+ Слово має бути в результатах пошуку. - Видалення слова з результатів пошуку. * Слово починається/закінчується на текст перед/після символу. ""Пошук слів у складі фрази.

 

5-та група єдиного податку: «+» vs «-»

01 березня, 2019 Блог

Alexander Shemiatkin_

Олександр Шемяткін

Партнер КМ Партнери

На сайті Верховної Ради України з’явився законопроект, який пропонує вирішити «проблеми» IT-галузі, яка використовує ФОПів 3-ї групи єдиного податку, шляхом запровадження 5-ї групи (деталі за посиланням).

Чи вирішить цей законопроект проблему IT-галузі?

Наразі питання перекваліфікації відносин ФОПів у трудові в IT-галузі не «торпедуються» владою з огляду на політичне рішення не чіпати IT-галузь.

Якщо подивитися на так звані «мальтійські критерії» (подробиці читайте у матеріалі «Приховані трудові відносини»), то стане очевидним, що навіть за умов прийняття законопроекту, ризики перекваліфікації відносин ФОПів у трудові залишаться і продовжать залежати від політичної волі – не чіпати IT-галузь.

Так що ж змінюється? Збільшується податкове навантаження та прибирається один критерій, за яким відносини можуть перекваліфіковувати.

Але питання не вирішується принципово. Більше того, таке точкове вирішення ситуації для окремої галузі психологічно дозволяє «торпедувати» ФОПів інших видів діяльності, провокує всіх інших почати «надавати» послуги IT-галузі. Як, власне, буде перевірятися, чи дійсно це IT-фахівець, чи фотограф, який фотографує комп’ютери і примазався до IT-галузі?

Тому є підстави сприймати законопроект як такий, що перешкоджає реальній реформі для всіх. Вибірковість у підходах – це бич нашого законодавства, що віддаляє реальні реформи.

Рухатись треба шляхом зниження загального податкового навантаження на фонд оплати праці (поступове скасування ЄСВ з негайним обмеженням максимальної бази на рівні двох мінімальних заробітних плат) та надання права не застосовувати КЗпП для професій з незначним професійним класом ризиків (подробиці читайте у матеріалі «Якщо застарілий Кодекс законів про працю (КЗпП) не реформується, а життя не стоїть на місці, то що робити?»).

Рухатись треба шляхом зменшення ролі держави у житті бізнесу. Для початку треба ліквідувати або суттєво скоротити чисельність та обмежити в правах Держслужбу з питань праці.

Загальне враження від законопроекту № 10094: скоріше «-», ніж «+».

Перегляди 1708

МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ

Польові будні Держпраці. Верховний Суд визнав правомірним накладення на ФОП більше 1,3 млн штрафу за неоформлення трудових відносин 07 серпня, 2019    525

Проєкт нового Порядку контролю за додержанням законодавства про працю – вчитися на помилках? Держпраці: ні, не чули. 07 серпня, 2019    379

Польові будні Держпраці.
Судова справа про використання цивільно-правових договорів у відносинах з фізичними особами
06 травня, 2019    422

Маніпуляція як інвестпроект 25 лютого, 2019    597

Нові розміри штрафів за порушення трудового законодавства 08 лютого, 2019    791

Огляд практики Верховного Суду за 2018 р., пов’язаної з розмежуванням цивільно-правових та трудових відносин 11 грудня, 2018    709

Нові та старі ризики невідповідності найменувань посад працівників підприємства Класифікатору професій 25 жовтня, 2018    534

Звернення Касаційного адміністративного суду до Великої Палати: актуальні питання та результати 26 вересня, 2018    1658

Якщо застарілий Кодекс законів про працю (КЗпП) не реформується, а життя не стоїть на місці, то що робити? 20 серпня, 2018    11677

Зміни в порядку ведення та зберігання трудових книжок працівників представництв іноземних юридичних осіб 03 серпня, 2018    882

Перевірка переписки працівника роботодавцем: ЄСПЛ змінив своє рішення у справі «Барбулеску проти Румунії» 31 січня, 2018    1637

Аутстаффінг: претензії контролюючих органів та судова практика 17 липня, 2017    6231

Прокоментувати