексту Зауважень Головного юридичного управління до Проекту Закону від 15.01.2020 року, які опубліковані на офіційному порталі Верховної Ради України, розуміємо, що набрання чинності цим Законом планується з дня, наступного за днем його опублікування. Тож, попри очікування від нового складу законодавчого органу, змін у підходах не відбулось – законодавець і далі йде на свідоме порушення при прийнятті законів з питань оподаткування.
Як наслідок, якщо положення Закону набудуть чинності протягом цього року, навіть без аналізу прийнятих Законом змін, будуть підстави для їх незастосовності, принаймні протягом цього року, та аргументи для оскарження платниками податків на цих підставах дій та рішень податкових органів у судах.
Звертаємо Вашу увагу на те, що наведений вище коментар не є консультацією і пропонується з інформаційною метою. В конкретних ситуаціях рекомендується отримання повної фахової консультації.
Примітки:
1Див. за посиланням.
З повагою,
МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ
Статус «ризикового»: все ж таки оскаржується чи ні?
509
При зверненні до суду для стягнення податкового боргу та заборгованості з ЄСВ податкова не буде сплачувати судовий збір
250
Зміни до переліку документальних позапланових перевірок, які дозволено проводити на період до припинення або скасування воєнного стану
558
Як бізнесу розуміти проголошення податкової реформи 10-10-10 (+3)
504
Податкове законодавство в умовах воєнного стану
1605
Які зміни внесено в ПКУ з 01 січня 2022 року Законом № 1914?
2254
Верховна Рада прийняла законопроект № 4184: «податок на Google» та інші важливі зміни
1978
Податкові пільги для нових значних інвестицій
2274
Законопроект про податкову амністію запроваджує новий податок (збір): навіщо?
1043
Що змінилося з 01 січня 2021 року у сфері оподаткування?
6521
Питання міграції та оподаткування під час пандемії COVID-19
3039
Закон № 466-ІХ встановив, що прибуток фізичних осіб від деяких операцій з інвестиційними активами розраховується за звичайними цінами. Що це означає?
1230
