+ Слово має бути в результатах пошуку. - Видалення слова з результатів пошуку. * Слово починається/закінчується на текст перед/після символу. ""Пошук слів у складі фрази.

 

Результати останнього дослідження «Індекс міжнародної податкової конкурентоздатності 2018» (2018 International Tax Competitiveness Index) або чому ПнВК – це найперспективніша податкова реформа

26 жовтня, 2018 Блог

Ivan Shynkarenko_

Іван Шинкаренко

Кандидат економічних наук, партнер КМ Партнери

Забагато емоцій? Незрозуміла модель та її переваги порівняно з податком на прибуток? Секта? Не переконливі аргументи? Податок на прибуток – найпрогресивніший?

Всім, хто висуває такі «аргументи» проти ПнВК раджу ознайомитися з опублікованими 23 жовтня результатами дослідження «Індекс міжнародної податкової конкурентоздатності 2018» (2018 International Tax Competitiveness Index). Дослідження регулярно проводиться Податковою Фундацією (The Tax Foundation) – незалежною неприбутковою організацією-лідером з питань досліджень податкової політики.

Перші 10 країн-лідерів у таблиці нижче:

Далі цитую важливі моменти дослідження:

«Конкурентне податкове законодавство забезпечує низькі граничні податкові ставки. В умовах сучасного глобалізованого світу капітал є дуже мобільним. Бізнес … шукатиме країни з найнижчою податковою ставкою на інвестиції з метою максимізації прибутку після оподаткування. Якщо ставка податку є занадто високою, інвестицій буде менше, що уповільнить економічне зростання. На додачу, високі граничні ставки оподаткування можуть призводити до податкових ухилень.

Відповідно до досліджень ОЕСР прямі корпоративні податки є найбільш шкідливими з точки зору економічного зростання, тоді як податки на доходи фізичних осіб та на споживання є менш шкідливими [Передаю великий привіт вітчизняній професурі, що нещодавно стверджувала протилежне].

Окремо варто наголосити, що нейтральне податкове законодавство встановлює правила, які мають на меті зібрати більше доходів зі створенням мінімального ефекту спотворення економіки. Це означає, що законодавство не має віддавати перевагу споживанню порівняно з заощадженнями, як це трапляється з податками на інвестиції та майно. Це також означає, що таке законодавство повинне передбачати дуже мало або взагалі не передбачати тимчасових звільнень від оподаткування для окремих видів господарської діяльності [Передаю привіт апологетам спеціальних режимів оподаткування для окремих секторів економіки та технопарків].

Існує багато факторів, непов’язаних з податками, які впливають на економічні успіхи країни. Однак, податки відіграють важливу роль у забезпеченні здорової економіки.

П’ятий рік поспіль Естонія є країною з найкращим податковим кодексом серед країн ОЕСР. ЇЇ лідерство зумовлюють чотири позитивні риси податкового законодавства. По-перше, 20-ти відсоткова ставка податку на корпоративні доходи, що застосовується виключно до розподілених прибутків…
Латвія впровадила пакет реформ з оподаткування бізнесу, який наслідує конкурентну Естонську модель.

Латвія наразі оподатковує тільки розподілені прибутки бізнесу за ставкою 20 відсотків. Вона вже до цього була в першій п’ятірці найбільш конкурентних країн, а ці реформи дозволили зайняти друге місце, одразу за Естонією».

Тож давайте рівнятися на лідерів? Чи будемо й далі чіплятися за застарілу модель оподаткування, чекаючи «з моря погоди»? У нас же ж все добре з економікою та податковою системою – просто трохи відкоригувати правозастосування? Чи не так?

Перегляди 569

МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ

Пороги для притягнення до кримінальної відповідальності за ухилення від сплати ЄСВ (ст. 212-1 КК України) у 2019 році 17 липня, 2019    172

Все, що нам потрібно – СВОБОДА! 19 червня, 2019    773

Внутрішній облік податкових органів vs первинні документи платника: позиція Верховного Суду 28 травня, 2019    353

Олександр Мінін та Іван Шинкаренко виступили із доповідями на семінарі «Податки, валюта та інше: що потрібно знати бізнесу у 2019 році» 03 травня, 2019    150

Війна – фігня, маневри головніше? (або чому реєстрація податкової накладної важливіша за сплату податку?) 01 квітня, 2019    577

Верховний Суд щодо строків звернення до суду з питань, пов’язаних із податками:
(1) «Податкова» Палата Касаційного адміністративного суду підтвердила право на звернення із позовом про стягнення пені за несвоєчасне бюджетне відшкодування ПДВ протягом 1095 днів
(2) Об’єднана Палата Касаційного адміністративного суду підтвердила право на оскарження в судовому порядку нормативно-правового акта протягом усього часу його чинності (тривалості дії)
27 березня, 2019    1461

Встановити вину не можна засудити
Чи повинен платник нести відповідальність за порушення контрагента
21 березня, 2019    635

Велика Палата ВС підтвердила право платників
на стягнення податку з державного бюджету
18 лютого, 2019    881

Місія (НЕ) попастися: нібито продовжені строки оскарження податкових донарахувань? 21 січня, 2019    1481

Штрафи з трансфертного ціноутворення у 2019 році: далі – більше 17 січня, 2019    838

Найбільшим досягненням нашої компанії є створення нового та більш досконалого бачення вирішення проблем 15 січня, 2019    2089

Пороги для притягнення до кримінальної відповідальності за ст. 212 КК України у 2019 році 09 січня, 2019    31512

Прокоментувати