Not Found

The requested URL /all/kmp/email was not found on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.


Apache/2 Server at www.asgvs.com Port 80
» Введення в Україні ПДВ для нерезидентів за надання електронних послуг відкладається до 2022 року
+ Слово має бути в результатах пошуку. - Видалення слова з результатів пошуку. * Слово починається/закінчується на текст перед/після символу. ""Пошук слів у складі фрази.

 

Введення в Україні ПДВ для нерезидентів за надання електронних послуг відкладається до 2022 року

автори: Олександр Мінін, Інна Таптунова, Андрій Денисенко

видання: WTS VAT Update for the Digital Economy in Ukraine

11 грудня, 2020 Преса

Слідуючи глобальним тенденціям, Верховна Рада України розглядає можливість запровадження ПДВ у розмірі 20 % щодо  електронних послуг, які надаються нерезидентами фізичним особам, які знаходяться в Україні. Перший законопроект на цю тему був запропонований ще в грудні 2019 року.

Проте нещодавно був запропонований до розгляду новий законопроект щодо регулювання цього ж питання (№ 4184 від 02.10.2020 року). З огляду на те, що попередній законопроект був поданий тією ж групою депутатів, що і новий, можна очікувати, що попередній законопроект більше не розглядатиметься Верховною Радою.

Новий законопроект не передбачає суттєвих змін у правилах оподаткування електронного бізнесу нерезидента, але все ж вносить деякі корективи та оновлення.

1. ПОСТАЧАЛЬНИКИ, НА ЯКИХ ПОШИРЮВАТИМЕТЬСЯ ДІЯ ЗАКОНУ

Суб’єктом  оподаткування  новий законопроект визначає нерезидента, який не має постійного представництва в Україні та постачає власні електронні послуги фізичним особам на митній території України шляхом:

  • надання доступу електронних послуг через електронний інтерфейс;
  • надання технічних, організаційних, інформаційних та інших можливостей, які здійснюються з використанням інформаційних технологій і систем, для встановлення контактів та укладення угод між продавцями і покупцями.

Якщо електронні послуги на митній території України постачаються фізичним особам через посередника, то в цілях оподаткування вважається, що посередник є постачальником таких електронних послуг.

Новий законопроект зберігає вимогу до постачальників, на яких поширюється його дія, реєструватися в податкових органах України. Реєстрація для постачальника буде обов’язковою, якщо за результатами попереднього календарного року загальна сума від здійснення ним операцій з постачання електронних послуг фізичним особам, розташованим на території України, сукупно перевищує суму еквівалентну 1 000 000 гривень (приблизно 29 000 євро).

Після реєстрації  нерезидент, який надає електронні послуги, буде зобов’язаний щокварталу подавати спрощену податкову декларацію з ПДВ до податкових органів України, а також сплачувати  ПДВ з операцій постачання послуг фізичним особам на території України.

Однак законопроектом не передбачається формування постачальниками-нерезидентами податкового кредиту, а також вони не будуть зобов’язані складати і реєструвати податкові накладні.

Новий законопроект також передбачає суттєве збільшення суми штрафів за постачання електронних послуг без реєстрації порівняно з попереднім законопроектом (від 8 500 грн до 100 % вартості електронних послуг, які постачаються без реєстрації).

2. ЕЛЕКТРОННІ ПОСЛУГИ

Визначення електронних послуг у новому законопроекті залишається таким самим, як і в попередньому. Такі послуги визначаються як послуги, що надаються через Інтернет, автоматизовано, за допомогою інформаційних технологій та переважно без втручання людини. До таких послуг, зокрема, належать (цей список не є вичерпним і може бути доповнений іншими послугами в кожному конкретному випадку):

  1. постачання зображень або текстів, у тому числі фотографій, електронних книжок та журналів, аудіовізуальних творів, ігор, азартних ігор;
  2. надання доступу до інформаційних, комерційних, освітніх та розважальних електронних ресурсів;
  3. надання у користування хмарних технологій для розміщення даних;
  4. постачання (передача прав на використання) програмного забезпечення та оновлень до нього, а також дистанційне обслуговування програмного забезпечення та електронного обладнання;
  5. надання рекламних послуг в мережі Інтернет, мобільних додатках та інших електронних ресурсах тощо.

Надання електронних послуг отримувачу може бути підтверджено будь-яким документом (у тому числі електронними документами), що підтверджує оплату отримувачем таких послуг.

3. МІСЦЕ ПОСТАЧАННЯ ЕЛЕКТРОННИХ ПОСЛУГ

Суттєвих змін щодо визначення місця постачання електронних послуг, яким вважається місцезнаходження отримувача таких послуг, не внесено. У свою чергу місцезнаходження отримувача послуг визначатиметься за наступними правилами:

  • для отримувача послуг – фізичної особи, яка зареєстрована як суб’єкт господарювання, – за місцем реєстрації такого отримувача як суб’єкта господарювання;
  • для отримувача послуг – фізичної особи, яка не зареєстрована як суб’єкт господарювання, – за допомогою відомостей про місцезнаходження отримувача послуг, отриманих платником податку в процесі надання послуг, зокрема:
  1. кодом країни на SIM-картці, використаній отримувачем електронної послуги;
  2. місцезнаходженням провайдера телекомунікацій, послугами якого користувався одержувач у процесі отримання електронної послуги;
  3. місцезнаходженням пристрою, яке визначається за його IP-адресою, яке використовувалося отримувачем електронної послуги;
  4. місцезнаходженням банку чи іншої фінансової установи, у якому відкритий рахунок, через який здійснюється оплата електронної послуги;
  5. відомостями про місце проживання, наданими отримувачем електронної послуги.

Проте новий законопроект, так само, як і попередній, не визначає, скільки індикаторів має бути в наявності для підтвердження місцезнаходження отримувача послуг, або який із них буде пріоритетним у разі виникнення будь-якого конфлікту.

Якщо новий законопроект буде прийнято Верховною Радою України, то оновлені правила оподаткування нерезидентів, які надають електронні послуги, застосовуватимуться з початку 2022 року (при цьому поріг для обов’язкової реєстрації розраховуватиметься, виходячи з об’ємів продажів у 2021 році). Ми неодмінно будемо слідкувати за оновленнями та проінформуємо, як тільки законопроект буде прийнятий.

Перегляди 635

МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ

Огляд ПДВ-змін у законопроекті 4184, або не Google єдиним 22 лютого, 2021    529

Верховна Рада прийняла у першому читанні законопроект про «податок на Google» 18 лютого, 2021    334

ДПС України про зміни щодо нерезидентів та їх постійних представництв, і, зокрема, щодо (пере)реєстрації 16 лютого, 2021    524

Нерезиденти/постійні представництва – всі на [пере]реєстрацію до податкової 12 лютого, 2021    578

Звільнення від ПДВ операцій з поставки програмної продукції. Чи очікувати змін? 22 липня, 2020    420

Коментар Олександра Мініна щодо впливу Закону №466-ІХ на IT-індустрію в Україні 29 травня, 2020    739

Україна планує впровадити оподаткування електронних послуг, що постачаються нерезидентами 15 квітня, 2020    487

В Україні з 01 січня 2020 р. змінено Перелік організаційно-правових форм нерезидентів, які не сплачують податок на прибуток та/або не є податковими резидентами держав своєї реєстрації 14 січня, 2020    5646

Прокоментувати