5-та група єдиного податку: «+» vs «-»
Олександр Шемяткін
Партнер КМ Партнери
На сайті Верховної Ради України з’явився законопроект, який пропонує вирішити «проблеми» IT-галузі, яка використовує ФОПів 3-ї групи єдиного податку, шляхом запровадження 5-ї групи (деталі за посиланням).
Чи вирішить цей законопроект проблему IT-галузі?
Наразі питання перекваліфікації відносин ФОПів у трудові в IT-галузі не «торпедуються» владою з огляду на політичне рішення не чіпати IT-галузь.
Якщо подивитися на так звані «мальтійські критерії» (подробиці читайте у матеріалі «Приховані трудові відносини»), то стане очевидним, що навіть за умов прийняття законопроекту, ризики перекваліфікації відносин ФОПів у трудові залишаться і продовжать залежати від політичної волі – не чіпати IT-галузь.
Так що ж змінюється? Збільшується податкове навантаження та прибирається один критерій, за яким відносини можуть перекваліфіковувати.
Але питання не вирішується принципово. Більше того, таке точкове вирішення ситуації для окремої галузі психологічно дозволяє «торпедувати» ФОПів інших видів діяльності, провокує всіх інших почати «надавати» послуги IT-галузі. Як, власне, буде перевірятися, чи дійсно це IT-фахівець, чи фотограф, який фотографує комп’ютери і примазався до IT-галузі?
Тому є підстави сприймати законопроект як такий, що перешкоджає реальній реформі для всіх. Вибірковість у підходах – це бич нашого законодавства, що віддаляє реальні реформи.
Рухатись треба шляхом зниження загального податкового навантаження на фонд оплати праці (поступове скасування ЄСВ з негайним обмеженням максимальної бази на рівні двох мінімальних заробітних плат) та надання права не застосовувати КЗпП для професій з незначним професійним класом ризиків (подробиці читайте у матеріалі «Якщо застарілий Кодекс законів про працю (КЗпП) не реформується, а життя не стоїть на місці, то що робити?»).
Рухатись треба шляхом зменшення ролі держави у житті бізнесу. Для початку треба ліквідувати або суттєво скоротити чисельність та обмежити в правах Держслужбу з питань праці.
Загальне враження від законопроекту № 10094: скоріше «-», ніж «+».
МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ
Повідомлення про надзвичайні заходи у сфері трудового законодавства в Україні, спричинені кризою Covid-19
564
Проєкт нового Порядку контролю за додержанням законодавства про працю – вчитися на помилках? Держпраці: ні, не чули.
2052
Польові будні Держпраці.
Судова справа про використання цивільно-правових договорів у відносинах з фізичними особами
815
Маніпуляція як інвестпроект
874
Нові розміри штрафів за порушення трудового законодавства
1476
Огляд практики Верховного Суду за 2018 р., пов’язаної з розмежуванням цивільно-правових та трудових відносин
1099
Нові та старі ризики невідповідності найменувань посад працівників підприємства Класифікатору професій
743
Звернення Касаційного адміністративного суду до Великої Палати: актуальні питання та результати
2734
Якщо застарілий Кодекс законів про працю (КЗпП) не реформується, а життя не стоїть на місці, то що робити?
15888
Зміни в порядку ведення та зберігання трудових книжок працівників представництв іноземних юридичних осіб
1479
Перевірка переписки працівника роботодавцем: ЄСПЛ змінив своє рішення у справі «Барбулеску проти Румунії»
3494
Аутстаффінг: претензії контролюючих органів та судова практика
8314
